РОЛЬ МЕНЕДЖЕРА В РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ В ОРГАНІЗАЦІЇ СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2025-23-100-26Ключові слова:
людські ресурси, лідерство, розвиток, організація спортуАнотація
Важливість управлінського впливу на розвиток людських ресурсів (HRD) визнається, але все ще бракує досліджень, які б показували, як управлінська здатність розвивати працівників впливає на результати спортивних організацій. Метою дослідження є визначення ролі керівника в розвитку людських ресурсів спортивної організації з точки зору працівників. Методи. Було проведено якісне дослідження. У ньому взяли участь 7 респондентів (5 тренерів та 2 адміністративного персоналу) зі спортивної організації. Дослідження мало на меті з'ясувати лідерство керівника організації у розвитку співробітників, його комунікацію та зворотний зв'язок, загальні установки керівника та особистий внесок керівника у розвиток персоналу. Результатів. Результати дослідження показали, що керівник спортивної організації бере активну участь у розвитку своїх співробітників. Керівник організації бере активну участь у розвитку трудового колективу. Респонденти переважно охарактеризували лідерство керівника як демократичне, але зазначили, що його стиль керівництва також є автократичним, що дозволяє здійснювати чіткий контроль та приймати ефективні рішення. Спілкування з керівником позитивно сприймається як відкрите і підтримуюче, але в той же час співробітникам не вистачає більш проактивного спілкування і більш частого і конкретного зворотного зв'язку. Незважаючи на те, що персонал заохочується до навчання, не існує систематичного способу тестування або обміну інформацією про те, що їхні цілі навчання та розвитку часто визначаються самостійно. Також було виявлено, що співробітники частково беруть участь в прийнятті рішень організацією – пропозиції заохочуються, але їх фактичний вплив залежить від ситуації і рішення керівника. Висновок. Керівник спортивної організації відіграє ключову роль у розвитку людських ресурсів: його лідерство, особистий приклад, підтримуюче ставлення до постійного навчання та здатність створювати середовище, що розширює можливості, призводять до професійного розвитку персоналу, зміцнення культури організації та загального прогресу організації, хоча все ще є деякі напрямки для вдосконалення, Такі як зворотний зв'язок та заохочення обміну знаннями.
Посилання
Aboramadan, M., & Kundi, Y. M. (2020). Does transformational leadership better predict work-related outcomes than transactional leadership in the NPO context? Evidence from Italy. Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 31(6), 1254–1267.
Aguinis, H., & Burgi-Tian, J. (2021). Talent management challenges during COVID-19 and beyond: Performance management to the rescue. BRQ Business Research Quarterly, 24(3), 233–240. https://doi.org/10.1177/23409444211009528.
Chelladurai, P., & Kim, A. C. H. (2022). Human resource management in sport and recreation. Human Kinetics.
Collins, C. (2020). Assessing the impact of chief development officers’ leadership style on gift officers’ fundraising performance at US private higher education institutions. Journal of Education Advancement & Marketing, 5(1), 73–91.
Dirani, K. M., Abadi, M., Alizadeh, A., Barhate, B., Garza, R. C., Gunasekara, N., ... & Majzun, Z. (2020). Leadership competencies and the essential role of human resource development in times of crisis: a response to Covid-19 pandemic. Human resource development international, 23(4), 380–394. https://doi.org/10.1080/13678868.2020.1780078
Ebrahim, A., Battilana, J., & Mair, J. (2014). The governance of social enterprises: Mission drift and accountability challenges in hybrid organizations. Research in organizational behavior, 34, 81–100.
Esenyel, V., & Emeagwali, O. (2019). The relationship between perceived corporate reputation and employee’s positive word of mouth behavior: The mediation effect of trust to managers. Management Science Letters, 9(5), 673–686.
Farmanesh, P., Zargar, P., Esenyel, V., & Vehbi, A. (2021). Linking spiritual leadership and boundary-spanning behavior: The bright side of workplace spirituality and self-esteem. Sage Open, 11(3), 21582440211040775.
Ferreira, J. J., Fernandes, C., Ratten, V., & Miragaia, D. (2020). Sports innovation: A bibliometric study. Sport Entrepreneurship and Public Policy: Building a New Approach to Policy-making for Sport, 153–170. https://doi.org/10.1007/978-3-030-29458-8_10.
Garavan, T. (2023). Mapping the next phase of growth for HRDR. Human resource development review, 22(4), 475-493. https://doi.org/10.1177/15344843231213205
Goleman, D., Boyatzis, R., & McKee, A. (2013). Primal leadership, with a new preface by the authors: Unleashing the power of emotional intelligence. Harvard Business Review Press.
Haron, R., Nomran, N. M., Abdullah Othman, A. H., Md Husin, M., & Sharofiddin, A. (2021). The influence of firm, industry and concentrated ownership on dynamic capital structure decision in emerging market. Journal of Asia Business Studies, 15(5), 689-709. https://doi.org/10.1108/JABS-04-2019-0109.
Ibarra, H., Hildebrand, C. A., & Vinck, S. (2023). The leadership odyssey. Harvard Business Review, 101(5–6), 102–110.
Nazari, R., Dickson, G., & Rafeei, F. (2022). Providing the strategic behavior model of sports managers. DOI: 10.22103/jnssm.2022.20456.1139.
Norrell, S. (2022). Transforming Instruction Leadership: What 2020 Taught Us About Supporting the Whole Instruction Librarian.
Swanson, R. (2001). Human resource development and its underlying theory. Human Resource Development International 4 (3): 299–312. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13678860110059311.
Šiugždinienė, J. (2009). “Development and Substantiation of the of Human Resource Development Model”. Viešoji politika ir administravimas 27: 26–35.
Zubaidah, R. A., Haryono, S., & Udin, U. (2021). The effects of principal leadership and teacher competence on teacher performance: The role of work motivation. Calitatea, 22(180), 91–96.
Zuzevičiūtė, V. ir Teresevičienė M (2008). Suaugusiųjų mokymasis. Andragoginės veiklos perspektyva. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу