ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ТУРИЗМОМ В АСПЕКТІ ПАНДЕМІЇ COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-15Ключові слова:
COVID-19 pandemic, tourism market, tourism managementАнотація
Актуальність і новизна. Туризм визначається як “діяльність осіб, які подорожують у незвичайне середовище протягом максимум одного року поспіль з метою відпочинку, бізнесу чи інших цілей, не пов’язаних з оплачуваною діяльністю” (EBRO (OECD), 2014). Після останньої економічної кризи 2008 року туризм тільки процвітав, але все зупинилося з COVID-19. Загальні економічні втрати споживчих ринків через пандемію COVID-19 становлять близько 3,8 трильйона доларів, або 4,2% світового ВВП (Sheresheva, M., Efremova, M., Valitova, L., Polukhina, A., & Laptev, G. (2021). За словами Р. Карсокене та Л. Дромантєне [3], туристична галузь переживає найскладніший період у своїй історії через 2020 рік. 30 січня Криза COVID-19, оголошена Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ), поступово загострилася. у 2020 р. 11 березня визначено як глобальна пандемія. Обмеження на поїздки, введені для припинення поширення вірусу, згубно вплинули на туристичний бізнес у всьому світі. Туризм є важливою частиною інфраструктури світової економіки, генеруючи 10% світового туризму, за даними Всесвітньої туристичної організації ООН. валового внутрішнього продукту та збереження 1 з 10 робочих місць у світі. Туристичний сектор є особливо динамічним, де швидке реагування на зміну середовища та ринку є надзвичайно важливим. Крім того, туризм є галуззю, яка найбільше постраждала від пандемії COVID-19. Наукова проблема. Вплив пандемії COVID-19 на занепад туризму як однієї з найважливіших галузей економіки. Мета статті – розкрити вплив COVID-19 на туристичну галузь. Тема: Вплив COVID-19 на туризм. Завдання. 1. Визначити вплив пандемії COVID-19 на туристичний ринок. 2. Обговоріть інновації, які можуть вивести туристичний бізнес із рецесії. Методи: аналіз, систематизація та інтерпретація наукової літератури.
Посилання
EBRO (OECD) (2014). OECD – Organisation for Economic Co-operation and Development. Internet access: https://urm.lt/default/lt/ekonomine-diplomatija/lietuva-tarptautinese-ekonominese-organizacijose/ebpo [views: 2021-10-15].
Sheresheva, M., Efremova, M., Valitova, L., Polukhina, A., & Laptev, G. (2021). Russian Tourism Enterprises’ Marketing Innovations to Meet the COVID-19 Challenges. Sustainability, 13(7).
Karsokienė, R., & Dromantienė, L. (2021). Covid-19 pandemijos įtaka pasaulio ekonomikai turizmo industrijos kontekste. Tiltai: socialiniai mokslai, 1, 186–203.
Damulienė, A. (2011). Atvykstamasis turizmas Lietuvoje: analizė ir vystimosi tendencijos. I’st international scientific conference “whither our economies” conference proceedings, 32–41.
Simanavičius, A. (2018). Turizmo rizikos suvokimas. Iš Simanavičienė, Ž. (red.), Visuomenės saugumas ir darni plėtra: Visuomenės saugumo aktualijos ir probleminiai klausimai (152–251). Kaunas. Internet access: https://www.lituanistika.lt/content/81818 [views: 2021-02-09].
Shaw D. S., Gilliom M., Ingoldsby E. M., & Nagin D. S. (2003). Trajectories leading to school−age conduct problems. Developmental Psychology, 39, 189−200.
[UNWTO] United Nations World Tourism Organisation. (2021). 2020: worst year in tourism history with 1 billion fewer international arrivals. Internet access: https://www.unwto.org/news/2020-worst-year-in-tourism-history-with-1-billion-fewer-international-arrivals [views: 2021-11-12].
Statista (2021). Tourism worldwide statistics. Internet access: https://www.statista.com/search/?q=tourism&Search=&qKat=search [views: 2021-03-09].
Brouder, P. (2020). Reset redux: possible evolutionary pathways towards the transformation of tourism in a COVID-19 world. Tourism Geographies, 22(3), 484–490.
Sheresheva, M., Efremova, M., Valitova, L., Polukhina, A., & Laptev, G. (2021). Russian Tourism Enterprises’ Marketing Innovations to Meet the COVID-19 Challenges. Sustainability, 13(7), 3756.
Fialova, V., & Vasenska, I. (2020). Implications of the COVID-19 Crisis for the Sharing Economy in Tourism: The Case of Airbnb in the Czech Republic. Ekonomickomanazerske spektrum, 14(2), 78–89.
Messori, S. & Escobar, S. D. (2021). COVID-19 the day after: smart Tourism technologies to improve the Tourism Industry. Journal of tourism intelligence and smartness, 4(2), 239–255.
Hall, C. M., Scott, D., & Gössling, S. (2020). Pandemics, transformations and tourism: be careful what you wish for. Tourism Geographies, 22(3), 577–598.
Nunes, S., & Cooke, P. (2020). New global tourism innovation in a post-coronavirus era. European Planning Studies, 29(1), 1–19.
Amankwah-Amoah, J., Khan, Z., & Wood, G. (2021). COVID-19 and business failures: The paradoxes of experience, scale, and scope for theory and practice. European Management Journal, 39(2), 179–184.
Camilleri, M. A. (2018). The Tourism Industry: An Overview. In Travel Marketing, Tourism Economics and the Airline Product. Cham, Switzerland: Springer Nature. Internet access: https://www.researchgate.net/profile/Mark_Camilleri/publication/319085432_The_Tourism_Industry_An_Overview/links/5bbafc26299bf1049b7496a5/The-Tourism-Industry-AnOverview.pdf?origin=publication_detail [views: 2021-02-14]
Benur, A. M., & Bramwell, B. (2015). Tourism product development and product diversification in destinations. Tourism Management, 50, 213–224.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу