ТЕНДЕНЦІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У СФЕРІ ТУРИЗМУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-14

Ключові слова:

туристичні організації, соціальна відповідальність, тенденції розвитку, реалізація

Анотація

Актуальність. Соціальна відповідальність стає все більш важливою для кожної сучасної організації та невід’ємною частиною бізнес-стратегії. Згідно Garcia, Leal, & Lee (2021), корпоративна соціальна відповідальність привертає все більше і більше наукової уваги, оскільки в останні роки вона стає все більш важливою у політичному, економічному та діловому порядку денному, тому у сучасному суспільстві організації/компанії хочуть створювати позитивну думку, репутацію та привабливість для споживачів. Проблема дослідження: корпоративна соціальна відповідальність привертає все більше уваги, оскільки вона стає все більш важливою у політико-економічних та ділових програмах, а у сучасному суспільстві організації хочуть створити позитивну думку, репутацію та виглядати привабливо для споживачів. Туристичні підприємства повинні взяти на себе відповідальність за вплив своєї діяльності та зробити свій внесок у сталий розвиток, тому інтеграція корпоративної соціальної відповідальності у бізнес-практику є пріоритетом для туристичних організацій. Питання, які тенденції у застосуванні соціальної відповідальності у сфері громадського харчування та туризму і як соціальна відповідальність застосовується на практиці у діяльності цих організацій. Мета дослідження: виявити тенденції реалізації соціальної відповідальності у сфері туризму. Методи дослідження: аналіз наукової літератури, онлайн-анкетування, аналіз статистичних даних, описова статистика. Було обрано кількісне дослідження. Результати та висновок: Отримані результати показали, що підприємства громадського харчування найменш залучені до управління КСВ та охорони навколишнього середовища порівняно з іншими туристичними організаціями. Також у соціально-економічній категорії КСВ на аналогічному рівні беруть участь туристичні організації. Виявлено, що КСВ має як переваги, так і недоліки. Порівнюючи туристичні організації, спостерігається тенденція до того, що найгіршим видом соціальної відповідальності туристичних організацій є громадське харчування, а найкраща увага приділяється розміщенню. Соціальна відповідальність найактивніше реалізується у категорії економічної діяльності у туристських організаціях.

Біографії авторів

Евалдас Стяпанавічюс, Литовський Університет Спорту

Магістрант

Регіна Андрюкайтене, Литовський Університет Спорту

доктор PhD соціальних наук (менеджмент), доцент, зав. Кафедри бізнесу та економіки, Маряямпольський університет прикладних наук (Маряямполе, Литва), лектор

Посилання

Blinova, E., Gregoric, M., Dedusenko, E., & Romanova, M. (2018). Corporate social responsibility in tourism: International practices. European Research Studies Journal, 21(3), 636–647.

Camilleri, M. A. (2017). Corporate sustainability, social responsibility and environmental management. Cham, Switzerland : Springer International Publishing.

Farrington, T., Curran, R., Gori, K., O’Gorman, K. D., & Queenan, C. J. (2017). Corporate social responsibility: Reviewed, rated, revised. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1), 30–47. https://doi.org/10.1108/IJCHM05-2015-0236

Font, X., & Lynes, J. (2018). Corporate social responsibility in tourism and hospitality.

Garcia, A., Leal, M., & Lee, S. H. (2021). Competitive CSR in a strategic managerial delegation game with a multiproduct corporation. International Review of Economics, 1–30.

González-Rodríguez, M. R., Martín-Samper, R. C., Köseoglu, M. A., & Okumus, F. (2019). Hotels’ corporate social responsibility practices, organizational culture, firm reputation, and performance. Journal of Sustainable Tourism, 27(3), 398–419.

Horng, J. S., Hsu, H., & Tsai, C. Y. (2018). An assessment model of corporate social responsibility practice in the tourism industry. Journal of Sustainable Tourism, 26(7), 1085–1104.

Kim, M., & Kim, Y. (2019). CSR and shareholder value in the restaurant industry: The roles of CSR communication through annual reports. Cornell Hospitality Quarterly, 60(1), 69–76.

Kim, H. L., Woo, E., Uysal, M., & Kwon, N. (2018). The effects of corporate social responsibility (CSR) on employee well-being in the hospitality industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management Kumar, R. B., & Kumar, M. (2018). Corporate social responsibility in Indian tour operation industry. International Journal of Hospitality and Tourism Systems, 11(2), 82–88.

Liu, Y., Xiao, T., Fan, Z. P., & Zhao, X. (2019). Pricing, environmental governance efficiency, and channel coordination in a socially responsible tourism supply chain. International Transactions in Operational Research, 26(3), 1025–1051.

Lund-Durlacher, D. (2015). Corporate social responsibility and tourism. In Education for sustainability in tourism. Pp. 59–73. Springer, Berlin, Heidelberg.

Zdravković, S., & Peković, J. (2020). The analysis of factors influencing tourists’ choice of green hotels. Менаџмент у хотелијерству и туризму, vol (1).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-08

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ