ПРАКСЕОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ ЦИФРОВОЇ ЛЮДИНИ ТА ЦИФРОВОГО СУСПІЛЬСТВА В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНИХ ЗМІН

Автор(и)

  • ВАЛЕНТИНА ВОРОНКОВА Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-0719-1546
  • ВІТАЛІНА НІКІТЕНКО Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9588-7836
  • НАТАЛЯ МЕТЕЛЕНКО Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-6757-3124

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2024-21-98-03

Ключові слова:

цифрова людина, цифровізація, глобальні виклики, сталий розвиток, концепція «Lifelong Learning» (Навчання впродовж життя),методологія техногуманітарного балансу

Анотація

Сучасний світ перебуває в умовах динамічної цифровізації, яка трансформує всі аспекти життя: від економіки до соціальної взаємодії. Глобальні виклики, такі як кліматичні зміни, геополітична нестабільність, економічна нерівність та пандемії, змушують суспільства переосмислювати роль цифрових технологій у забезпеченні сталого розвитку. У цьому контексті концепція «цифрової людини»« стає ключовою для формування цифрового суспільства, яке здатне адаптуватися до викликів і створювати нові можливості. Мета дослідження: розробка практичних засад упровадження напрямів дослідження «цифрова людина і цифрове суспільство у контексті глобальних викликів». Завдання дослідження: 1) проаналізувати цифровізацію як один із головних чинників удосконалення сучасного суспільства; 2) дослідити формування цифрової людини як процес адаптації, розвитку та інтеграції людини в цифрове середовище; 3) розробити концепцію «Lifelong Learning» (навчання впродовж життя). Дослідження присвячене аналізу концепції «цифрова людина» та трансформації суспільства в умовах цифровізації та глобальних викликів. Розглянуто основні аспекти впливу цифрових технологій на формування сучасної особистості, соціальні взаємини, економіку, культуру та інфраструктуру. Проаналізовано світовий досвід використання цифрових технологій для досягнення сталого розвитку та їхнє застосування в Україні, зокрема у контексті поствоєнного відновлення. Практична значущість роботи полягає в розробці рекомендацій щодо інтеграції цифрових рішень у різні сфери суспільного життя, створення моделей інноваційної освіти та управління, а також розробці платформ для забезпечення інклюзивності та соціальної згуртованості. Результати дослідження можуть бути використані в державному управлінні, освітньому середовищі, бізнесі та громадському секторі для підвищення ефективності використання цифрових технологій у розв’язанні актуальних суспільних проблем.

Посилання

Voronkova V., Vasyl’chuk G., Nikitenko V., Kaganov Y., Metelenko N. Transformation of digital education in the era of the fourth industrial revolution and globalisation: monograph. Riga ; Latvia: Baltija Publishing, 2023. 220 p. https://dspace.znu.edu.ua/jspui/bitstream/12345/19241/1/0058894.pdf

Voronkova Valentina, Kyvliuk Olga. Philosophical reflection smart-society as a new model of the information society and its impact on the education of the 21st century. Future human image. 2017. Том 7. С. 154-162.

Воронкова В.Г., Каганов Ю.О., Метеленко Н.Г. Формування цінностей цифрового суспільства і цифрової людини в умовах глобалізації та INDUSTRY 4.0. Humanities studies. 2022. Випуск 11 (88). С. 16-25

Dennett D. The Evolution of Culture. The Monist.84 (3):1-26. 2001. DOI: https://10.5840/monist200184316

Кивлюк О.М, Воронкова В.Г., Нікітенко В.О. Філософія комунікаційної парадигми постінформаційного суспільства: виклики і перспективи розвитку. Contemporary ukrainian science: theoretical and practical achievements: collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services, 2024. 192 р. С. 138-154. DOI: 10.51587/9798-9866-95952-2024-018-138-15

Nikitenko, Vitalina A., Voronkova, Valentyna H., Andriukaitiene, Regina, Oleksenko Roman I. The crisis of the metaphysical foundations of human existence as a global problem of post-modernity and the ways of managerial solutions. Propósitos y Representaciones Jan. 2021, Vol. 9, SPE (1), e928 ISSN 2307-7999 Special Number: Educational practices and teacher training e-ISSN 2310-4635 URL.: http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/928

Nikitenko V.O. Education as a factor of creative personality establishment and development in information society. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2018. Вип. 74. С. 150-158.

Філософія основних сфер і напрямів людської життєдіяльності: Словник–довідник / З ініціативи д. соціологічних наук, проф. В.М. Пічі; за наук. ред. д. філос. наук., проф. В.Л. Петрушенка. Львів: «Новий Світ- 2000», 2022. 342 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ