ТЕНДЕНЦІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У СФЕРІ ТУРИЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-14Ключові слова:
туристичні організації, соціальна відповідальність, тенденції розвитку, реалізаціяАнотація
Актуальність. Соціальна відповідальність стає все більш важливою для кожної сучасної організації та невід’ємною частиною бізнес-стратегії. Згідно Garcia, Leal, & Lee (2021), корпоративна соціальна відповідальність привертає все більше і більше наукової уваги, оскільки в останні роки вона стає все більш важливою у політичному, економічному та діловому порядку денному, тому у сучасному суспільстві організації/компанії хочуть створювати позитивну думку, репутацію та привабливість для споживачів. Проблема дослідження: корпоративна соціальна відповідальність привертає все більше уваги, оскільки вона стає все більш важливою у політико-економічних та ділових програмах, а у сучасному суспільстві організації хочуть створити позитивну думку, репутацію та виглядати привабливо для споживачів. Туристичні підприємства повинні взяти на себе відповідальність за вплив своєї діяльності та зробити свій внесок у сталий розвиток, тому інтеграція корпоративної соціальної відповідальності у бізнес-практику є пріоритетом для туристичних організацій. Питання, які тенденції у застосуванні соціальної відповідальності у сфері громадського харчування та туризму і як соціальна відповідальність застосовується на практиці у діяльності цих організацій. Мета дослідження: виявити тенденції реалізації соціальної відповідальності у сфері туризму. Методи дослідження: аналіз наукової літератури, онлайн-анкетування, аналіз статистичних даних, описова статистика. Було обрано кількісне дослідження. Результати та висновок: Отримані результати показали, що підприємства громадського харчування найменш залучені до управління КСВ та охорони навколишнього середовища порівняно з іншими туристичними організаціями. Також у соціально-економічній категорії КСВ на аналогічному рівні беруть участь туристичні організації. Виявлено, що КСВ має як переваги, так і недоліки. Порівнюючи туристичні організації, спостерігається тенденція до того, що найгіршим видом соціальної відповідальності туристичних організацій є громадське харчування, а найкраща увага приділяється розміщенню. Соціальна відповідальність найактивніше реалізується у категорії економічної діяльності у туристських організаціях.
Посилання
Blinova, E., Gregoric, M., Dedusenko, E., & Romanova, M. (2018). Corporate social responsibility in tourism: International practices. European Research Studies Journal, 21(3), 636–647.
Camilleri, M. A. (2017). Corporate sustainability, social responsibility and environmental management. Cham, Switzerland : Springer International Publishing.
Farrington, T., Curran, R., Gori, K., O’Gorman, K. D., & Queenan, C. J. (2017). Corporate social responsibility: Reviewed, rated, revised. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1), 30–47. https://doi.org/10.1108/IJCHM05-2015-0236
Font, X., & Lynes, J. (2018). Corporate social responsibility in tourism and hospitality.
Garcia, A., Leal, M., & Lee, S. H. (2021). Competitive CSR in a strategic managerial delegation game with a multiproduct corporation. International Review of Economics, 1–30.
González-Rodríguez, M. R., Martín-Samper, R. C., Köseoglu, M. A., & Okumus, F. (2019). Hotels’ corporate social responsibility practices, organizational culture, firm reputation, and performance. Journal of Sustainable Tourism, 27(3), 398–419.
Horng, J. S., Hsu, H., & Tsai, C. Y. (2018). An assessment model of corporate social responsibility practice in the tourism industry. Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1085–1104.
Kim, M., & Kim, Y. (2019). CSR and shareholder value in the restaurant industry: The roles of CSR communication through annual reports. Cornell Hospitality Quarterly, 60(1), 69–76.
Kim, H. L., Woo, E., Uysal, M., & Kwon, N. (2018). The effects of corporate social responsibility (CSR) on employee well-being in the hospitality industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management Kumar, R. B., & Kumar, M. (2018). Corporate social responsibility in Indian tour operation industry. International Journal of Hospitality and Tourism Systems, 11(2), 82–88.
Liu, Y., Xiao, T., Fan, Z. P., & Zhao, X. (2019). Pricing, environmental governance efficiency, and channel coordination in a socially responsible tourism supply chain. International Transactions in Operational Research, 26(3), 1025–1051.
Lund-Durlacher, D. (2015). Corporate social responsibility and tourism. In Education for sustainability in tourism. Pp. 59–73. Springer, Berlin, Heidelberg.
Zdravković, S., & Peković, J. (2020). The analysis of factors influencing tourists’ choice of green hotels. Менаџмент у хотелијерству и туризму, vol (1).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу