ФІЛОСОФІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-12Ключові слова:
Homo sapiens, людина, освіта, штучний інтелект, пізнання, світогляд, відповідальністьАнотація
Розглянуто сьогодення крізь призму впровадження штучного інтелекту, що стало причиною формування залежності людини від наукоємних технологій. У цьому контексті освіта не є винятком, вона використовуючи можливості технологічного прогресу змінює процеси пізнання. Такі зміни стають однією з першопричин зміни буття людини, комунікації, способу отримання освітніх послуг тощо, все це в умовах розвитку штучного інтелекту і тих умов, що він створює набуває нових форм. Відповідно до цього була сформована мета – розглянути особливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі. Для досягнення мети були визначені наступні завдання: 1) з’ясувати суть штучного інтелекту; 2) продемонструвати можливості використання штучного інтелекту в умовах пандемії і війни; 3) встановити вплив штучного інтелекту на формування Homo sapiensa в епоху інформатизації суспільства. Реалізації зазначених завдань сприяли методи: історичний, біхевіорестичний, діалектичний та феноменологічний. Поєднання зазначених методів сприяло як на теоретичному і практичному рівнях з’ясувати суть штучного інтелекту, простежити поведінку людей, що використовують результати штучного інтелекту в освітньому просторі. Підтвердженням запропонованої гіпотези стало соціологічне опитування, що проводилося в рамках експерименту протягом шести років (2016–2022 рр.). в роботі визначено фактори, що мають місце в реальному житті й вплинули на ширші можливості залучення штучного інтелекту в освітній процес. Проведене дослідження дає підстави стверджувати, що штучний інтелект сприяє формуванню нового типу Homo sapiens з новим типом, рівнем мислення і пізнання. Відзначаємо, що епоха інтернет можливостей, дарована штучним інтелектом має не лише позитивні, а й і негативні фактори. Найбільшим негативним явищем визначено відсутність відповідальності штучного інтелекту за свої діяння.
Посилання
Єфремов М. Ф., Єфремов Ю. М. Штучний інтелект, історія та перспективи розвитку. Вісник ЖДТУ. Серія «Технічні науки». 2016. (2 (45). С. 123–126. DOI: https://doi.org/10.26642/tn-2008-2(45)-123-126
Карпенко В. Є. Гіпотетичне майбутнє універсального штучного інтелекту. Філософські науки: Збірник наукових праць. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. С. 57–64.
Качуровський М. О. Трагізм «електронної» освіти. Філософія науки: традиції та інновації. 2014, № 1. С. 71–75.
Лист Міністерства освіти і науки України «Про онлайн-навчання для педагогічних працівників закладів освіти» від 12.07.2022 року № 1/7839-22.
Нікітенко В., Олексенко Р., Кивлюк О. Формування цінностей цифрової освіти і цифрової людини у діджиталізованому суспільстві. Humanities Studies. 2022. Випуск 10. С. 53–63. DOI: https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-06
Пельчер М. Переваги та недоліки застосування штучного інтелекту у сферах управління. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/25207/2/MSNK_2018v2_Pelcher_M-Advantages_and_lack_of_application_72-73.pdf (Accessed 25.08.2022).
Погореленко А. Штучний інтелект: сутність, аналіз застосування, перспективи розвитку. Економічні науки. 2018. Випуск 32. С. 22–27.
Fukuyama Francis. Political Order and Political Decay: From the Industrial Revolution to the Globalization of Democracy. New York : Farrar, Strauss and Giroux, 2014. 672 p.
Macdonald Fiona. Scientists Put a Worm Brain in a Lego Robot Body – And It Worked. URL: http://www.sciencealert.com/scientists-put-worm-brain-inlego-robot-openworm-connectome (Accessed 05.09.2022).
Moor J. The Dartmouth College Artificial Intelligence Conference: The Next Fifty Years. AI Magazine – American Association for Artificial Intelligence. 2006. Vol. 27, № 4, pp. 87–91.
Turing A. M. Computing Machinery and Intelligence. Mind, 1950. Vol. 49, Issue 236. Pp. 433–460. DOI: https://doi.org/10.1093/mind/LIX.236.433
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу