КЛАСТЕРНА МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ СІЛЬСЬКОГО ТУРИЗМУ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2023-15-92-17

Ключові слова:

кластерна модель, диверсифікація сільського туризму, модель брендингу, модель сільського туризму

Анотація

Метою дослідження є формування кластерної моделі в організації сільського туризму та пошук диверсифікації сільського туризму в умовах нових глобалізаційних тенденцій та посткризового розвитку пандемії COVID-19. Дослідження базується на аналізі теоретичних і практичних засад кластерної моделі в організації сільського туризму в Європейському Союзі, яка ґрунтується на цифрових технологіях, які є потужним потенціалом, що змінює туризм у його практичній частині. Для формування концепції кластерної моделі організації сільського туризму в Європейському Союзі ми використовуємо синергетичну методологію, яка сприяє аналізу досягнення стійкості процесу самоорганізації туристичної організації. Для вдосконалення атрибутів і концепцій кластерної моделі використано метод Agile як адаптивний метод, що включає інноваційну складову смарт-технологій на основі використання ІКТ. Кластерній моделі структурування сільського туризму сприяють інноваційні наукові технології даних, інтелектуальний аналіз даних (пошук даних), визначений законом про великі дані, спричинений подвоєнням інформації у цифровому суспільстві. Компаративістський метод дав змогу порівняти різні аспекти кластерної моделі у сільській туристичній організації Європейського Союзу та розглянути її економічну та соціокультурну динаміку у просторово-часових координатах, порівнюючи з різними регіонами ЄС. Методологія включає також загальнофілософські методи – аналіз і синтез, узагальнення, моделювання і прогнозування, історико-логічний і порівняльний аналіз. Практичні наслідки. Було сформовано бачення трансформаційного сталого розвитку сільської туристичної організації, яке включає план змін і траєкторію стратегії цифрового розвитку з метою пошуку дисбалансу між людиною та природою для сталого розвитку сільського туризму. Сформовано модель туристичної дестинації сільського регіону та представлено аналіз розвитку сільського інтелектуального туризму на основі творчих та інтелектуальних ресурсів. Результати дослідження дозволили зробити висновок, що кастеризація сприяє ефективній конкурентоспроможності за рахунок підвищення продуктивності та диверсифікації креативних сільських туристичних напрямків, впровадження інтелектуальних інновацій та розробки нових технологій, впровадження новітніх стандартів якості та кращого доступу до туристичного ринку, що дає змогу по-новому оцінити можливості. Наукова новизна, головна цінність та оригінальність дослідження полягає у тому, що модель сільського туристичного організаційного кластеру в Європейському Союзі є інноваційною, оскільки виявляє цифрові індикатори сільської туристичної креативності, які сприяють рішучим крокам щодо зміни туристичної концепції. В основі кластерної моделі сільської туристичної організації лежить формування цінностей на основі принципів балансу, інклюзивності, людини, природи, інформації та знань, що допомагає менеджерам перебудувати туристичну організаційну концепцію з метою подолання COVID-19, наслідки пандемії, залучаючи потужні інтерактивні платформи та великі інформаційні дані для досягнення своїх цілей.

Посилання

Altrade, D. (2021). New thinking. From Einstein to artificial intelligence: science and technology that changed the world / trans. from English I. Wozniak. Kharkiv : Ed. 368.

Appello, J. (2019). Agile Management 3.0. Leadership and team management / trans. from English G. Yakubovska. Kharkiv : Ranok Publishing House: Fabula. 432.

Bezkorovaina, L., Voronkova, V., Cherep, A. & Wengerska, N. (2021). Touristic infrastructure: sustainable development strategy (project management, corporate culture and business ethics of tourism and hospitality enterprises).

Economy, education, technologies in the global challenging context : materials of the International Scientific and Practical Conference (September 23–24, 2021 in Cherkasy). Cherkasy : Cherkasy State Business College. 109–112.

Buhaychuk, O., Nikitenko, V., Voronkova, V., Andriukaitiene, R. & Malysh, M. (2022). Іnteraction of the digital person and society in the political philosophic context. Interacción persona digital y sociedad en el contexto de la filosofía política (The interaction of a digital person and society in the political philosophic context). Cuestiones políticas. 558–572.

Wengerska, N., Voronkova, V., Beskorovayana, L., & Cherep, A. (2021a). The use of creative digital technologies in the touristic field during the COVID-19 pandemic: economic and social consequences. Humanities studies : Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia : Zaporozhzhia National University, 7 (84). 91–101.

Wengerska, N., Voronkova, V., Cherep, A., Cherep, O., & Bezkorovaina, L. (2021b). The impact of creative innovative technologies on the sustainable touristic industry development in Europe after the COVID-19 pandemic. Humanity Studies. 9 (86). 168–179.

Wengerska, N., Beskorovayana, L., Voronkova, V., Cherep, O., & Cherep A. (2021c). The development of digital creative technologies in the touristic field in COVID-19 pandemic context. Management. business. technologies – innovation. trends and challenges : International scientific-practical conference. 20–21 May 2021, Marijampole. 45–54.

Wengerska, N., Bezkorovaina, L. &. Voronkova, V. (2021d). Corporate management in the touristic and hospitality industries: business ethics, steel development strategy. Formation of current organizational management and administration concepts in digitalization minds : international scientific materials and practical conference dedicated to the 25th anniversary of the organizational management department and project management 23–24 September 202 1st year / editorial manager Doctor of Philosophical Sciences, prof. V.G. Voronkova. Zaporizhzhia : Famous house “Helvetika”. 538–543.

Voronkova, V. (2021). Innovative development creative technological aspects in the national and global touristic industry in the COVID-19 conditions. Innovative solutions in economic, business, public communications and international relations:

International Scientific materials and Practical Internet Conference. Dnipro : Customs and Finance University. 458–462.

Bezkorovaina, L., Wengerska, N., Bezkorovaina, L., & Cherep, A. (2021a). Development directions of the digital latest technologies and economic recovery transformations after the pandemic (in the context of the G20 summit) impact.

Theoretical and practical foundations of the economic development, accounting, finance, management and law : materials of the All-Ukrainian scientific and practical conference on November 23–24, 2021. Zaporozhzhia National University.

Zaporizhzhia : ZNU. 12–13.

Voronkova, V., Cherep, A. (2020b). Creative digital technologies as megatrends in the touristic business development: the spread of European experience in Ukraine. Humanities studies: a collection of scientific works / Gol. ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Zaporozhzhia National University. 6 (83). 165–179.

Voronkova, V., Nikitenko, V., Teslenko, T., & Bilohur, V. (2020c). Impact of the worldwide trends on the digital economic development. Amazonia Investiga. 9. 32. 81–90.

Voronkova, V., & Cherep, A. (2022d). Practical measures to combat the crisis of the COVID-19 pandemic in the European Union countries. Modern trends in the development of the tourism and hospitality industry: global challenges: materials of the international scientific and practical internet conference. Kharkiv / collective of authors ; Kharkiv National University of Urban Economy named after O. Beketova. 3–5.

V. Voronkova., N. Wengerska, & L. Bezkorovaina (2022e). Innovations in the tourism sector as a competitiveness and recovery factor from the COVID-19 pandemic crisis. Modern trends in the tourism and hospitality industry development: global challenges : materials of the international scientific and practical internet conference, Kharkiv / collective of authors ; Kharkiv National University of Urban Economy named after O. Beketova. 113–115.

Ernst, U. Weizsäcker & Wijkmann Anders (2019). Come On! Capitalism, short-sightedness, population and the destruction of the planet. Report to the Club of Rome / translated from English. Y. Sirosh ; scient. ed. V. Vovk, V. Butko.

Summit-Book, p. 276. Touristic industrial management as a creative technology. Humanities studies : Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia : Zaporozhzhia National University. 9 (86). 25–36.

Dixon P. (2021). The future of (almost) everything. How the world will change in the next hundred years / trans. from English I. Wozniak. Kharkiv. 432.

Nikitenko V. (2020). Tourism as a factor in the development of a creative personality and the value dimension of an innovative and informational society. Theory and practice: problems and prospects : Scientific articles (Electronic publication) Kaunas Lithuanian Sports University. 333–341.

Nikitenko, V., Voronkova, V., Andriukaitiene R., & Oleksenko, R. (2021). The crisis of the metaphysical human existence foundations as a global post-modernity problem and the ways of managerial solutions. Propósitos y Representaciones Jan. 9,

SPE (1). e928 ISSN 2307-7999 Special Number: Educational practices and teacher training e-ISSN 2310-4635

Altreid D. (2021). New thinking. From Einstein to artificial intelligence: science and technology that changed the world / trans. from English I. Wozniak. Kharkiv. 368.

Rybalchenko, N., Bilohur, S., Oleksenko, R., Voronkova, V. & Verkhovod, I. (2021). Clasterization tendences of Ukraine’s touristic sphere and way out of the COVID-19 pandemic crisis. Revista de la universidad del ZULIA. 3ª época. 12. 60–75.

Cherep, A., Voronkova, V., Cherep, O., Vengerska, N., & Bezkorovaina, L. (2021). The impact of creative innovative technologies on the sustainable touristic industry development in Europe after the COVID-19 pandemic. Humanities studies : Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia : Zaporozhzhia National University. 8 (85). 134–146. URL: http://humstudies.com.ua/article/view/243439/241307

Cherep, A., Voronkova, V., Andryukaitene, R. & Nikitenko, V. (2020). The creative digital technological concept in touristic business. Humanities studies : a collection of scientific works / Gol. ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Zaporozhzhis National University. 5 (82). 196–209.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-24

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ