ТОЛЕРАНТНІСТЬ У ДИСКУРСИВНИХ ПРАКТИКАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ТА БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Алла Василівна Череп Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0001-5253-7481
  • Валентина Григорівна Воронкова Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-0719-1546
  • Олександр Григорович Череп Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-3098-0105

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2022-12-89-18

Ключові слова:

толерантність, нетерпимість, плюралістична демократія, громадянське суспільство

Анотація

В статті досліджується толерантність як складний соціальний, культурний та економічний феномен, принцип, ідея, ідеологія, концепція, необхідна для належного функціонування плюралістичної демократії та сучасного громадянського суспільства. Питання толерантності торкається суттєвих проблем людського спілкування, пов’язаних з переслідуваннями, репресіями, залякуваннями і зловживаннями владою і тому проблема толерантності завжди співіснує з внутрішньою протилежністю – нетерпимістю. Зростання наукового інтересу зумовлене розвитком теоретичних поглядів на людську поведінку, яка розпочинається з того, що ситуаційна неоднозначність є критичним впливом або початковою умовою, що передує уподобанням вибору та поведінки іншого. Мета дослідження – теоретичні і практичні засади концепції толерантності в європейському суспільстві та бізнесі. Завдання дослідження: 1) проаналізувати поняття толерантності як фундаментальний принцип світового співтовариства у дискурсивних практиках європейського суспільства; 2) з’ясувати толерантність у контексті практик міждисциплінарного дискурсу; 3) визначити особливості реалізації концепції толерантності у дискурсивних практиках європейського бізнесу. Тому методами аналізу толерантності в європейському суспільстві та бізнесі є наступні: 1) аксіологічний, в основі якого ціннісні орієнтації; 2) компаративістський, в основі якого порівняльні дослідження рівних країн і регіонів; 3) феноменологічний, в основі якого аналіз феноменів толерантності і різноманіття; 4) синергетичний, в основі якого самоорганізаційні процеси; 5) історичного і логічного; 6) загальнофілососфські методи – аналізу, синтезу, узагальнення, абстрагування; 7) соціологічний метод, в основі якого статистичні дані. Протилежним поняттям «толерантності» є поняття «нетолерантність», пов’язане з дискримінацією та упередженням, які є однією з найбільших перешкод у процесі спільної діяльності у полікультурному суспільстві. Людство накопичило величезний міжкультурний досвід, у сучасному світі існують рухи, які несуть нетерпимість і непорозуміння, суспільство поляризується, проявляється неповага до членів суспільства з різними соціальними ідентичністями (національною, етнічною, племінною, релігійною, сексуальною), заснованих на упередженнях, які не є ні обґрунтованими, ні доведеними та призводять до порушення прав людини. Толерантність – це повага, прийняття та оцінка багатства та розмаїття культур нашого світу, способів самовираження та способів вираження нашої людської якості, це чеснота, яка робить мир можливим і допомагає замінити культуру війни культурою миру; це активна позиція, яка оживлюється визнанням універсальних прав людини та фундаментальних свобод інших. За жодних обставин не можна посилатися на толерантність для виправдання нападів на ці фундаментальні цінності.

Посилання

Andriukaitene, R., Cherep, A. V., Voronkova, V. H. Level of corporate social responsibility: the case of tourism. Управління соціально-економічним розвитком регіонів і держави : збірник матеріалів XVI Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. А. В. Череп. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2022. С. 183-186.

Воронкова, В. Г., Череп, А.В., Череп, О.Г. Європейська візія пізнання людини як найвищої цінності гуманізму.

Modern trends in science and practice. Volume 2 : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. C. 71-80

Воронкова, В.Г., Череп, А.В., Череп, О.Г. Гуманістичні концепції «регенеративної економіки» та «спільного блага» як ефективний чинник управління людськими ресурсами. Theoretical and practical aspects of modern scientific research:collective monograch («Теоретичні та практичні аспекти сучасних наукових досліджень»). Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. р.27-40.

Череп, А.В., Воронкова, В.Г., Череп, О.Г. Humanocracy as a factor of improving human resources management in organizations (Людинократія як чинник удосконалення управління людськими ресурсами). HUMANITIES STUDIES : Collection of Scientific Papers / ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2022. 10 (87). C. 134-141..

Воронкова, В.Г., Череп, А.В., Череп, О.Г. Гуманістична візія в управлінні людськими ресурсами (на прикладі передових компаній світу). Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності: матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11-12 травня 2022 року. [Електронний ресурс] Електрон. дані. – Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 363-365.

О’Конор Джозеф, Макдермотт Ієн. Системне мислення. Пошук неординарних творчих рішень / пер. з. англ. Надія Сисюк. Київ : Наш формат, 2018. 240 с.

Олтрейд Дагого. Нове мислення. Від Айнштейна до штучного інтелекту: наука і технології, що змінили світ / пер. з англ. І. Возняка. Харків : Віват, 2021. 368 с.

О’Ніл Кейт. BIG DATA. Зброя математичного знищення. Як великі дані збільшують нерівність і загрожують демократії / пер. з англ. О. Калініної. Київ : Форс Україна, 2020. 336 с.

О’ Райлі Тім. Хто знає, яким буде майбутнє / пер. з англ. Юлія Кузьменко. Київ : Наш формат, 2018. 448 с.

Пінкер Стівен. Просвітництво сьогодні. Аргументи на користь розуму, науки та прогресу. Київ : Наш формат, 2019. 560 с.

Портер Майкл. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів / пер з англ. Ірина Ємельянова, Ірина Гнатковська. Київ : Наш формат, 2019. 624 с.

Череп, А.В., Воронкова, В.Г., Череп, О.Г. Трансформаційні зміни в управлінні організаціями та людськими ресурсами у цифрову епоху. Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності: матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11-12 травня 2022 року. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 393-395.

Череп, А.В., Воронкова, В.Г. Вплив ІКТ на розвиток трендів глобальної трансформації бізнесу. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства: матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро: Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 454-458.

Череп, А.В., Воронкова, В.Г., Череп, О.Г. Систематизація дослідження цифрової трансформації нових бізнес-моделей. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства: матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро: Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 331-332.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ