КОНЦЕПЦІЯ СПОРТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОЇ СПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Влада Євгенівна Білогур Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Україна http://orcid.org/0000-0001-6755-7231
  • Ірина Тарасівна Скрипченко Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, Україна http://orcid.org/0000-0001-5895-3099
  • Олександр Вікторович Непша Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0003-3929-9946

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2022-12-89-07

Ключові слова:

спортивний менеджмент, спортивні організації, спорт, управління спортом, міжнародний досвід

Анотація

В статті розглядається спортивний менеджмент як новий напрямок спортивної науки, який сьогодні є витребуваним у світі спорту. Спортивний менеджмент по своїй суті це управління спортом, формування злагодженої спортивної команди; це управління спортивними організаціями на мікро-, і макрорівні, націлених на сприяння розвитку спорту. Метою дослідження є концептуалізація спортивного менеджменту як чинник ефективного управління спортом, в основі якого діяльність спортивних організацій. Завдання дослідження: 1) проаналізувати основні функції, цінності, складові компоненти та характеристики спортивного менеджменту; 2) з’ясувати спорт як освітній феномен і умову формування здорової і активної особистості; 3) виявити освітні цілі та напрямки спортивного менеджменту як різновиду спортивної освіти. Методологія дослідження. У статті використано методи – феноменологічний, аксіологічний, системний, структурно-функціональний, інституціональний, що забезпечити розкритися сутності, характеристик, функцій, ролі спортивного менеджменту націленого на формування здорової і активної особистості. При аналізу спортивного менеджменту використано загальнофілософські методи – аналізу, синтезу, узагальнення, логічного та історичного, кроскультурного аналізу. Результат дослідження. З’ясовано спорт як освітній феномен і умова формування здорової і активної особистості, в основі якої коучинг, що містить суть спортивного менеджменту. Спортивний менеджмент став популярним вибором для студентів, які люблять спорт і хочуть бути пов’язаними зі спортивним бізнесом, що включає спортивний маркетинг, комунікацію, фінанси, економіку, історію, розвиток або право, що несуть відповідальність за розвиток спорту. Все це створює інфраструктуру для спортивної галузі, яка повинна управлятися ефективно та результативно, щоб вижити та сприяти розвитку спорту на різних рівнях. Спортивний менеджмент, як навчальна дисципліна, продовжує залишатися важливою частиною спорту та спортивної індустрії, оскільки її помітність і складність зростають. Для досягнення успіху необхідні професійні та етичні навички управління спортом. Їх можна розділити на групи навичок: концептуально пов’язані; технічно-пов'язані; пов'язані з людиною Для того, щоб процвітала спортивна атмосфера, потрібна підтримка уряду, який забезпечує базову спортивну структуру і є одним із основних учасників управління спортом.

Посилання

Андрюкайтене Регіна, Воронкова Валентина, Кивлюк Ольга, Романенко Тетяна, & Рижова Ірина. Концептуализация smart-общества и smart-технологий в контексте развития современной цивилизации// Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos. 2017. P.11-12.

Akranglyte, G., Andryukaitene, R., & Bilohur V. Character and image formation of sportsmen as a competitive advantage in mass media (continuation of the article № 2, 2019). Humanities studies. Zaporozhye: Zaporozhye National University. 2019. Вип.3(80). Р. 92–111.

Akranglyte, G., Andriukaitienė Regina, & Bilohur, V. Formation of character and image of sportsman as a competitive advantage in mass media (continuation of the article № 2, 2019). Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ. 2019. Вип. 3(80). С. 92–111.

Akranglyte, G. Andriukaitienė Regina, & Bilohur V. Formation of character and image of sportsman as a competitive advantage in mass media. (Формування образу та іміджу спортсмена як конкурентної переваги у засобах масової інформації). Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. Вип. 2 (79). С. 115–136.

Bilohur, V., Andriukaitiene, Regina & Makieshyna Y. Educational policy in the field of sport. during the COVID-19 pandemic: challenges, threats, development trends. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. Вип. 7(84). С. 65–74.

Bilohur, V. & Andriukaitiene, Regina. Sports culture as a means of improving the integrity of sports personality: philosophicalcultural and anthropological analysis. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип.6 (83). С. 136-152.

Bilohur, V. & Andriukaitiene, Regina. Theoretical methodological sports reflection as a human dimension area of sports activity and possibilities of its humanization in the society. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип. 5(82). С. 132–146.

Bilohur, V. Formation of the concept of innovative sports management in Ukraine. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2018. Вип. 1(78). С. 27-38.

Lekavičius, Tomas. Management of human resources in a sports organisation from the point of view of employees. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип. 5(82). С. 147–159.

Bilohur, V., & Andriukaitiene, Regina. Philosophy of sports as a substance basis for the development of personality and expression of the general essence of competition. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ. 2020. Вип. 4(81). С. 145–164.

Voronkova, V., Cherep Alla, Nikitenko Vìtalina, & Andriukaitiene, Regina. Conceptualization of digital reality expertise in conditions of stochaic insurance: nonlinear methodology. Humanities Studies.2019. Вип. 2(79). С. 182-195.

Voronkova, V., Olexenko Roman, & Fursin Olexandr. Formation of the concept of the socially responsible state as a factor of increasing the public governance and administration efficiency. Humanities Studies.2021. Вип. 7(84). С. 113-122.

Voronkova, V. The Formation of the Concept of Noosphere Development of Modern Society in the Conditions of Information Society. «Philosophy and Cosmology», Vol. 16. Kyiv: ISPC, 2016. P. 179-191.

Voronkova, V. & Kyvliuk, Olga. Individual at the educational space of smart-society, Interdisciplinary Studies of Complex Systems, 2017. Вип. 10-11, P. 88-95

Voronkova, Valentyna, Punchenko, Oleg, & Azhazha, Marina. Globalization and global governance in the fourth industrial revolution (industry 4.0). Humanities Studies. 2020. Вип. 4(81). С. 182-200.

Tovarnichenko, Vladimir. Pseudoscience and information security in smart – society. Humanities Studies. 2020. Випуск 1(78). С. 15-26

Jaruševičienе, Lina. Development of cultural and sporting activities in villages of Lithuania (Розвиток культурних і спортивних дій у селах Литви). Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. Вип. 1(78). С. 39–49.

Ліберман, Деніел Фізична (не) активність: що нас правді робить нас здоровими?. Київ: Лабораторія, 2021.432 с.

Melnik, Victoria. Agile-management 3.0 concept as a factor of technological progress development in the digital society. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. Вип. 1(78). С. 130–139.

Nesterenko, Olena, Oleksenko, Roman. Social philosophical reflection of the individual legal education philosophy as the basis for the democratic society functioning. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип. 4(81). С. 165–181.

Nikitenko, V. The impact of digitalization on value orientations changes in the modern digital society (Вплив цифровізції на зміни ціннісних орієнтацій у сучасному цифровому суспільстві). Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. Вип. 2(79). С. 80–94.

Nikitenko, Vìtalina. Evolution and further development of the real world in the conditions of technological changes in the context of socio-philosophical discourse. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип 4(81). С. 60–73.

Nikitenko, Vitalina, Andriukaitiene, Regina, Punchenko, Oleg. Formation of sustainable digital economical concept: challenges, threats, priorities. Запоріжжя: ЗНУ. 2019. Вип. 1(78). С. 140–153.

Nikitenko, Vitalina, Andriukaitiene, Regina, Punchenko, Oleg. Formation ofsustainable digital economical concept: challenges, threats, priorities. Humanities Studies. 2019. Вип. 1(78). С. 140-153.

Рижова, І.С. Формування потреб та інтересів в дизайнерській діяльності. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. Запоріжжя, 2010. Вип. 42. С. 247–258.

Skirmantas, Sinkevičius, Svagzdiene, Biruta. Sustainability evaluation of sports events organized in lithuania. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип. 5(82). С. 160–171.

Svagzdiene, Biruta, Pupkis, Algirdas. Problems of organizing physical activity events in the work of leisure time organisers: why and how?. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ. Вип. 3(80). С. 112–121.

Šarūnas, Bičiušas. Factors for the preparation of high master athletes in the context of sports organization staff/competences. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. Вип. 2(79). С. 137–152.

Cherep, Alla, Voronkova, Valentyna, Muts, Luai Faisal, Fursìn, Alexander. Information and innovation technologies as a factor of improving the efficiency of digital economy and business in the Globalization 4.0. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. Вип. 1(78). С. 170–181.

Cherep, A., Voronkova, V., Andriukaitiene, R., Nikitenko, V. The concept of creative digital technologies in the tourism business in the conditions of digitalization. Humanities Studies.2020. Випуск 5(82). С. 196-209.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ СПОРТУ