МЕРЕЖЕВА ЕКОНОМІКА ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЦИФРОВІЗАЦІЇ У КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ ЦИФРОВОГО СУСПІЛЬСТВА ВІД 1G ДО 5G
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-13Ключові слова:
цифрова трансформація економіки, цифрові технології, ефективність, мережі, ефективність цифровізації, 5GАнотація
Актуальність дослідження мережевої економіки як чинника підвищення ефективності цифровізації у контексті розвитку цифрового суспільства не викликає сумнівів, так як на наших очах розгортається еволюція мереж від 1G до 5G і проникає у багато сфер економіки – розумний дім, розумне місто, розумна фабрика, розумний склад, розумне будівництво тощо. Мережі – це, у якомусь розумінні, транспортний засіб, завдяки якому товари, послуги та інформація й інновації дістаються з точки А в точку Б. Мета дослідження – виявити еволюцію мережевої економіки як чинника підвищення ефективності цифровізації у контексті еволюції від 1G до 5G. Методологічна основа дослідження визначається комплексом філософських, спеціальних і загальнонаукових методів, серед яких слід виділити системну методологію, яка представляє аналіз концепту «мережі» як складного соціального та економічного феномена; структурно-функціональний метод, що розкриває структуру феномена мережі та його структурні компоненти; Agile-методологію, яка використовує метод SCRUM, спрямований на розв’язання та застосування тотального програмного забезпечення та вирішення бізнес-питань Результат дослідження. 1. Проаналізувано концепт «мережі» як чинника розвитку інформаційної революції. 2. Розкрито еволюцію мереж до 5G, що представляє собою технологічну перевагу і ключовий ресурс більшості індустрій цифрового суспільства. 3. Досліджено напрямки розвитку 5G за основним призначенням та базовими можливостями послуг. 4.Сформульовано завдання цифрової трансформації платформенних сервісів галузей економіки. 5. Продемонстровано використання 5G у контексті розвитку розумного складу, розумного аеропорту, розумного будівництва. Суттєва перевага мережевої економіки як чинника підвищення ефективності у контексті еволюції мереж від 1G до 5G, сприяє розвитку цифрової економіки, в основі якої розумне виробництво.. Напрями удосконалення мереж – це задоволення потреб людини у цифровому суспільстві. Платформенні сервіси дозволяють швидко створювати та впроваджувати цінні програми для найрізноманітніших споживачів, вирішуючи базові технічні завдання будь-якої галузевої цифровізації.
Посилання
Аппело Юрген (2019). Менеджмент 3.0. Agile-менеджмент. Лідерство та управління командами». Харків : Ранок : Фабула. 432.
Аль-Халілі Джим. Що далі? Все, що наука знає про наше майбутнє / пер. з англ. М.Климчука. Київ : Кі Фонд Медіа, 2018. 248 с.
Бріньолфссон Е., & Макафі Е. Друга епоха машин: робота, прогрес та процвітання в часи надзвичайних технологій. Київ : FUND, 2016. 236 с.
Браян Крістіан, & Том Гріффітс. Житття за алгоритмами. Як робити раціональний вибір. Київ : Наш формат, 2020. 376 с.
Бостром Нік (2020). Суперінтелект. Стратегії і небезпеки розвитку розумних машин / пер з англ. Антон Ящук, Антоніна Ящук. Київ : Наш формат. 408 с.
Вебб Емі (2020). Як ІТ-гіганти та їхні розумні машини можуть змінити людство / пер. з англ. І. Возняка. Харків : Віват. 352.
Воронкова Валентина, Никитенко В.А., Андрюкайтене Регина, & Олексенко Роман. Искусственный интеллект как главная решающая сила, которая может изменить человечество. Ежеквартальный немецкий научный/научно-популярный Вестник «Результаты работы ученых»; Социология, Криминология, Философия, Политология. Том.2 №6. 2021. С. 3237.
Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R., Cherep, O., Andriukaitiene, & R., Briki, I. (2021) Digital paradigm of economy and management in the conditions of global human transformation. Technology Transfer: Innovative Solutions in Social Sciences and Humanities. 4. 37–40.
Воронкова В.Г., & Нікітенко В.О. Інформаціоналізм як теоретична основа удосконалення соціально-відповідального суспільства. Соціально-відповідальне суспільство: український та європейський контекст розвитку : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (10 грудня 2021р.) Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного. Мелітополь : ФОП Однорог Т.В. 2021. С. 294296.
Воронкова В.Г., Бугайчук О.В., & Нікітенко В.О. Філософія креативної економіки як дисципліна і новий науковий напрямок. X наукова конференція «НАУКОВІ ПІДСУМКИ 2021. Київ, 2021.
Гемел Гері Заніні Мікел (2021). Людинократія. Створення компаній, у яких люди – понад усе / пер. з англ. Дмитро Крожедуб. Київ : Лабораторія. 336.
Діамандіс Пітер & Котлер Стівенс (2021). Майбутнє ближче, ніж здається. Як технології змінюють бізнес, промисловість і наше життя / пер. з англ. Дмитро Кожедуб. Київ : Лабораторія. 320 с.
Діксон Патрік (2021). Майбутнє (майже) всього. Як зміниться світ протягом наступних ста років / пер. з англ. І.Возняка. Харків: Віват. 432 с.
Келлі Кевін. Невідвортне. 12 технологій, що формують наше майбутнє / пер. з англ. Наталія Валевська. Київ : Наш формат, 2018. 304 с.
Мартін Роберт (2021). Чистий Agile: назад до основ /пер з англ. В. Луненко. Харків : Вид-во «Ранок»: Фабула. 224.
Мічіо Кайку (2017). Фізика майбутнього. Як наука вплине на долю людства і змінить наше повсякденне життя у ХХ1 сторіччі. Львів : Літопис. 432.
Нікітенко В. Креативний клас як чинник удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University. 2021. № 7(84). C. 22–30.
О’ Райлі Тім. Хто знає, яким буде майбутнє / Пер. з англ. Юлія Кузьменко. Київ: Наш формат. 2018. 448 с.
Олтрейд Дагого (2021). Від Айнштейна до штучного інтелекту: наука і технології, що змінили світ / пер. з англ. І.Возняка. Харків: Віват. 368.
Олексенко Р. І. Формування економічної культури майбутнього підприємця. Гілея: науковий вісник: Збірник наукових праць. 2013. Вип. 68 (№1). С. 516–520.
Олексенко Р. І. Формування концепції креативної особистості як фактор креативно-знаннєвої економіки в умовах викликів глобалізації аспект. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 71. С. 118–126.
О’Ніл Кейт (2020). BIG DATA. Зброя математичного знищення. Як великі дані збільшують нерівність і загрожують демократії / пер. з англ. О. Калініної. Київ : Форс Україна. 336.
Скіннер Кріс. Людина цифрова. Четверта революція в історії людства, яка торкнеться кожного / пер. з англ. Г. Якубовська. Харків : Вид-во «Ранок»: Фабула, 2020, 272 с.
Стайнер Крістофер. Тотальна автоматизація. Як комп’ютерні алгоритми змінюють життя / пер. з англ. Олександр Лотоцький. Київ : Наш формат, 2018. 280 с.
Управління сталим розвитком промислового підприємства: теорія і практика: колективна монографія / За ред. д. філософ. н., проф. Воронкової В. Г., д.е.н., проф. Метеленко Н. Г.; МОН України, ЗНУ ІННІ. Запоріжжя : «Видавничий дім «Гельветика», 2021. 586 c.
Формування сучасних концепцій менеджменту організацій та адміністрування в умовах цифровізації : матеріали міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 25-річчю створення кафедри менеджменту організацій та управління проектами 23–24 вересня 2021 року / ред.-упорядник д.філософ.н., проф. В. Г. Воронкова. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 706 с.
Флорида Річард. Homo creatives. Як новий клас завойовує світ / пер. з англ. Максим Яковлєв. Київ : Наш формат, 2018. 432 с.
Форд Мартін. Пришестя роботів. Техніка і загроза майбутнього / пер. з англ. Володимир Горбатько. Київ : Наш формат, 2016. 400 с.
Швабс Клаус. Четверта промислова революція, Формуючи четверту промислову революцію. Харків : Клуб сімейного дозвілля, 2019. 416 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу