РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ: ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ ЕКОНОМІЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • ВІТАЛІНА НІКІТЕНКО Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9588-7836
  • СЕРГІЙ ГРИША Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна https://orcid.org/0000-0000-9736-9242
  • ВОЛОДИМИР БОБРАКОВ Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна https://orcid.org/0009-0008-0480-730X

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2025-23-100-19

Ключові слова:

англійська мова для спеціальних цілей (ESP), економічна освіта, професійна комунікація, інтеграція контенту, практично-орієнтоване навчання

Анотація

У контексті глобалізації та зростаючої міжнародної співпраці професійні навички спілкування англійською мовою стали невід'ємним компонентом економічної експертизи. Економісти все частіше повинні працювати в багатомовному середовищі, брати участь у транскордонній співпраці та отримувати доступ до міжнародних досліджень. Тому розробка курсу англійської мови для спеціальних цілей (ESP), адаптованого до потреб економістів, є одночасно своєчасною та дуже актуальною для аспірантури. Метою дослідження є вивчення та оцінка ефективних методів та інструментів розвитку професійних навичок спілкування англійською мовою у студентів-магістрів, що спеціалізуються на економіці, в рамках практично-орієнтованого курсу іноземної мови. Об'єктом дослідження є процес навчання іноземній мові в магістерських програмах з економіки. Предметом дослідження є розвиток професійних навичок спілкування англійською мовою у студентів-економістів за допомогою практично-орієнтованих стратегій навчання. У дослідженні використовується якісна методологія, включаючи аналіз навчальних матеріалів, спостереження за успішністю студентів та оцінку педагогічної практики. Для збору інформації про ефективність конкретних підходів до навчання та мовних заходів також використовувалися опитування та напівструктуровані інтерв'ю зі студентами та викладачами. Дослідження визначає найефективніші комунікативні завдання та методи для підвищення професійних навичок англійської мови серед студентів-економістів, такі як обговорення кейсів, рольові симуляції та аналіз економічних текстів. Результати показують, що практично-орієнтовані підходи значно покращують здатність студентів використовувати предметно-орієнтовану мову в професійному контексті. Запропоновано рекомендації щодо оптимізації навчальної програми практично-орієнтованих курсів іноземних мов в економічній освіті.

Посилання

Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge University Press.

Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A learning-centred approach. Cambridge University Press.

Basturkmen, H. (2006). Ideas and options in English for specific purposes. Lawrence Erlbaum Associates.

Hyland (Hyland, 2007), K. (2007). English for academic purposes: An advanced resource book. Routledge.

Zabolotna, I. V. (2020). Innovative approaches to ESP teaching in higher education. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu, (4), 45–52.

Kushnir, O. P., & Palekha, M. S. (2022). Project-based learning in ESP for economics students. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social Work, (51), 98–104.

Tarnopolsky, O. B. (2013). Content-based ESP teaching in Ukrainian tertiary education: A CLIL approach. Advanced Education, (1), 25–30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ