РОЛЬ ҐЕНДЕРУ, РАСИ ТА ВІКУ В ЦІННОСТЯХ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Алла Василівна Череп Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0001-5253-7481
  • Юлія Вікторівна Калюжна Запорізький національний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-3335-6551
  • Олександр Григорович Череп Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-3098-0105
  • Валентина Григорівна Воронкова Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-0719-1546

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-16

Ключові слова:

гендер, стать, раса, вік, корпоративна соціальна відповідальність бізнесу, дискримінація

Анотація

У статті досліджено роль ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу, що має велике значення для формування гуманістичної візії в управлінні людськими ресурсами. Вони представляють практику сталого розвитку на рівні компаній у контексті прояву ініціатив у соціальній сфері, векторів боротьби з дискримінацією, корпоративної соціальної відповідальності бізнеcу, рівності можливостей чоловіків і жінок, людей різної раси та віку. Об’єктом дослідження є феномени гендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Предметом дослідженння – вплив ґендеру, раси та віку на цінності корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Мета – концептуалізація теоретичних і практичних аспектів ролі ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. В основі методології аналізу ролі ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу наступні методи та підходи: системний (приведення всього у систему), структурно-функційний (аналіз функцій), антропологічний (аналіз людського виміру статі), субстанційний (аналіз субстанційного вираження політики), екзистецнійний (аналіз людської екзистенції), феноменологічний (аналіз феноменів), герменевтичний (аналіз творів), Agile-методології (гнучкості, адаптивності), що дало змогу привести все у концептуальну систему знань, принципів, методів у цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Результат дослідження. Розкрито підстави для дискримінації з ґендеру, раси та віку, що визначені та заборонені у багатьох міжнародних документах. Проаналізовано поняттєво-категоріальний апарат – гендер, гендерний підхід, стать, раса, вік у контексті вимірів корпоративної соціальної відповідальності бізнесу та надано їм характеристику і тлумачення. Проаналізовано феномен сексуальних домагань на робочому місці і з’ясовано феномен дискримінації жінок в оплаті праці. Сформовано концепцію корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) та управління різноманітністю. В науці розрізняють «ідентифікаційну» концепцію гендеру, яка наразі домінує в академічних дискусіях про гендер на Заході, та «реляційну» концепцію гендеру, яка є результатом гендерних досліджень в антропології та етнології.

Посилання

Andriukaitene R., Cherep A. V., Voronkova V. H. Level of corporate social responsibility: the case of tourism.

Управління соціально-економічним розвитком регіонів і держави : збірник матеріалів XVI Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. А. В. Череп. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2022. С. 183–186.

Афанасьєва Л., Музя Є., Колева К., & Олексенко Р. Міжкультурний діалог в контексті єднання України. Українознавчий альманах. 2017 (21). 15–20.

Волков О. Г., Землянський А. М., Олексенко Р. І., Рябенко Є. М. Філософія : навчальний посібник-практикум. МДПУ імені Богдана Хмельницького. Мелітополь, 2017.

Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Європейська візія пізнання людини як найвищої цінності гуманізму. Modern trends in science and practice. Volume 2 : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. C. 71–80.

Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Гуманістичні концепції «регенеративної економіки» та «спільного блага» як ефективний чинник управління людськими ресурсами. Theoretical and practical aspects of modern scientific research:collective monograch («Теоретичні та практичні аспекти сучасних наукових досліджень»). Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. Р. 27–40.

Voronkova Valentina, Cherep Alla, Nikitenko Vìtalina, Andriukaitiene Regina. Conceptualization of digital reality expertise in conditions of stochaic insurance: nonlinear methodology. Humanities Studies. 2019. Вип. 2 (79). С. 182–195.

Kyrychenko Mykola. The impact of digital technologies on the development of human and social capital in the conditions of the digitalized society. Humanities Studies. 2019. Вип. 1 (78). С. 108–129.

Valentyna Voronkova, Roman Oleksenko, Alexander Fursìn. Formation of the concept of the socially responsible state as a factor of increasing the public governance and administration efficiency. Humanities studies. 2021. С. 113–122.

Tovarnichenko Vladimir. Pseudoscience and information security in smart – society. Humanities Studies. 2019. Випуск 1 (78). С. 15–26.

Kristina Zhuravel. Concept of flexible management at enterprise in digitalization and lean production conditions. Humanities Studies. 2019. Випуск 1 (78). С. 98–107.

Олексенко Роман. Людина в умовах інформаційного суспільства як об’єкт соціально-економічної рефлексії. Становлення і розвиток інформаційного суспільства як основи забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави. 2017. С. 59–62.

Олексенко Р. І., Воронкова В. Г. Формування моделі класифікації соціальних процесів у публічному управлінні та адмініструванні: понятійно-категорійний апарат. Theory and Practice of Public Administration. 2020. Том 3. Випуск 70. С. 82–90.

Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Humanocracy as a factor of improving human resources management in organizations (Людинократія як чинник удосконалення управління людськими ресурсами). HUMANITIES STUDIES : Collection of Scientific Papers / ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2022. 10 (87). C. 134–141.

Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Гуманістична візія в управлінні людськими ресурсами (на прикладі передових компаній світу). Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11–12 травня 2022 року [Електронний ресурс]. Електрон. дані. – Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 363–365.

О’Конор Джозеф, Макдермотт Ієн. Системне мислення. Пошук неординарних творчих рішень / пер. з англ. Надія Сисюк. Київ : Наш формат, 2018. 240 с.

Олтрейд Дагого. Нове мислення. Від Айнштейна до штучного інтелекту: наука і технології, що змінили світ / пер. з англ. І. Возняка. Харків : Віват, 2021. 368 с.

О’Ніл Кейт. BIG DATA. Зброя математичного знищення. Як великі дані збільшують нерівність і загрожують демократії / пер. з англ. О. Калініної. Київ : Форс Україна, 2020. 336 с.

О’Райлі Тім. Хто знає, яким буде майбутнє / пер. з англ. Юлія Кузьменко. Київ : Наш формат, 2018. 448 с.

Пінкер Стівен. Просвітництво сьогодні. Аргументи на користь розуму, науки та прогресу. Київ : Наш формат, 2019. 560 с.

Портер Майкл. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів / пер з англ. Ірина Ємельянова, Ірина Гнатковська. Київ : Наш формат, 2019. 624 с.

Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Трансформаційні зміни в управлінні організаціями та людськими ресурсами у цифрову епоху. Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11–12 травня 2022 року. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 393–395.

Череп А. В., Воронкова В. Г. Вплив ІКТ на розвиток трендів глобальної трансформації бізнесу. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства : матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 454–458.

Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Систематизація дослідження цифрової трансформації нових бізнес-моделей. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства: матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 331–332.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ