СУЧАСНА ЕСТЕТИКА: ЛОГІКА ЗМІН
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2023-15-92-03Ключові слова:
естетика, естетизація, мистецтво, постмодернізм, арт-практики, естетизація потворного, категорії естетикиАнотація
Актуальним і важливим завданням сьогоднішнього дня є аналіз логіки змін у сучасній естетиці, напрямів її зацікавленості та оціночних суджень. Слід зазначити, що естетизація довкілля, життя і життєдіяльності суспільства загалом стає парадигмою розвитку сучасності. Тому викликає науковий інтерес дослідження логіки змін сучасної естетики, проблематики та категорії естетичної теорії сучасності. Мета статті – соціально-філософський аналіз проблематики сучасної естетики, логіки змін в естетичній теорії сучасності. Об’єктом дослідження виступає феномен сучасної естетики, а предметом дослідження виступають особливості сучасної естетики, що визначають спрямованість логіки змін у естетичному просторі. Результати дослідження полягають в тому, що наголошується, що логіка змін сучасної естетики характеризується постмодерністським форматом, розширенням меж художньої діяльності, інтересом до арт-практик, естетизацією потворного, використанням нових категорій й поширенням таких категорій як кітч та кемп, появою нових художніх прийомів та нових видів художньої діяльності, інтересом до проблем людей з нетрадиційною сексуальною орієнтацією, акцентуванням на можливість безлічі інтерпретацій творів мистецтва. Логіка змін сучасної естетики характеризується постмодерністським форматом, розширенням меж художньої діяльності, інтересом до арт-практик, естетизацією потворного, використанням нових категорій й поширенням таких категорій як кітч і кемп, появою нових художніх прийомів та нових видів художньої діяльності, інтересом до проблем людей з нетрадиційною сексуальною орієнтацією, акцентуванням на можливості безлічі інтерпретацій творів мистецтва. Заперечуючи традиції класичної естетики, постмодерністська естетика створює власні, бо традиція виступає формою збереження й розвитку суспільства. В пошуках естетичної насолоди сучасній людині особливо допомагає Інтернет, який надає необмежені можливості знайти свої мистецькі уподобання. Перспективою подальших досліджень в цьому напрямку є з’ясування сутності, видів та принципів існування арт-практик сучасності.
Посилання
Camp. Oxford English Dictionary (OED). URL: www.oed.com
Guyer Paul. A History of Modern Aesthetics, 3 volumes. Cambridge : Cambridge University Press, 2014. 668 p.
Ihab H. Toward a Concept of Postmodernism (From The Postmodern Turn, 1987).
Kulka Т. Kitsch. British Journal of Aesthetics. 1988. Vol. 28. № 1. Winter. С. 18–27.
Staubmann H. Sociology in a New Key: Essays in Social Theory and Aesthetics. Springer International Publishing A&G, 2022. 127 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу