ХРИСТИЯНСЬКА КАТЕХУМЕНАЛЬНА СПІЛЬНОТА: ПОКЛИКАННЯ ТА ЗНАЧЕННЯ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2024-21-98-21Ключові слова:
катехизація, Неокатехуменальна Дорога, Світло-Життя, секуляризація, католицька церква, спільнота, суспільствоАнотація
Висвітлюються особливості функціонування християнських спільнот на прикладі рухів Неокатехуменальна Дорога та Світло-Життя, створених з метою здійснення катехизації дорослих в умовах поглиблення секуляризації, поширення індивідуалізму, споживацтва, формалізації християнства та духовної кризи в суспільстві. Мета статті – проаналізувати особливості вчення та діяльності спільнот рухів «Неокатехуменальна дорога» та «Світло життя», розглянути їхню роль у духовному зростанні людини та цінності, якими вони керуються і формуються.Завданнями рухів є всебічна катехизація, систематичне християнське виховання, що здійснюється через три головні елементи: Слово Боже, Літургію та Спільноту та проходження певних етапів, які тривають упродовж років та покликані допомагати формуванню зрілої віри, грунтовній особистісній трансформації людини, що проявляється у глибшому пізнанні власної сутності, своєї життєвої реальності, зміні стосунків з Богом та іншими людьми. Обгрунтовано, що значна увага в рухах Неокатехуменальна Дорога та Світло-Життя приділяється спільнотам, які вважаються незамінними у здійсненні катехизації. Завдяки своєму вертикальному (зв’язок з Богом) та горизонтальному (зв’язок з іншими людьми) вимірах спільнота постає необхідною умовою духовного навернення та зростання. На прикладі цих рухів з’ясовано, що християнські спільноти є викликом та альтернативою домінуючим в суспільстві цінностям індивідуалізму, матеріалізму, тенденції до зменшення уваги та вимог людини до свого духовного та морального рівня. Вони нагадують про необхідність зберігати відкритість, терпіння, готовність до труднощів у взаємовідносинах, що сприяє зростанню у вірі та формуванню стосунків з іншими людьми. Християнські спільноти потребують ґрунтовних наукових досліджень, які сприятимуть кращому розумінню їхнього феномену, актуальності та цінності для сучасної людини. Важливо, щоб лідери та представники релігійних громад були відкриті до них, зокрема, це стосується проведення інтерв’ю, анкетування з метою їх ґрунтовного вивчення, порівняння, оскільки такі дослідження здатні, серед іншого, спростувати необґрунтовані упереджені уявлення, які можуть виникнути про них.
Посилання
Gorokholinska I.V. (2019). Post-secularity: philosophical and theological intentions of modern religiosity: a monograph. Chernivtsi: Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. 424.
Babiński J. (2020). 1Pojęcie nowej ewangelizacji w ujęciu Josepha Ratzingera/Benedykta XVI. Studia Pelplińskie. T. 54, 29–46. DOI 10.12775/SPLP.2020.002.
Biela B. J. (2008). Pastoral Theology of Father Franciszek Blachnicki – The Outline, Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, vol. 2, no. 2. 297-310.
Bonhoeffer D. (1954). Life Together The Classic Exploration of Christian Community. Translated and with an Introduction by John W. Doberstein. 122.
Cammino Neocatecumenale orientamenti alle équipes di catechisti. Vol. 2: Convivenza: Primo Scrutinio. (Appunti presi dai nastri delle convivenze fatte da Kiko e Carmen a Madrid nel dicembre 1972e rivisti nel 1999). 169 p.
Cammino Neocatecumenale orientamenti alle équipes di catechisti. Vol. 6: «Traditio»: Appunti presi dai nastri di alcune «Traditio» fatte da Kiko e Carmen e rivisti nel. 2000. 243..
Cordova R. B. (2021). The Formation of a New Christendom: a Discursive Political Project of the Neocatechumenal Way. Journal of the Sociology and Theory of Religion1 (12).17-129. DOI: https://doi.org/10.24197/jstr.Extra-1.2021.117-129.
Delaney D. G. (2016). Secular but not Superficial: An Overlooked Nonreligious/Nonspiritual Identity Thesis. DOI: 10.13140/RG.2.2.18544.66561/1
Droga Neokatechumenalna (2008). Statut, 11.05.2008, Lublin. 23.
Faith in Action (2024): Religion and Spirituality in the Polycrisis. World Economic Forum. Insight report January. 40.
Greenman J. P. 92018).Why is authentic Christian community so elusive? Jeff’s Journal. Vol. 30, Num 1. https://world.regent-college.edu/jeffs-journal/why-is-authentic-christian-community-so-elusive
Herma J. (2021). Prorok na wygnaniu. Ksiądz Franciszek Blachnicki na zachodzie Prorok na wygnaniu. Ksiądz Franciszek Blachnicki na Zachodzie w latach 1981–1987. „Studia Pastoralne». 17. 160-182.
Jastrębski A. (2014). Katechumenat jako droga do dojrzałości chrześcijańskiej na kolejnych etapach rozwoju człowieka. Wrocławski przegląd teologiczny. 22. 2 203-214.
Marczewski M. (2016). Sprostać wezwaniu do ewangelizacji. Studia Katechetyczne. 11. 93-119 // https://bibliotekanauki.pl/articles/462073
Orientamenti alle équipes di catechisti per lo shema per lo shema: appunti presi dai nastri degli Shemà fatti da Kiko e Carmen ad alcune comunità di Roma e Madrid nel 1974. 107..
Orientamenti alle équipes di catechisti per il secondo scrutinio battesimale: Appunti tratti dai nastri dei secondi scrutini fatti da Kiko e Carmen ad alcune comunità di Roma, Madrid e Barcellona nel 1977. 210 p.
Oskwarek P. (2009). Droga nowego człowieka według 10 drogowskazów ruchu Światło-Życie formą wcielenia eklezjologii Soboru Watykańskiego II. Praca doktorska z teologii pastoralnej pisana na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu pod kierunkiem Ks. Bp prof. dra hab. Andrzeja Siemieniewskiego Wrocław. 239.
Weber Magnus (2021). Religion as a lifeworld: an alternative to secularist concept of religion in social work. https://www.academia.edu/78671122/Religion_as_a_lifeworld_an_alternative_to_secularist_concept_of_religion_in_social_work?email_work_card=title
Wilczyńska G. (2023). Franciszek Blachnicki 1921-1987. Lublin. 84.
Załęcki P. (1995). Between Spontaneity, Institutional Church and State Politics. Oasis Movement in Poland //Polish sociological review. 2(110). 183-191.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу