КОНЦЕПЦІЯ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ 4.0 В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2025-22-99-20Ключові слова:
цифрова освіта 4.0, штучний інтелект, метавсесвіт, блокчейн, гейміфікація, IoT, персоналізоване навчання, технологічні прориви, тенденції розвитку, цивілізація інформаційного інтелектуАнотація
У статті досліджуються інноваційні підходи до розвитку цифрової освіти 4.0 в умовах глобальної трансформації. Метою статті є концептуалізація цифрової освіти 4.0 в умовах глобальної трансформації та виявлення її інноваційних підходів Завдання дослідження: 1) розкрити теоретичне підґрунтя концепції цифрової освіти 4.0 у контексті перспектив та викликів розвитку; 2) з’ясувати інноваційні підходи у цифровій освіті 4.0 у контексті технологічних проривів; 3) дати аналіз розвитку цифрової освіти в Україні; 4) обґрунтувати основні тенденції розвитку концепції 4.0 в умовах глобальної цифровізації. Методологія дослідження потребує комплексного методологічного підходу, який включає аналіз сучасних технологій, педагогічних методів та освітніх стратегій на основі системного, структурного, структурно-функціонального, крос культурного методу. Проаналізовано ключові тенденції, включаючи персоналізоване навчання на основі штучного інтелекту, впровадження віртуальної та доповненої реальності, гейміфікацію освітнього процесу, використання блокчейн-технологій у сертифікації знань, а також застосування Інтернету речей (IoT) у навчальному середовищі. Окрема увага приділена технологічним проривам, таким як генеративний штучний інтелект, біометричні технології та інтеграція цифрових інструментів у розумні міста. Визначено перспективи розвитку цифрової освіти, її вплив на сучасне суспільство та виклики, пов’язані з цифровою нерівністю, безпекою та етикою використання новітніх технологій. Цифрова освіта 4.0 змінює традиційну систему навчання, роблячи її більш гнучкою, доступною та ефективно. Концепція «Освіта 4.0» розвивається завдяки швидкому розвитку Інтернету та інтелектуальних термінальних пристроїв, коли людська цивілізація перейшла від епохи «машинно-індустріальної цивілізації» до епохи «цивілізації інформаційного інтелекту». У результаті цих процесів освіта перейшла від епохи 3.0 до епохи 4.0. Концепція «Освіта 4.0» розвивається завдяки швидкому розвитку Інтернету та інтелектуальних термінальних пристроїв, коли людська цивілізація перейшла від епохи «машинно-індустріальної цивілізації» до епохи «цивілізації інформаційного інтелекту», а освіта перейшла від епохи 3.0 до епохи 4.0. Формування концепції цифрової освіти 4.0 є невід'ємною частиною сучасного освітнього процесу. Інтеграція новітніх технологій у навчання забезпечує його якість, доступність та ефективність, готуючи молодь до викликів цифрової епохи.
Посилання
Buhaychuk, Oksana, Nikitenko, Vitalina, Voronkova, Valentyna, Andriukaitiene, Regina & Malysh, Myroslava (2022). Іnteraction of the digital person and society in the context of the philosophy of politics. Interacción persona digital y sociedad en el contexto de la filosofía política. Cuestiones políticas. Vol. 40 Nº 72. 558-572.
Voronkova, Valentyna, Kyvliuk, Olga, & Nikitenko Vitalina (2023). The concept of smart education as a factor in enhancing digitalization and intellectualisation (Концепція smart овіти як чинник посилення цифровізації та інтелектуалізації). Prospective directions of scientific and practical activity : collective monograph /Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing Services, 2023. 91-110. DOI: 10.51587/9798-9866-95921-2023-011-91-110.
Voronkova Valentina, & Nikitenko Vitalina (2022). Smart education in the digital age: from smart education to smart business. Edukacja i społeczeństwo VІІ. Zbiór artykułów naukowych / T. Nestorenko,. Bernatova, W. Duczmal (red.). Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji Opolu. Opole: wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Polska. 2022. Р.268-276.
Інноваційні технології в сучасному освітньому просторі: колективна монографія / За заг. редакцією Г.Л. Єфремової. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. 444 с. Кивлюк О.П., Воронкова В.Г., Нікітенко В.О. Інтеграція віртуальної реальності та освіти в контексті креативності та сучасних тенденції цифрового розвитку / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing Services, 2023. С.47-63. DOI: 10.51587/9798-9866-95990-2023-013-47-64
Nikitenko. Vìtalina, Voronkova Valentyna, Kyvliuk Olga, Oleksenko Roman, Suhenko Valeriia. Philosophical reflection on artificial intelligence and its impact on the development of society, human, and education. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: Publishing house «Helvetica», 2024. Вип.19 (96). P. 67–76. doi: https://doi.org/10.32782/hst-2024-19-96-07
Соціальні, економічні та освітні трансформації в цифрову епоху (2022) : монографія / С. В. Лєонов та ін. ; за заг. ред. д-ра екон. наук С. В. Лєонова, к-ки екон. наук О. А. Криклій. Суми : Сумський державний університет, 2022. 204 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу