ОЦІНКА КОМПЕТЕНЦІЙ ПЕРСОНАЛУ ГОТЕЛЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-11

Ключові слова:

людські ресурси, компетентність, компетентна освіта, розміщення організацій

Анотація

Актуальність дослідження. Сучасні організації, що працюють у сфері туризму, потребують інновацій, щоб залишатися конкурентоспроможними та відповідати вимогам бізнесу 21 століття. Провідні організації з управління людськими ресурсами цінують позитивні рекомендації для нових, інноваційних теорій управління, які пов’язані з управлінням змінами, управлінням знаннями, зростанням та покращенням організації, лідерством, управлінням проектами, корпоративною соціальною відповідальністю тощо [6]. Сучасні туристичні організації зацікавлені у стратегічному плануванні не тільки управління людськими ресурсами для досягнення поставлених цілей, але й у стратегічному плануванні свого керівництва для участі у змінах, програмах навчання та прийнятті рішень, завдяки чому менеджери можуть підвищити свою професійну ефективність та мотивацію. Задоволення у довгостроковій перспективі підвищує конкурентоспроможність і життєздатність туристичної організації. Головна проблема – вивчення того, які компетенції необхідні для надання туристичних послуг співробітниками компаній з розміщення та як їх покращити у разі виявлення невідповідностей. Мета дослідження. Обговорити компетенції, необхідні працівникам компаній у секторі розміщення тих загальних компетенцій, необхідних у сфері туризму. Для досягнення мети дослідження використовуються аналіз та узагальнення наукової літератури, анкетування, описова статистика. Методи дослідження: аналіз наукової літератури, анкетування, описова статистика. Результати: навчання кадрових компетенцій у організаціях розміщення одна із найважливіших заходів, оскільки є гарантією конкуренції та контролю якості. У ході дослідження було встановлено вимоги до компетентності провідних та не керівних співробітників та ступінь їх відповідності у конкретній ситуації. У керівних працівників організацій розміщення є найбільш необхідною навичкою з стратегічного лідерства. Навичка, яка потребує вдосконалення, – це маркетингові компетенції. Для неуправлінського персоналу в організаціях з розміщення вирішення проблем та антикризове управління є навичками, які необхідно розвивати найбільше. Компетенції, пов’язані з навичками роботи з інформаційними технологіями, потребують найменшого покращення. Висновок: потреба в компетенціях і відповідність реальної ситуації згідно шкали балів не має великого значення, але компетенції всіх груп за виділеними критеріями серед керівників та не-менеджерів потребують поліпшення для збереження стабільності в організації. Процес розвитку компетенцій туристських організацій має бути організований згідно з рекомендованими етапами процесу навчання і з урахуванням зміни потреби в компетенціях при наданні послуг у ринкових умовах, що змінюються. Респонденти вказують, що розвиток компетенцій необхідно вдосконалювати всіх етапах організації навчального процесу, тому необхідні цілеспрямовані управлінські рішення при плануванні ефективних освітніх програм.

Біографія автора

Аугусте Вайтекунайте, Литовський університет спорту

Магістр програми Менеджмент спорту і туризму

Посилання

Kiely, T., & Brophy, M. (2001). Competencies; A New Sector; Developing a Competency Model for Three Star Hotels. Conference papers School of Hospitality Management and Tourism Technological University Dublin.

Le Deist, F. D., & Winterton, J. (2005). What is competence? Human resource development international, 8(1), 27–46.

Palencikova, Z., & Repanova, T. (2017). Professional competencies of tourism graduates. Conference Paper. Conference: ETAPA: Banská Bystrica, Slovakia, 2017.

Stanišić, N., & Čerović, S. (2020). Competency model and multi-criteria decision making in tourism and hotel industry in Serbia. Teme: Casopis za Društvene Nauke, 44(2).

Tuning Education Structures in Europe. A Tuning Guide to Formulating Degree Programme Profiles. 2010. 96. http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/Tuning_Guide._D egree_programme_profiles.pdf

Veleva, M. (2020). Best practices as opportunities for leadership soft skills improvement in human resource management in Bulgarian tourism organizations: The Four Season hotels example. Известия на Съюза на ученитеВарна. Серия Икономически науки, 9(3), 63–71.

Volfová, A., Lososová, A., & Miovský, M. (2020). Kompetence absolventa bakalářského studijního programu adiktologie: obsahová analýza sylabů v akademickém roce 2018/2019. Adiktol. prevent. léčeb. praxi, 3(4), 192–202.

Sharma, R., & Kamble, Z. (2021). Shifting paradigms in human resource management while striving for service excellence in the tourism industry. In Service Excellence in Tourism and Hospitality (pp. 177–190). Springer, Cham.

Tahiri, A., Kovaçi, I., Thaqi, A., Goga, A. J. (2020). Effects of Human Resource Management on Health Tourism in Thermal Centers in Kosovo Case study: Centre’s of Thermal Tourism in Kosovo. Acta universitatis danubius, 16 (3).

Wessels, W., du Plessis, E., & Slabbert, E. (2017). Key competencies and characteristics of accommodation managers. SA Journal of Human Resource Management, 15, 11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-08

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ