ОСВІТА В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ТА ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2024-20-97-21

Ключові слова:

діджиталізація, людина, глобалізація, цифрова людина, освіта, освітня дипломатія, світ, віртуальний світ, цифрові технології, мобільність

Анотація

Розглянуто важливість процесу діджиталізації в умовах глобалізації. Встановлено, що на сучасному етапі діджиталізація сприяє формуванню нової моделі світу і в цьому процесі провідна роль відводиться освіті. Мета статті: розглянути вплив процесів діджиталізації на освіту в умовах глобалізації. Завдання статті: 1) розкрити сучасні концептуальні основи глобалізації; 2) показати вплив діджиталізації на освіту.У процесі дослідження були використані емпіричні, комплексні методи, а також метод антропології. Використання вказаної методології, у своїй взаємодії, дозволила розкрити концептуальні основи глобалізації в умовах діджиталізації і прийти до висновку, що процеси глобалізації, завдяки розвитку цифрових технологій, набирають різних форм і можливостей, утворюють траєкторії міжнародної співпраці та колективної дії, породжують нові явища. Вищенаведений аналіз дозволив стверджувати, що розвиток освіти та освітнього процесу залежить від процесів діджиталізації. У цьому сприяє глобалізація, яка має свої особливості. Для цього розглянуто основні концептуальні основи глобалізації та її сучасного розуміння. Тобто розвиток цифрових технології у глобалізованому світі поряд з позитивними аспектами глобалізації породив чимало негативних факторів: утворення різних міфів і фейків, розмежування віртуального і реального світів тощо. При цьому освіта відіграє важливу роль, адже є одним із соціально-політичних інститутів, що відповідає за формування людини майбутнього, вона сприяє формування цифрової людини, яка має інше сприйняття світу, втрачає відчуття реальності, часу, уникає відповідальності, і є суб’єктом, що мандрує цифровими Інтернет-мережами. Практично вона постає частиною цифрової системи та відповідно до неї формує власну систему мислення і ставлення до світу. Отже, діджиталізація освітнього простору стала однією з умов персоналізації та гнучкості освітнього процесу. Діджиталізаційні процеси в умовах глобалізації відкривають широкі можливості для учасників освітнього процесу, вони виступають першопричиною інноваційних змін у сферах зайнятості, в освіті і суспільстві в цілому.

Посилання

Поліщук О. С., Поліщук О. В. Особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій в умовах цифровізації суспільного життя і надання освітніх послуг. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи: матеріали XIІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 9–10 листопада, 2023). Тернопіль,2023. С.262-265.

Chernilo D. One globalization or many? Risk society in the age of the Anthropocene. Journal of Sociology. 2021. №57(5). Iss.1. P. 12-26.

Danilyan O.G., Dzeban O.P., Kalynovskyi Y.Y. Social instability as a global trend of the modern world. Cogito. 2022. Vol. 14. Iss. 3. P.141-162.

Huntington P. Samuel. The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. 1993. URL: https://msuweb.montclair.edu/~lebelp/1993SamuelPHuntingtonTheClashOfCivilizationsAndTheRemakingofWorldOrder.pdf (дата звернення: 22.05.2024).

Hasenclever A., Mayer P., Rittberger V. Theories of International Regimes. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. 248 p.

Ramin L. Globalization as a Symbolic Form: Ernst Cassirer’s Philosophy of Symbolic Form as the Basis for a Theory of Globalization. Philosophy of Globalization. Boston: De Gruyter, 2018. P. 379-394.

Rawls J. The Law of Peoples: With “The Idea of Public Reason Revisited”. Harvard: Yarvard University Press, 1999. 208 p.

Ruggie G. Territoriality and beyond: problematizing modernity in international relations. International Organization. 1993. Vol. 47. №1. P.134-174.

Singareddy R. R., Ranjan P., Balamurugan A., Shabana C. Financial inclusion remodeling: Including the excluded masses. Space and Culture, India. 2019. 6(5). 178-188. URL: https://doi.org/10.20896/saci.v6i5.375 (дата звернення: 25.05.2024).

The State of the Digital Economy in the Commonwealth. 2020. URL: https://production-new-commonwealth-files.s3.euwest-2.amazonaws.com/migrated/inline/Digital%20Connectivity%20Report_low%20res_.pdf (дата звернення: 25.05.2024).

Vasilev V., Gapsalamov A., Akhmetshin E., Bochkareva T., Yumashev A., Anisimova T. Digitalization peculiarities of organizations: a case study. Entrepreneurship and Sustainability. 2020, Iss. 7. P. 3173-3190.

Voronkova V., Vasyl’chuk G., Nikitenko V., Kaganov Y., Metelenko N.Transformation of digital education in the era of the fourth industrial revolution and globalisation. Monograph. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2023. 220 p.

Zinchenko V., Polishchuk O., Levkulych V., Bulvinska O., Iehupov M. and Levkulych V. Paradigmatic alternatives of global development, scientific and technological progress and prospects for the development of civilization in the institutional “physical social economy” models. E3S Web of Conferences. 2024. Vol. 474. P. 01016. URL: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202447401016 (дата звернення: 29.05.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ