РОЛЬ ЛОГІКИ У ФОРМУВАННІ АНАЛІТИЧНИХ НАВИЧОК МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • НАТАЛІЯ ЗЛЕНКО Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2598-4336

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2024-21-98-18

Ключові слова:

логіка, аналітичні навички, критичне мислення, вища освіта, аргументація

Анотація

Стаття присвячена вивченню ролі логіки у формуванні аналітичних навичок майбутніх фахівців. Мета дослідження – визначити, як логіка впливає на розвиток аналітичних здібностей студентів у процесі їхньої підготовки у закладах вищої освіти. В ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання: аналіз, синтез, індукція, дедукція та порівняння. Логіка, як фундаментальна наука, відіграє вирішальну роль у формуванні аналітичних здібностей, що є невід’ємною складовою багатьох академічних дисциплін та професійних навичок. Результати дослідження показують, що логіка, як фундаментальна наука, відіграє вирішальну роль у формуванні аналітичних здібностей, що є невід’ємною складовою багатьох академічних дисциплін та професійних навичок. Основи логіки допомагають розуміти структуру аргументів, визначати валідність висновків, використовувати дедуктивне та індуктивне міркування для аналізу та вирішення проблем. Логіка також є ключовою для курсів з бізнес-аналітики, де вона допомагає оцінювати стратегічні варіанти дій та передбачати наслідки рішень. Сучасні вчені розглядають логіку як вивчення міркувань та аргументації, зосереджуючись на виявленні основних принципів і правил для визначення валідності аргументів. Основні логічні правила включають закон непротирічності, принцип бівалентності, дедуктивне, індуктивне та абдуктивне міркування. Логічні правила застосовуються до процесів міркування у різних галузях, не обмежуючись специфічними знаннями. Таким чином, логіка розглядається як інструмент для аналізу структури аргументів, що підкреслює важливість розуміння структури та принципів, які лежать в основі міркувань. Логічний аналіз концепцій формує формально-логічний каркас, де логічна структура причинності виражається через поняття дії. Аналіз дій і намірів суб’єкта дозволяє розуміти взаємозв’язок між засновками та висновками практичного міркування, що є критичним для філософії науки. Практичне значення дослідження полягає в інтеграції логічних навичок у навчальний процес, що сприятиме формуванню критичного мислення та здатності вирішувати проблеми у професійному житті.

Посилання

порад, що допоможуть розвинути аналітичне мислення. Learnlifelong, 2023. URL: Гулівата І.О., Ніколіна І.І. Роль логіки у математиці та формуванні конкурентоспроможного фахівця. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 2020. №57. С. 86-92. URL: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-57-86-92

Жангожа А.Р. Роль логіки у побудові експертних систем. Гілея: науковий вісник, 2019. №142 (2). С. 49-54. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2019_142(2)__9

Проценко М. Роль логіки у формуванні логічної культури юриста. Світогляд-Філософія-Релігія, 2014. №7. С. 62-76.

Шенгерій Л. Логічна аналітика в теорії пояснення та розуміння. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/1997/1/SHENGE.pdf

Bennett J. Logic. In Kempson R., Fernando T., Asher N. (Eds.), A Companion to the Philosophy of Language (pp. 97-108). Wiley-Blackwell, 2010.

Gabbay D.M., Woods J. The reach of abduction: Insight and trial. In Gabbay D.M., Woods J. (Eds.), Handbook of the History of Logic (Vol. 2, pp. 33-47). Elsevier, 2015.

Haryanto B. Analytical Thinking Course. 2023. URL: https://www.linkedin.com/pulse/analytical-thinking-course-bambang-haryanto

Newell A. The knowledge level. AJ Magazine, 1980. №2 (2). С. 1-20.

Priest G. Logical disputes and the a priori. Logique et Analyse, 2017. №60 (239). 251-265.

Towers G. 10 Essential Skills For Every Future Proof Organization according to the World Economic Forum. Lepaya, 2024. URL: https://www.lepaya.com/blog/top-10-skills-of-the-future

Von Wright G.H. Norm and Action: A Logical Enquiry. Routledge and Kegan Paul, 1963.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ