РОЛЬ ҐЕНДЕРУ, РАСИ ТА ВІКУ В ЦІННОСТЯХ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-16Ключові слова:
гендер, стать, раса, вік, корпоративна соціальна відповідальність бізнесу, дискримінаціяАнотація
У статті досліджено роль ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу, що має велике значення для формування гуманістичної візії в управлінні людськими ресурсами. Вони представляють практику сталого розвитку на рівні компаній у контексті прояву ініціатив у соціальній сфері, векторів боротьби з дискримінацією, корпоративної соціальної відповідальності бізнеcу, рівності можливостей чоловіків і жінок, людей різної раси та віку. Об’єктом дослідження є феномени гендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Предметом дослідженння – вплив ґендеру, раси та віку на цінності корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Мета – концептуалізація теоретичних і практичних аспектів ролі ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. В основі методології аналізу ролі ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу наступні методи та підходи: системний (приведення всього у систему), структурно-функційний (аналіз функцій), антропологічний (аналіз людського виміру статі), субстанційний (аналіз субстанційного вираження політики), екзистецнійний (аналіз людської екзистенції), феноменологічний (аналіз феноменів), герменевтичний (аналіз творів), Agile-методології (гнучкості, адаптивності), що дало змогу привести все у концептуальну систему знань, принципів, методів у цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Результат дослідження. Розкрито підстави для дискримінації з ґендеру, раси та віку, що визначені та заборонені у багатьох міжнародних документах. Проаналізовано поняттєво-категоріальний апарат – гендер, гендерний підхід, стать, раса, вік у контексті вимірів корпоративної соціальної відповідальності бізнесу та надано їм характеристику і тлумачення. Проаналізовано феномен сексуальних домагань на робочому місці і з’ясовано феномен дискримінації жінок в оплаті праці. Сформовано концепцію корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) та управління різноманітністю. В науці розрізняють «ідентифікаційну» концепцію гендеру, яка наразі домінує в академічних дискусіях про гендер на Заході, та «реляційну» концепцію гендеру, яка є результатом гендерних досліджень в антропології та етнології.
Посилання
Andriukaitene R., Cherep A. V., Voronkova V. H. Level of corporate social responsibility: the case of tourism.
Управління соціально-економічним розвитком регіонів і держави : збірник матеріалів XVI Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. А. В. Череп. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2022. С. 183–186.
Афанасьєва Л., Музя Є., Колева К., & Олексенко Р. Міжкультурний діалог в контексті єднання України. Українознавчий альманах. 2017 (21). 15–20.
Волков О. Г., Землянський А. М., Олексенко Р. І., Рябенко Є. М. Філософія : навчальний посібник-практикум. МДПУ імені Богдана Хмельницького. Мелітополь, 2017.
Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Європейська візія пізнання людини як найвищої цінності гуманізму. Modern trends in science and practice. Volume 2 : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. C. 71–80.
Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Гуманістичні концепції «регенеративної економіки» та «спільного блага» як ефективний чинник управління людськими ресурсами. Theoretical and practical aspects of modern scientific research:collective monograch («Теоретичні та практичні аспекти сучасних наукових досліджень»). Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. Р. 27–40.
Voronkova Valentina, Cherep Alla, Nikitenko Vìtalina, Andriukaitiene Regina. Conceptualization of digital reality expertise in conditions of stochaic insurance: nonlinear methodology. Humanities Studies. 2019. Вип. 2 (79). С. 182–195.
Kyrychenko Mykola. The impact of digital technologies on the development of human and social capital in the conditions of the digitalized society. Humanities Studies. 2019. Вип. 1 (78). С. 108–129.
Valentyna Voronkova, Roman Oleksenko, Alexander Fursìn. Formation of the concept of the socially responsible state as a factor of increasing the public governance and administration efficiency. Humanities studies. 2021. С. 113–122.
Tovarnichenko Vladimir. Pseudoscience and information security in smart – society. Humanities Studies. 2019. Випуск 1 (78). С. 15–26.
Kristina Zhuravel. Concept of flexible management at enterprise in digitalization and lean production conditions. Humanities Studies. 2019. Випуск 1 (78). С. 98–107.
Олексенко Роман. Людина в умовах інформаційного суспільства як об’єкт соціально-економічної рефлексії. Становлення і розвиток інформаційного суспільства як основи забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави. 2017. С. 59–62.
Олексенко Р. І., Воронкова В. Г. Формування моделі класифікації соціальних процесів у публічному управлінні та адмініструванні: понятійно-категорійний апарат. Theory and Practice of Public Administration. 2020. Том 3. Випуск 70. С. 82–90.
Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Humanocracy as a factor of improving human resources management in organizations (Людинократія як чинник удосконалення управління людськими ресурсами). HUMANITIES STUDIES : Collection of Scientific Papers / ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2022. 10 (87). C. 134–141.
Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Гуманістична візія в управлінні людськими ресурсами (на прикладі передових компаній світу). Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11–12 травня 2022 року [Електронний ресурс]. Електрон. дані. – Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 363–365.
О’Конор Джозеф, Макдермотт Ієн. Системне мислення. Пошук неординарних творчих рішень / пер. з англ. Надія Сисюк. Київ : Наш формат, 2018. 240 с.
Олтрейд Дагого. Нове мислення. Від Айнштейна до штучного інтелекту: наука і технології, що змінили світ / пер. з англ. І. Возняка. Харків : Віват, 2021. 368 с.
О’Ніл Кейт. BIG DATA. Зброя математичного знищення. Як великі дані збільшують нерівність і загрожують демократії / пер. з англ. О. Калініної. Київ : Форс Україна, 2020. 336 с.
О’Райлі Тім. Хто знає, яким буде майбутнє / пер. з англ. Юлія Кузьменко. Київ : Наш формат, 2018. 448 с.
Пінкер Стівен. Просвітництво сьогодні. Аргументи на користь розуму, науки та прогресу. Київ : Наш формат, 2019. 560 с.
Портер Майкл. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів / пер з англ. Ірина Ємельянова, Ірина Гнатковська. Київ : Наш формат, 2019. 624 с.
Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Трансформаційні зміни в управлінні організаціями та людськими ресурсами у цифрову епоху. Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11–12 травня 2022 року. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 393–395.
Череп А. В., Воронкова В. Г. Вплив ІКТ на розвиток трендів глобальної трансформації бізнесу. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства : матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 454–458.
Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Систематизація дослідження цифрової трансформації нових бізнес-моделей. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства: матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 331–332.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу