РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ: ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ ЕКОНОМІЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2025-23-100-19Ключові слова:
англійська мова для спеціальних цілей (ESP), економічна освіта, професійна комунікація, інтеграція контенту, практично-орієнтоване навчанняАнотація
У контексті глобалізації та зростаючої міжнародної співпраці професійні навички спілкування англійською мовою стали невід'ємним компонентом економічної експертизи. Економісти все частіше повинні працювати в багатомовному середовищі, брати участь у транскордонній співпраці та отримувати доступ до міжнародних досліджень. Тому розробка курсу англійської мови для спеціальних цілей (ESP), адаптованого до потреб економістів, є одночасно своєчасною та дуже актуальною для аспірантури. Метою дослідження є вивчення та оцінка ефективних методів та інструментів розвитку професійних навичок спілкування англійською мовою у студентів-магістрів, що спеціалізуються на економіці, в рамках практично-орієнтованого курсу іноземної мови. Об'єктом дослідження є процес навчання іноземній мові в магістерських програмах з економіки. Предметом дослідження є розвиток професійних навичок спілкування англійською мовою у студентів-економістів за допомогою практично-орієнтованих стратегій навчання. У дослідженні використовується якісна методологія, включаючи аналіз навчальних матеріалів, спостереження за успішністю студентів та оцінку педагогічної практики. Для збору інформації про ефективність конкретних підходів до навчання та мовних заходів також використовувалися опитування та напівструктуровані інтерв'ю зі студентами та викладачами. Дослідження визначає найефективніші комунікативні завдання та методи для підвищення професійних навичок англійської мови серед студентів-економістів, такі як обговорення кейсів, рольові симуляції та аналіз економічних текстів. Результати показують, що практично-орієнтовані підходи значно покращують здатність студентів використовувати предметно-орієнтовану мову в професійному контексті. Запропоновано рекомендації щодо оптимізації навчальної програми практично-орієнтованих курсів іноземних мов в економічній освіті.
Посилання
Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge University Press.
Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A learning-centred approach. Cambridge University Press.
Basturkmen, H. (2006). Ideas and options in English for specific purposes. Lawrence Erlbaum Associates.
Hyland (Hyland, 2007), K. (2007). English for academic purposes: An advanced resource book. Routledge.
Zabolotna, I. V. (2020). Innovative approaches to ESP teaching in higher education. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu, (4), 45–52.
Kushnir, O. P., & Palekha, M. S. (2022). Project-based learning in ESP for economics students. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social Work, (51), 98–104.
Tarnopolsky, O. B. (2013). Content-based ESP teaching in Ukrainian tertiary education: A CLIL approach. Advanced Education, (1), 25–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу