ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В КОНТЕКСТІ ВИКЛАДАННЯ «ЦИФРОВОЇ ГУМАНІТАРИСТИКИ»
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2023-17-94-12Ключові слова:
«цифрова гуманітаристика», цифрові компетентності, цифрова трансформація освіти, інновації в освіті, технологічні виміри, зарубіжний досвід, самореалізація особистостіАнотація
Актуальність цифрова трансформаці в тому, що вона представляє безперервний процес стратегічного оновлення, який використовує прогрес у цифрових технологіях для створення можливостей, які оновлюють або замінюють освітній процес, підхід до співпраці та культури. Цифрова гуманітаристика використовує великі масиви даних та аналітичні інструменти для вивчення та аналізу соціокультурних та інших явищ. Це може включати в себе застосування методів штучного інтелекту, машинного навчання та інших технологій. Інновації мають вирішальне значення для формування цифрових компетентностей в контексті викладання «цифрової гуманітаристики». Цифровізація суспільства не тільки спрощує доступ до ресурсів, але і створює нові, раніше неможливі, можливості для саморозвитку та самореалізації кожної особистості. Мета дослідження – теоретичні і практичні засади формування цифрових компетентностей в контексті викладання «цифрової гуманітаристики». Результат дослідження. Розкрито технологічні виміри формування цифрових компетентностей в контексті викладання «цифрової гуманітаристики». З’ясовано використання елементів зарубіжного досвіду при формуванні цифрових компетентностей у контексті викладання «цифрової гуманітаристики». Обгрунтовано інноваційні можливості самореалізації особистості при формуванні цифрових компетентностей у процесі викладання «цифрової гуманітаристики». Зроблено висновок, що формування цифрових компетентностей у контексті цифрової гуманітаристики вносить значний внесок у розвиток освіти, науки та суспільства в цілому, враховуючи взаємодію гуманітарних наук із сучасними технологіями. Підготовка студентів до цифрового суспільства потребує формування цифрових компетентностей та дозволяє студентам адаптуватися до швидкозмінюваного цифрового середовища, в якому технології відіграють ключову роль у всіх аспектах життя. Володіння цифровими навичками, спрямованими на гуманітарні науки, робить випускників більш привабливими для роботодавців, оскільки вони можуть комбінувати глибоке розуміння суспільства з технологічними знаннями.
Посилання
Андрюкайтене Регіна, Воронкова Валентина, Нікітенко Віталіна. Розвиток освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки магістрів і PHD в країнах ЄС. Цифрова трансформація соціоекономічних, управлінських та освітянських систем сучасного суспільства : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 23–24 листопада 2022 року / ред.-упорядник: д. філософ. н., проф., В. Г. Воронкова. Львів – Торунь : Liga-Pres, 2022. С. 604–610.
Воронкова В. Г., Нікітенко В. О. Філософія цифрової людини і цифрового суспільства: теорія і практика : монографія. Львів – Торунь : Liha- Pres, 2022. 460 с.
Метеленко Наталя, Нікітенко, Віталіна, Васильчук, Геннадій, Каганов, Юрій, & Воронкова, Валентина. Цифрова трансформація освіти як тенденція розвитку освітніх реформ та процес соціальних і культурних змін. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishinghouse “Helvetica”, 2023. 16 (93). P. 122–134. http://humstudies.com.ua/article/view/288993
Наливайко О. Формування інформаційно-цифрової компетентності як результату професійної підготовки студентів класичних університетів. Педагогічний альманах. 2018. Вип. 40. С. 129–134.
Наливайко О. Stop Motion проекти як засіб формування цифрової компетентності здобувача освіти. Наукові записки кафедри педагогіки. 2019. Вип. 45. С. 13–21.
Нікітенко, Віталіна, Метеленко, Наталя, & Шапуров, Олександр. Концепція цифрової трансформації як чинник підтримки сталого екологічного, соціального та економічного розвитку. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporozhzhia: Publishing house “Helvetica”, 2022. 12 (89). P. 142–152. doi: https://doi.org/10.26661/hst-2022-12-89-16
Nikitenko Vitalina. Digital transformation as a factor of professionaly oriented foreign language teaching improvemenT. Humanities studies : збірник наукових праць / гол. ред. В. Г. Воронкова. Запоріжжя : видавничий дім «Гельветика», 2022. Випуск 12 (89). С. 92–97. http://humstudies.com.ua/article/view/266469/262495
Романовський О. та інші. Формування цифрової компетентності майбутніх учителів математики: констатувальний етап. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т. 65. № 3. С. 184–200.
Сисоєва О. Формування цифрової інформаційної компетентністі у майбутніх вчителів технологій засобами мультимедіа. Актуальні проблеми математики, фізики і технологічної освіти : зб. наук. пр. 2010. Вип. 7. С. 356–358.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу