ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: АНТРОПОЛОГІЧНА Й ТЕХНОЛОГІЧНА СКЛАДОВА ОСВІТНЬОЇ РЕАЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2024-20-97-20Ключові слова:
високотехнологічна освітня реальність, високі технології, цифрові технології, онлайн-платформи, комунікація, віртуальне навчання, мовна освіта, штучний інтелектАнотація
В умовах високотехнологічної освітньої реальності відбуваються принципово нові тенденції засвоєння знань, змінюється траєкторія системи освіти для забезпечення якісної організації освітнього процесу з використанням новітніх технологій і врахуванням антропологічної складової. У статті порушуються аспекти реального й потенційного впливу високих технологій на освітній процес, адже з настанням ери інформаційних технологій використання інтернет-ресурсів у освіті стає ключовим етапом у досягненні високого рівня інформованості й освіченості. До освітньої реальності залучається багатоаспектна комунікація, завдяки якій кожний індивід, що отримав інформацію за допомогою того чи того каналу, однаково здатний брати участь у повному та ідентичному контексті дискусії, має можливість слухати і бути почутим. Інформаційні технології дозволяють долати багато фізичних перепон для комунікації (просторову віддаленість, часову), дозволяє конструювати і трансформувати віртуальну особистість. Завдяки інтернету та мобільним додаткам у процесі навчання індивід отримує можливість доступу до безлічі інформаційно-методичних ресурсів, які полегшують навчання. Технологія дозволяє створювати персоналізований навчальний контент, пристосований до індивідуальних потреб та вподобань. Адаптивні навчальні платформи використовують алгоритми для аналізу успішності та надання індивідуалізованих навчальних шляхів та зворотного зв’язку. Стрімкий розвиток комп’ютерних телекомунікаційних і інформаційних систем, засобів мультимедіа мають значний вплив на освіту і спонукають до появи нових форм викладання мов. Інтеграція штучного інтелекту (ШІ) у вивчення іноземної мови призвела до значних досягнень у тому, як люди здобувають мовні навички. Завдяки персоналізованому навчанню, зворотному зв’язку в реальному часі, доступності, іммерсійним середовищам, підвищеній зацікавленості та покращенню вимови, ШІ зробив вивчення іноземної мови більш ефективним, результативним і приємним.
Посилання
Воронкова В. Г., Нікітенко В.О. Філософія цифрової людини і цифрового суспільства: теорія і практика : монографія. Львів-Торунь : Liha-Pres, 2022. 460 с.
Згуровський М. Шлях до інформаційного суспільства – від Женеви до Тунісу. Дзеркало тижня, 34 (562), 2005. С. 4–6.
Карпець Л. А. Освітня реальність інформаційного суспільства: монографія. Харків : Оберіг, 2015. 387 с.
Култаєва М. Д. Освіта як диво і розчаклована реальність. Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в ХХІ столітті, 2021. № 3. С. 20–23.
Курбатов С. Дистанційна освіта як сутнісна складова інноваційної діяльності. Філософія освіти. №1-2(10), 2011. С.305-311.
Олексенко Р., Гарбар Г. Зарубіжний досвід цифрової трансформації освітянських систем сучасного суспільства. Цифрова трансформація соціоекономічних, управлінських та освітянських систем сучасного суспільства : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 23–24 листопада 2022 року / ред.-упорядник д.філософ.н., проф., В. Г. Воронкова. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С.292-297.
Олтрейд Д. Нове мислення. Від Айнштайна до штучного інтелекту: наука і технології, що змінили наш світ. Пер.з англ. І.Возняка. Харків: Віавт, 2022. 368с.
Яценко Г. Інтенсифікація процесу комунікації у віртуальному навчальному середовищі. Філософія освіти № 1-2 (9), 2010. С. 295−311.
Frank Webster Theories of the Information Society, 2006 London 312p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу