ДЕТЕРМІНАНТИ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В ГОТЕЛЬНИХ КОМПАНІЯХ У ПЕРІОД КРИЗИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2025-23-100-30

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), фактори, оцінка, компанія з надання послуг розміщення, кризовий період

Анотація

Актуальність теми. Застосування корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) у цей період нерозривно пов'язане з якістю діяльності компаній, що надають послуги з розміщення, хоча ця практика не є обов'язковою і обирається керівництвом компанії як одна з її стратегій управління бізнесом. Важливо зазначити, що дії в рамках КСВ є добровільними діями компаній, відповідальних за дотримання чинного законодавства (наприклад, екологічного законодавства, вимог або прав працівників тощо) (Achmad and Yulianah, 2022). КСВ зосереджується не тільки на прибутку компанії та відносинах з клієнтами, але й на відносинах з працівниками, громадою та охороні навколишнього середовища. Дії КСВ туристичних компаній пов'язані з відповідальним використанням природних ресурсів, працівниками, постачальниками та гостями (Achmad і Yulianah, 2022). При застосуванні соціальної відповідальності важливо звертати увагу на всі її складові, щоб компанія отримала визнання від членів суспільства та залучила більше зацікавлених сторін. Дуже важливо підтримувати своїх працівників та надавати їм можливості для професійного та особистого зростання; підтримувати ініціативи громади та сприяти її життю; з урахуванням швидкого розвитку сталого туризму, більш розумний підхід до використання природних ресурсів залишається дуже важливим. Усі ці аспекти КСВ повинні залишатися важливими для компаній, що надають послуги з розміщення, не тільки в стабільні часи, але й у кризові періоди. За цього нового сценарію компанії повинні підтвердити свої стратегії КСВ, щоб сприяти зобов'язанням бізнесу перед суспільством і вразливими групами, особливо тими, які є найближчими до них, а саме місцевим середовищем, пов'язаним з компаніями або територіями, де компанії працюють і мають більшу присутність (García-Sánchez і García-Sánchez, 2020). Після глобальної пандемії з'явилося більше наукової літератури, що досліджує застосування соціальної відповідальності в компаніях, що надають послуги з розміщення, в періоди нестабільності, але ця тема залишається новою, і ця наукова робота не буде зосереджуватися конкретно на періоді пандемії, а на будь-якому можливому періоді кризи, з яким може зіткнутися компанія, що надає послуги з розміщення. Ця тема важлива для дослідження, оскільки ми живемо не в найспокійніші часи, а в умовах нестабільної та постійно мінливої економічної ситуації, в якій компанії, що надають послуги з розміщення, можуть несподівано та в будь-який момент зіткнутися з кризою. Важливо з'ясувати, як правильно запровадити практики КСВ у звичайні часи та як їх можна адаптувати, коли компанія, що надає послуги з розміщення, стикається з кризою. Постановка задачі. Новизна цього дослідження полягає в тому, що ця тема найчастіше розглядається з точки зору впровадження КСВ у стабільні економічні періоди для компаній, з використанням даних, взятих зі статистики. Wut, Xu і Wong (2021) підтвердили твердження, що більшість досліджень, пов'язаних з КСВ, розглядали вплив соціально відповідальних практик у стабільні часи, тоді як дослідження КСВ у нестабільні часи є досить обмеженими. Більшість авторів, які проводили дослідження на подібні теми, покладалися на статистичні дані, а якщо проводилося дослідження конкретного випадку, дані бралися від керівників компаній, що надають послуги з розміщення, тому без особистого опитування співробітників важко сказати, чи дійсно співробітники компанії беруть участь у соціально відповідальних заходах компанії та чи знайомі з ними. У цьому випадку дані були зібрані від співробітників компанії, що надає послуги з розміщення, робоче місце яких переживає кризу, кожен з чотирьох респондентів представляв різний відділ установи, щоб спостерігати, чи залежали відповіді респондентів від їхньої посади на роботі. Задачі дослідження. Проаналізувати визначальні фактори соціальної відповідальності в компанії, що надає послуги з розміщення, в період кризи, а також визначити визначальні фактори КСВ в компанії «X», що надає послуги з розміщення, в стабільний період і в період кризи, та надати пропозиції щодо оперативного управління. Методологія. Респонденти були відібрані за допомогою зручного відбору. Респонденти – це колеги, які працюють у компанії X, що займається розміщенням гостей у Португалії. Загалом було чотири учасники: операційний менеджер, адміністратор коворкінгу, менеджер проектів і програмування та адміністратор рецепції. Учасники інтерв'ю мали відповідати критеріям, заснованим на їхніх посадових обов'язках в адміністрації та стажі роботи в компанії, тобто вони мали мати щонайменше шість місяців стажу в компанії, де проводилося дослідження. Дослідження включає такі етапи: аналіз теоретичної літератури, розробка інструменту інтерв'ю, проведення інтерв'ю, аналіз даних дослідження (метод content), обговорення результатів дослідження та формулювання підсумкових висновків і рекомендацій.

Посилання

Achmad, W., & Yulianah, Y. (2022). Corporate social responsibility of the hospitality industry in realizing sustainable tourism development. Enrichment: Journal of Management, 12(2), 1610–1616. https://doi.org/10.35335/enrichment.v12i2.447

Alsheyab, M., Filimon, N., & Fusté-Forné, F. (2023). Hospitality management in times of crisis: a corporate social responsibility perspective. International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 16(5), 873–891. https://doi.org/10.1108/IMEFM-03-2022-0122

Appiah, J. K. (2019). Community-based corporate social responsibility activities and employee job satisfaction in the U.S. hotel industry: An explanatory study. Journal of Hospitality and Tourism Management, 38, 140–148. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2019.01.002

Aydogan, M., de Esteban Curiel, J., Antonovica, A., & Cetin, G. (2024). Characteristics of crises resilient organizations in the hospitality and tourism industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 36(4), 1432–1453. https://doi.org/10.1108/IJCHM-12-2022-1630

Carroll, A. B. (2021). Corporate social responsibility: Perspectives on the CSR construct’s development and future. Business & Society, 60 (6), 1258–1278. https://doi.org/10.1177/00076503211001

Chintrakarn, P., Jiraporn, P., & Treepongkaruna, S. (2021). How do independent directors view corporate social responsibility (CSR) during a stressful time? Evidence from the financial crisis. International Review of Economics & Finance, 71, 143–160. https://doi.org/10.1016/j.iref.2020.08.007

García-Sánchez, I. M., & García-Sánchez, A. (2020). Corporate social responsibility during COVID-19 pandemic. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 6(4), 126. https://doi.org/10.3390/joitmc6040126

Lee, S. (2022). Corporate social responsibility and COVID-19: Research implications. Tourism Economics, 28(4), 863–869. https://doi.org/10.1177/1354816620978

Wong, A. K. F., Kim, S., & Hwang, Y. (2022). Effects of perceived corporate social responsibility (CSR) performance on hotel employees’ behavior. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 23(6), 1145–1173. https://doi.org/10.1080/15256480.2021.1935390

Wut, T. M., Xu, J. B., & Wong, S. M. (2021). Crisis management research (1985–2020) in the hospitality and tourism industry: A review and research agenda. Tourism Management, 85, 104307. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2021.104307

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ