ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМИ В МАЛАЙЗІЇ ТА ЛИТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-10

Ключові слова:

реклама, комунікація, правове регулювання, споживачі, продукція

Анотація

Актуальність дослідження. Реклама – це форма комунікації, яку споживачі легко засвоюють. Підприємства використовують різні маркетингові стратегії, щоб привернути увагу потенційних споживачів, щоб просувати, представляти та залучати споживачів купувати їхню продукцію. Традиційна реклама через друковані засоби масової інформації, телебачення та радіо, джерелами реклами яких є новини, журналістика та розважальний контент, зазнала значних змін через зростання онлайн-реклами. Незважаючи на різні закони та нормативні акти, що регулюють рекламу в Малайзії, проблеми з онлайн-рекламою залишаються проблематичними. Асоціація рекламодавців Малайзії висловлює занепокоєння щодо шахрайства з цифровою рекламою, і очікується, що в осяжному майбутньому це залишатиметься глобальною проблемою. Рекламний ринок – це величезний ринок у всьому світі, на якому витрачаються величезні витрати на рекламні стратегії. За словами Гуттмана з Statista (Guttmann, 2021), незважаючи на виклики пандемії Covid-19, яка вплинула на багато галузей промисловості, витрати на рекламу в усьому світі стабільно зростають. Очікується, що у 2024 році він перевищить 630 мільярдів доларів США. Формами реклами є телебачення та радіо, друковані ЗМІ, цифрова та мобільна реклама. У Малайзії загальні інвестиції в рекламу в 2019 році склали приблизно 4,4 мільярда малайзійських ринггітів. Стосовно реклами та проблем її правового регулювання в Литві слід зазначити, що торговельні марки відіграють настільки важливу роль, що практично немає товарів, які б не маркувалися торговими марками (Duguid, P., 2016). На сучасному ринку товарів і послуг, за наявності величезної конкуренції, зі збільшенням масштабів міжнародної торгівлі, товари виробників все більше вирізняються власним брендом. Основні проблеми, визначені у дослідницькій роботі: ефективність заснування централізованого управління; пряма відповідальність материнської компанії; права виходу та викупу міноритарних акціонерів. У Литві також виникають проблеми з тим, що під час просування продукту користувачеві можуть пропонуватися кілька або навіть десятки різних товарів під одним знаком, без необхідності повторного представлення кожного, що може заплутати користувача. Дослідницька робота бере на себе наступні завдання: 1) проаналізувати закони та нормативні акти, що регулюють рекламу в Малайзії та Литві; 2) перевірити малайзійський код зв’язку та мультимедійного контенту; 3) виявляти феномени введення в оману та оманливої поведінки, неправдивого уявлення та недобросовісної практики згідно із законом про захист прав споживачів; 4) розкрити актуальні проблеми таргетованої реклами та реклами інфлюенсером; 5) порівняти результати попередніх завдань із законодавством Литви. У статті робиться висновок, що правопорушення суперечить будь-якому з положень розділів 3, 4, 4A та 4B Закону. За перше засудження може бути накладено штраф, що не перевищує 3000 малайзийських рингітів, або позбавлення волі на будь-який термін, що не перевищує одного року, або два. У разі наступного засудження може бути накладено штраф у розмірі, що не перевищує 5000 малайзийських рингітів, або позбавлення волі на строк не більше двох років, або два. Ця стратегія часто дуже дієва і ефективна, однак вона більш руйнівна, ніж будь-яка інша реклама. Цільова реклама часто призводила до розповсюдження фейкових новин і клікбейтів. Це полегшує інтелектуальний аналіз даних і компрометує захист персональних даних. Уразливість споживачів зростає з проблемами таргетованої реклами. У Литовській Республіці заборонено використовувати рекламні матеріали, підготовлені з порушенням авторських прав на літературні, художні, наукові твори та/або суміжні права. Новаторська звичайна реклама через друковані засоби масової інформації, телебачення та радіо, джерелами реклами яких в основному є новини, журналістика та розважальний контент, зазнала значних змін через зростання онлайн-реклами. Використовується методологія юридичного доктринального дослідження, метод правової теорії, дослідження порядку денного реформ та порівняльний аналіз.

Посилання

Guttmann, A. (2021). Advertising market worldwide – statistics & facts, Jan 15, 2021. Internet access: https://www.statista.com/topics/990/global-advertising-market/ (last visited: 2022.05.09).

Hirschmann, R. (2021). Total investment in advertising expenditure Malaysia 2011–2019. Internet access: https://www.statista.com/statistics/1012822/total-investment-advertising-expenditure-malaysia/ (last visited: 2022.06.15).

Section 3 (1) of the Consumer Protection Act 1999. Internet access: http://www.bermudalaws.bm/laws/Consolidated%20Laws/Consumer%20Protection%20Act%201999.pdf (last visited: 2022.06.15).

The Communications and Multimedia Content Forum of Malaysia, 2nd Edition, Feb 14, 2020. Internet access: http://www.cmcf.my/download/cmcf-content-code-english.pdf (last visited: 2022.06.15).

Advertisement and Sale Act 1956 of Malaysia. Internet access: http://www.commonlii.org/my/legis/consol_act/masa19561983359/ (last visited: 2022.06.15).

Farhanin, Abdullah Asuhaimi et al. Rules on Advertisement in Malaysia, World Applied Sciences Journal 35 (9): 1723–1729, 2017.

The Communications and Multimedia Act 1998. Internet access: https://www.mcmc.gov.my/skmmgovmy/media/General/pdf/Act588bi_3.pdf (last visited: 2022.06.20).

Rahmah, I. & Sakina Shaik, A. Y. (2017). Isu Undang-undang Transaksi Komersial: Bab 3 Pengiklanan Siber Dunia Komersial, UKM Press, 2017, p. 63.

Malaysian Advertisers Association. Internet access: https://www.malaysiaadvertisers.com.my/ (last visited: 2022.06.20).

Advertising Standards Malaysia (ASA). Internet access: https://asa.org.my/ (last visited: 2022.06.15).

Food Act 1983 of Malaysia. Internet access: http://overseas.cas.org.tw/Data/Sites/1/media/馬來西亞/FR1985.pdf (last visited: 2022.06.25).

Food Regulations 1985 of Malaysia. Internet access: https://extranet.who.int/nutrition/gina/sites/default/filesstore/MYS%201985%20Food%20Regulations_0.pdf (last visited: 2022.06.25).

Malaysia Advertisers Association. Internet access: https://www.malaysiaadvertisers.com.my/fighting-digital-ad-fraud (last visited: 2022.05.17).

Ministry of Domestic Trade and Consumer Affairs guidelines against exaggeration/puffery advertisement. Internet access: https://www.everydayonsales.com/news/misleading-ads-are-prohibited-and-action-can-be-taken-againstadvertiser/(last visited: 2022.07.05).

Nausėda, G. (2012). Gyvenimo prasmė pagal Gitaną Nusėdą. Internet access: https://www.ziniuradijas.lt/laidos/

verslo-pozicija/gyvenimo-prasme-pagal-gitana-nauseda?video=1

Abromaitytė-Sereikienė, L. (2013). Žiniasklaidos rinkodara. Klaipėda.

Bojanic, D. Reid, R. (2017). Hospitality Marketing Management 6e. John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey.

Duguid, P. (2016). Early marks: American trademarks before US trademark law. Business History, 60 (8), 1145–1168. Internet access: https://doi.org/10.1080/00076791.2016.1246541 (last visited: 2022.07.03).

Godin, S. (2018). This Is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See (Illustrated ed.). Portfolio.

Grikietytė-Čebatavičienė, J., Vasiliauskienė, A. (2017). Kultūros veiksnių įtaka minios elgsenos pasireiškimui akcijų rinkose. DOI: 10.7220/AESR.2335.8742.2017.11.1.6

Hofstede Insights (2020). Country Comparison. Internet access: https://www.hofstede-insights.com/countrycomparison/lithuania,the-uk (last visited: 2022.06.15).

Kotler, P. T., & Keller, K. L. (2015). Marketing Management Plus MyLab Marketing with Pearson eText – Access Card Package (15th Edition) (15th ed.). Pearson.

Prohibitions and requirements for advertising, Internet access: https://www.vvtat.lt/veiklos-sritys/reklama-irnesazininga-komercine-veikla/reklamos-draudimai-ir-reikalavimai-jai/188 (last visited: 2022.07.05).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ПРАВА