КОНЦЕПЦІЯ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ, ОРІЄНТОВАНОЇ НА ПОТРЕБИ ТА ОСВІТУ «ВПРОДОВЖ ВСЬОГО ЖИТТЯ»
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-11Ключові слова:
трансформація освітньої парадигми, потреби, «освітня екологія», високоякісна освіта, відкрита освіта, освіта впродовж всього життя, цифровий інтелект, цифрові технологіїАнотація
У сучасних умовах відбувається складний шлях трансформації цифрової освіти за доби Четвертої промислової революції. Зокрема, різноманітні потреби складають «екологію освітнього попиту»: з точки зору особистого розвитку, це включає потреби в перевагах інтересів, структурі талантів, навчанні впродовж життя та кар’єрному рості, що головним чином передбачає різноманітність та здатність до адаптації та працевлаштування. Метою статті є аналіз теоретичних і практичних аспектів формування моделі «освітньої екології» у контексті трансформації парадигми освіти Четвертої промислової революції. Методологія дослідження. Використання методів системного аналізу і синтезу, аксіологічного, герменевтичного, загальнофілософських – аналізу і синтезу, узагальнення, логічного та історичного, порівняльного. Результат дослідження. Здійснено аналіз трансформації освітньої парадигми, орієнтованої на потреби. Показано напрями упровадження концепції «відкритої освіти та навчання впродовж життя». Розроблено напрями формування спільної цифрової екосистеми. Розкрито реконструкцію сучасної інфраструктурної системи з цифровим інтелектом. Розкрито реконструкцію системи розвитку наукових і технологічних талантів за допомогою цифрового інтелекту. Об’єктом дослідження є становлення і розвиток моделі освітньої парадигми, орієнтованої на потреби та освіту «впродовж всього життя. Предметом дослідження вплив Четвертої промислової революції на формування моделі «освітньої екології» у контексті трансформаційних процесів сучасності. Доведено, що розвиток цифрового інтелекту відображає фундаментальну трансформацію суспільства та економіки до нової парадигми, формуючи освітні інновації та реконструкцію моделей промислової організації, сучасних інфраструктурних систем, систем підготовки науково-технічного персоналу та моделей управління соціальним розвитком.
Посилання
Андрюкайтене Регіна, Воронкова Валентина, Нікітенко Віталіна. Концепт цифрової трансформації електронної освіти у країнах Європейського союзу: європейський досвід. Європейський вектор модернізації економіки в умовах сталого розвитку промислового регіону : монографія / під заг. ред. д.е.н., проф. Н. Г. Метеленко Київ : Інтерсервіс, 2021. C. 72–86.
Buhaychuk Oksana, Nikitenko Vitalina, Voronkova Valentyna, Andriukaitiene Regina, Malysh Myroslava. Іnteraction of the digital person and society in the context of the philosophy of politics. Interacción persona digital y sociedad en el contexto de la filosofía política. Cuestiones políticas. 2022. Vol. 40. № 72. Р. 558–572.
Voronkova, Valentyna, Nikitenko, Vitalina, Bilohur, Vlada, Oleksenko, Roman, Butchenko Taras. The conceptualization of smart-philosophy as a post-modern project of non-linear pattern development of the XXI century (Концептуалізація smart-філософії як постмодерного проекту нелінійного розвитку XXI ст.) Cuestiones Políticas. 2022. Volumen 40. Número 73. Р. 527–538.
Voronkova Valentina, Kyvliuk Olga. Individual at the educational space of smart-society. Interdisciplinary Studies of Complex Systems. 2017. Vol. 10–11. Р. 88–95.
Воронкова В. Г. Становлення інформаційного суспільства як цивілізаційної парадигми розвитку сучасної України за доби глобалізації: теоретико-методологічні та праксеологічні виміри. Запоріжжя : ЗДІА, 2017.
Voronkova Valentina, Maksimenyuk Marina, Nikitenko Vitalina. Humanistic Management in the Context of Philosophic Anthropology: Human Dimension. Intellectual Archive. 2016. Ontario, Kanada. Vol. 5. No. 1. С. 37–48.
Інноваційні технології в сучасному освітньому просторі : колективна монографія / за заг. редакцією Г. Л. Єфремової. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. 444 с.
Nikitenko Vitalina, Andriukaitiene Regina, Punchenko Oleg. Formation of sustainable digital economical concept: challenges, threats, priorities Humanities studies : Proceedings Scientific publications. Zaporizhzhiа : ZNU, 2019. 1 (78). 139–152.
Nikitenko Vitalina, Voronkova Valentyna, Andriukaitiene Regina, Oleksenko Roman. The crisis of the metaphysical foundations of human existence as a global problem of post-modernity and the ways of managerial solutions. Propósitos y Representaciones. 2021. Jan., 2021. Vol. 9. SPE (1), e928.
Nikitenko Vìtalina, Voronkova Valentyna, Oleksenko Roman, Andriukaitiene Regina, Liudmyla Holovii. Education as a factor of cognitive society development in the conditions of digital transformation. Revista de la universidad del zulia. Septiembre ª época. 2022. Vol. 13. Núm. 38. Año 13. № 38. Р. 680–695.
Oleksenko, Roman. Homo Economicus in Futures Studies. In: Philosophy and Cosmology. 2017. Vol. 19. P. 126–132.
Oleksenko, Roman, Molodychenko, Valentin and Shcherbakova, Nina. Neoliberalism in Higher Education as a Challenge for Future Civilization / In: Philosophy and Cosmology. 2018. Vol. 20. P. 113–119.
Соціальні, економічні та освітні трансформації в цифрову епоху : монографія / С. В. Лєонов та ін. ; за заг. ред. д-ра екон. наук С. В. Лєонова, к-ки екон. наук О. А. Криклій. Суми : Сумський державний університет, 2022. 204 с.
Cherep, A., Voronkova, V., & Cherep, O. Humanocracy as a factor of improving human resources management in organizations. Humanities studies: Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”. 2022. 10 (87). C. 134–141.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу