ВПЛИВ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ НА ПІДПРИЄМНИЦТВО: АНАЛІЗ КЛЮЧОВИХ ФАКТОРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2023-16-93-16

Ключові слова:

цифрова економіка, підприємництво, технологічний прогрес, споживацькі звички, глобалізація, бізнес-моделі, фактори впливу, аналіз, класифікація, цифрова трансформація

Анотація

Наукова стаття присвячена дослідженню впливу цифрової економіки на сучасне підприємництво. В статті розглядаються ключові фактори, що визначаються цифровою трансформацією бізнес-середовища, включаючи технологічний прогрес, зміну поведінки споживачів, глобалізацію та зміну бізнес-моделей. Мета дослідження полягає в аналізі ключових факторів, що впливають на підприємництво у процесі цифровізації економіки. Дослідження спрямоване на виявлення, вивчення та групування цих факторів з метою розуміння їх впливу на сучасне бізнес-середовище. Цілі дослідження: 1) проаналізувати вплив цифровізації економіки на підприємництво та бізнес-ландшафт; 2) вивчити ключові фактори, що впливають на підприємництво в рамках цифровізації економіки, включаючи технології, поведінку споживачів, електронну комерцію, глобалізацію та бізнес-моделі; 3) запропонувати систему класифікації цих факторів на основі їх взаємодії з бізнесом та сфери впливу.Автори класифікують ці фактори за характером взаємодії з підприємством (внутрішні та зовнішні) та сферою впливу (технологічні, соціально-економічні та організаційні) для кращого розуміння їх впливу на бізнес. Дослідження також акцентує увагу на необхідності адаптації підприємств до нових умов цифрової економіки та використанні цифрових можливостей для розвитку бізнесу. Стаття має наукове і практичне значення, сприяючи підвищенню усвідомлення впливу цифрової трансформації на підприємництво та надаючи рекомендації щодо успішної адаптації до нових умов. Її результати допомагають визначити основні виклики та перспективи розвитку підприємств у цифровому віці, роблячи статтю актуальною для науковців та практиків у галузі бізнесу та економіки. Дослідження показало, що цифровізація економіки має значний вплив на підприємництво, змінюючи бізнес-середовище та відкриваючи нові можливості для підприємців. Аналіз ключових факторів, що впливають на підприємництво в процесі цифровізації економіки, дозволяє краще розуміти ці зміни і їх наслідки для бізнесу. У результаті дослідження було запропоновано класифікувати досліджені фактори двома ознаками: за характером взаємодії з підприємством (внутрішні та зовнішні) та сферою впливу (технологічні, соціально-економічні та організаційні).

Посилання

Селезньова Г. О., Чумак Г. М. Вплив розвитку цифрової економіки на конкурентне середовище вітчизняних підприємств. Підприємництво та інновації. 2022. Вип. 25. С. 69–74.

Калач Г. М., Зуб П. В. Цифровізація бізнес-процесів промислових підприємств. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 26. URL: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/385 (дата звернення: 10.07.2023).

Бужимська К. О., Желіховська М. В. Сучасні тенденції та моделі розвитку підприємництва в умовах цифрової економіки. Підприємництво і торгівля. 2021. № 28. С. 15–19.

Церковна А. В., Карелова К. С. Вплив цифровізації на розвиток малого і середнього бізнесу в Україні. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2020. Вип. 2 (45). Том 19. C. 328–339.

Digital 2023: Global overview report URL: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report(дата звернення: 14.07.2023).

Digital 2023: UKRAINE. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2023-ukraine (дата звернення: 10.07.2023).

Ринок електронної комерції в Україні досягнув $4 млрд. URL: https://soulpartners.com.ua/news/tpost/x2dve03v71-rinok-elektronno-komerts-v-ukran-dosyagn (дата звернення: 15.07.2023).

Державні послуги онлайн. URL: https://diia.gov.ua (дата звернення: 12.07.2023).

Дія.Бізнес. URL: https://business.diia.gov.ua (дата звернення: 12.07.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ