ВИРАЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В КОМПАНІЇ, ЩО НАДАЄ ТУРИСТИЧНІ ПОСЛУГИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2023-15-92-19

Ключові слова:

соціальна відповідальність, туризм, послуги, аеропорт

Анотація

У сучасному суспільстві все більше говорять про важливість соціальної відповідальності на підприємствах. Поняття соціальної відповідальності широко використовується в світі, але в Литві про нього говорять недостатньо, багато хто часто не розуміють сенсу соціальної відповідальності. У багатьох статтях говориться, що відповідальність в організації проявляється, коли в її діяльність залучені співробітник і суспільство. Вивчаються різні економічні, екологічні, правові та інші важливі питання, які спрямовані на поліпшення результатів роботи підприємства і якості роботи співробітників. Найчастіше компанії, які реалізують принципи соціальної відповідальності, створюють більшу довіру і їхня репутація виглядає вище, ніж у тих, які не є соціально відповідальними. За словами Lukošiūtė (2018), ті компанії, які здійснюють соціальну відповідальність, більш схильні до інновацій, їхні послуги та товари мають вищу якість, а споживачі цінують такі послуги чи товари більш сприятливо. Попередні дослідження показали, що корпоративна соціальна відповідальність є важливою та необхідною частиною стратегічного інструменту організації у покращенні репутації, задоволеності, іміджу та довіри (Lee et al., 2022). Одним із прикладів туристичних послуг є те, що авіаперевезення мали значний вплив на економічне, природне та соціальне середовище, і зацікавлені сторони продовжують очікувати, що аеропорти зменшать негативний вплив за допомогою корпоративної соціальної відповідальності (Yang et al., 2020). У зарубіжних дослідженнях найбільше враховується, що аеропорти забезпечують дуже високий рівень шуму. У Литві відсутні дослідження, пов’язані з соціальною відповідальністю аеропорту, тому про це доречно говорити. На закінчення можна сказати, що тема соціальної відповідальності нова в масштабах аеропортів Литви, і це дуже актуальна тема з метою поліпшення діяльності організацій. Ставлення співробітників актуально при оцінці соціальної відповідальності, не вони можуть оцінити всі внутрішні процеси як основний стейкхолдер. Проблема роботи: на якому рівні проявляється соціальна відповідальність в компанії при наданні туристичних послуг і якими засобами підвищити рівень корпоративної соціальної відповідальності? Мета дослідження: оцінити рівень соціальної відповідальності в організації, що надає туристичні послуги, з точки зору співробітників. Методи дослідження: аналіз і систематизація наукової літератури, анкетування (кількісне дослідження), математичний статистичний описовий аналіз.

Посилання

Achmad, W., & Yulianah, Y. (2022). Corporate Social Responsibility of the Hospitality Industry in Realizing Sustainable Tourism Development. Enrichmen. Journal of Management, 12 (2), 1610–1616. DOI: https://doi.org/10.35335/enrichment.v12i2.44

Brin, P. and Nehme M.N. (2019). Corporate social responsibility: analysis of theories and models. Department of Management and Taxation National Technical University, Kharkov Polytchnic Institute. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPIPress/50106/1/Eureka_SH_2019_5_Brin_C orporate.pdf

Caroll, A.B. (2016). Caroll’s pyramid of CSR: taking another look. International Journal of Corporate Social Responsibility, 1 (3), 1–8. DOI: https://doi.org/10.1186/s40991-016-0004-6

Camilleri, M.A. (2020). Strategic corporate social responsibility in tourism and hospitality. Journal of sustainable development, 28 (3), 504–506. URL: https://doi.org/10.1002/sd.2059

Dhakal, S.P. and Mahmood, M.N. and Brown, K. and Keast, R. (2020) Airport Social Responsibility and Regional Community Relations: Noisy Elephant In The Sky? Australasian Journal of Regional Studies, 26. 2, 07–131.

Font, X., & Lynes, J. (2018). Corporate social responsibility in tourism and hospitality. Journal of Sustainable Tourism, (26) 7, 1027–1042.

Grėbliauskienė, R. (2020). Viešųjų paslaugų vartotojų pasitenkinimo vertinimo tobulinimas Lietuvoje. Kauno Technologijos Universitetas. 84.

Idahosa, L.O. (2019). Understanding Sustainability, Corporate Social Responsibility and Responsible Tourism In Literature VS Practice. Geo Journal of Tourism and Geosites, 26 (3), 956–973. DOI: 10.30892/gtg.26322-410

Kumar, R.B. and Kumar, M. (2018). Corporate Social Responsibility in Indian tour operation industry. International Journal of Hospitality and Tourism Systems, 11 (2).

Lee, S. and Park, J.W. and Chung, S. (2022). The Effects of Corporate Social Responsibility on Corporate Reputation: The Case of Incheon International Airport.

Lissner, I., and Mayer, M. (2020). Tourist’s willingness to pay for Blue Flag’s new ecolabel for sustainable boating: the case of whale-whatcing in Iceland. Scandinavian Journal of hospitality and tourism, 20, 4.

Lukošiūtė, L. (2018). Ryšys tarp įmonių socialinės atsakomybės iniciatyvų ir vartotojų pasirinkimo. Kauno Technologijos Universitetas. 99.

Lu, J. and Ren, L. and Yao, S. and Qiao, J. and Mikalauskienė, A. and Streimikis, J. (2020) Exploring the relationship between corporate social responsibility and firm competetiveness. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 33 (1), 1621–1646.

Madanaguli, A. and Srivastava, S. and Ferraris, A. and Dhir A. (2022). Corporate social responsibility and sustainability in the tourism sector: A systematic literature review and future outlook. Sustainable Development, 30 (3), 447–461. DOI: https://doi.org/10.1002/sd.2258

Navickas, V., Kontautiene, R., Stravinskiene, J. and Bilan, Y. (2021). Paradigm shift in the concept of corporate social responsibility: COVID-19. Green Finance, 3 (2), 138– 152.

Perko, I. (2021). Data sharing in the Hybrid reality: can we form a socially responsible proposal by introducing a transdisciplinary research process? 16th IRDO International Scientific Conference Social responsibility and current challenges 2021: Challenges and opportunities of digitalisation for sustainable future, 10th June 2021.

Rahmawati, P.I. and Jiang, M. and DeLacy, T. (2019). Framework for stakeholder collaboration in harnessing corporate social responsibility implementation in tourist destination to build community adaptive capacity to climate change. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 26 (6), 1261–1271. DOI: https://doi.org/10.1002/csr.1745

Saarinen, J. (2021). Is Being Responsible Sustainable in Tourism? Connections and CriticalDifferences. Sustainability, 13 (12), 6599. DOI: https://doi.org/10.3390/su13126599

Sameh, M.M. and Scavuzzi, J. (2016). Sustainability and Environmental Protection Measures for Airports.

Sica, E., Sisto, R., Bianchi, P. and Cappelletti, G. (2021). Inclusivity and Responsible Tourism: Designing a Trademark for a National Park Area. Sustainability, 13, 13. DOI: https://dx.doi.org/10.3390/su13010013

Slapikaitė, I. (2017). Įmonių socialinės atsakomybės vertinimas finansuotojo požiūriu. Daktaro disertacija. Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas. 136.

Slater, R. and Mearns K. (2018). Perceptions and activity profiles of Blue Flag beach users in South Africa. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 7 (4), 1–14.

Strielkowski W, Tarkhanova E, Baburina N, Streimikis J. (2021). Corporate Social Responsibility and the Renewable

Energy Development in the Baltic States. Sustainability, 13 (17), 9860. DOI: https://doi.org/10.3390/su13179860

Yang, L. and Ngai, C.S.B. and Lu, W. (2020). Changing trends of corporate social responsibility reporting in the world – leading airlines. PLoS ONE. 15 (6): e0234258. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0234258 URL: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0234258#sec007

Žukauskas, P., Vveinhardt, J. and Andriukaitienė, R. (2018). Management culture and corporate social responsibility. London : IntechOpen. 433.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-24

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ