ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ ФОРСАЙТУ ЦИФРОВОЇ ЛЮДИНИ ТА СУСПІЛЬСТВА ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2024-18-95-12Ключові слова:
модель, модель форсайту, цифрова людина, цифрове суспільство, напрями оптимізації, досягнення сталого розвиткуАнотація
Формування моделі цифрової людини і цифрового суспільства є актуальним завданням в умовах глобальних викликів цивілізації. Для досягнення успіху у цьому процесі необхідно враховувати різноманітні аспекти, які включають технологічні, соціальні, економічні та етичні виміри. Модель форсайту включає в себе такі елементи, як аналіз трендів, прогнозування майбутніх сценаріїв розвитку, ідентифікація ключових чинників впливу та розробка стратегій реагування на майбутні виклики та можливості. Мета: з’ясувати теоретичні і практичні аспекти формування моделі цифрової людини і цифрового суспільства в умовах глобальних викликів для досягнення сталого розвитку. Завдання статті: 1) проаналізувати ключові аспекти формування моделі цифрової людини та суспільства для досягнення сталого розвитку; 2) визначити напрями розвитку цифрової революції у контексті нових горизонтів для великих проривів людської цивілізації; 3) сформувати модель інноваційних проривів форсайту цифрової людини та суспільства для досягнення цілей сталого розвитку. Методологія дослідження. Комп’ютерне моделювання і прогнозування дозволяє науковцям та дослідникам отримати глибше розуміння та прогнозувати впливу цифрової революції на людську цивілізацію, може слугувати інструментом для прийняття стратегічних рішень в урядових і бізнес-сферах для адаптації до змін, що відбуваються. Цифрова революція – це не просто перехід до використання цифрових технологій, але й відкриття нових можливостей і змін в усіх сферах життя. Модель форсайту допомагає визначити ключові напрямки розвитку цифрового суспільства та вирішити актуальні проблеми, що стоять перед ним. На основі моделі форсайту розробляються політики та програми, спрямовані на розвиток цифрового суспільства та підтримку цифрової трансформації в різних сферах життя. Модель форсайту цифрової людини та суспільства для досягнення цілей сталого розвитку надає інформацію для прийняття обгрунтованих рішень на рівні уряду, бізнесу та громадськості щодо розвитку та реформування цифрового суспільства. Формування моделі форсайту сприяє досягненню сталого розвитку, враховуючи потреби сучасного суспільства, екологічні аспекти та соціальні виклики.
Посилання
Андрюкайтене Регіна, Воронкова Валентина, Нікітенко Віталіна. Розвиток освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки магістрів і PHD в країнах ЄС. Цифрова трансформація соціоекономічних, управлінських та освітянських систем сучасного суспільства : матеріали Міжнародної науково-прак тичної конференції 23–24 листопада 2022 року / ред.-упорядник: д.філософ.н., проф., В. Г. Воронкова. Львів – Торунь : Liga-Pres, 2022. С. 604–610.
Brynjolfsson, McAfee. The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. New York, USA: WW Norton & Company. 2014.
Воронкова В. Г., Нікітенко В. О. Філософія цифрової людини і цифрового суспільства: теорія і практика : монографія. Львів – Торунь : Liha- Pres, 2022. 460 с.
Gluckman, Kristiann. Understanding Wellbeing in the Context of Rapid Digital and Associated Transformations. International Network for Government Science Advice (INGSA). 2018.
Метеленко Наталя, Нікітенко Віталіна, Васильчук Геннадій, Каганов Юрій, Воронкова Валентина. Цифрова трансформація освіти як тенденція розвитку освітніх реформ та процес соціальних і культурних змін. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishinghouse “Helvetica”, 2023. 16 (93). P. 122–134. http://humstudies.com.ua/article/view/288993
Наливайко О. Формування інформаційно-цифрової компетентності як результату професійної підготовки студентів класичних університетів. Педагогічний альманах. 2018. Вип. 40. С. 129–134.
Наливайко О. Stop Motion проекти як засіб формування цифрової компетентності здобувача освіти. Наукові записки кафедри педагогіки. 2019. Вип. 45. С. 13–21.
Нікітенко Віталіна, Метеленко Наталя, Шапуров Олександр. Концепція цифрової трансформації як чинник підтримки сталого екологічного, соціального та економічного розвитку. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed.V. Voronkova. Zaporozhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2022. 12 (89). P. 142–152. doi: https://doi.org/10.26661/hst-2022-12-89-16
Nikitenko Vitalina. Digital transformation as a factor of professionaly oriented foreign language teaching improvemen. Humanities studies: збірник наукових праць / гол. ред. В. Г. Воронкова. Запоріжжя : видавничий дім «Гельветика», 2022. Випуск 12 (89). С. 92–97. http://humstudies.com.ua/article/view/266469/262495
Олексенко К. Використання цифрових технологій у проєктуванні навчального середовища початкової школи. Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації. 2023. С. 426.
Романовський О. та ін. Формування цифрової компетентності майбутніх учителів математики: констатувальний етап. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т. 65. № 3. С. 184–200.
Олексенко, К. Використання цифрових технологій у проєктуванні навчального середовища початкової школи. Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації. 2023. С. 426.
Олексенко, К. Ціннісно-смислові засади цифровізації як чинник формування нових вимог до компетенцій інноваційно-цифрової освіти. Формування концепції цифровізації як чинник розвитку креативності особистості та її вплив на розвиток людського й соціального капіталу : міжнародна науково-практична конференція (27–28 листопада 2020 року). Запоріжжя, 2020. С. 193–196.
Сисоєва, О. Формування цифрової інформаційної компетентності у майбутніх вчителів технологій засобами мультимедіа. Актуальні проблеми математики, фізики і технологічної освіти : зб. наук. пр. 2010. Вип. 7. С. 356–358.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу