Ієрархія корпоративних показників цифрової трансформації на промислових підприємствах: системна методологія дослідження

Автор(и)

  • Оксана Бугайчук Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М.Потебні Запорізького національного університету , Україна http://orcid.org/0000-0001-7687-5119

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-15

Ключові слова:

корпоративні показники цифрової трансформації, стратегії цифровізації, цифрова культура, управління складінстю, проривні технології, Четверта промислова революція (Industry 4.0)

Анотація

Актуальність теми в тому, щоб проаналізувати наявність підходів, що уточнюють, яким чином потрібно підходити до змін на підприємстві у напрямку цифрової трансформації, як їх синтезувати, знайти спільне, щоб розробити дорожню карту їх просування у напрямку цифрової трансформації. Насправді, сучасних цифрових стратегій, або, драйверів цифрової трансформації досить багато. Мова йде про десятки стратегій вертикальної і горизонтальної інтеграції виробництва, управління ланцюгами поставок, просунутої аналітики даних, цифрового управління якістю, цифрового управління життєвим циклом продукту, управління виробничими активами. Мета статті: аналіз умов для розробки середньо - і довгострокової стратегії на підприємстві на шляху цифрової трансформації, враховуючи європейський досвід країн, що стають на шлях цифрової трансформації. Завдання дослідження: 1) виявити ієрархію корпоративних показників цифрової трансформації; 2) проаналізувати стратегії цифрового стрибка; 3) розкрити сутність цифрової культури, що формується в умовах Четвертої промислової революції; 4) з’ясувати міжнародні стандарти технічних регламентів підприємств цифрової трансформації; 5) обґрунтувати управління складністю як обов’язковий елемент цифрової трансформації. Методологія – методологія складності, до якої відноситься Agile-методологія, так як ієрархія корпоративних показників цифрової трансформації промислових підприємств за умов Четвертої промислової революції (Industry 4.0) відноситься до складних проблем; методи аналізу і синтезу, узагальнення, системності і структурованості, аналізу сучасної літератури з цифровізації. Висновки. Мова йде про хронічне недоінвестування в модернізацію підприємств, про загальну кредитно-фінансову політику держави, відсутність стимулів для інноваційного розвитку. Цей підхід передбачає відмову від традиційних підходів і перехід на інші, нові методи, що базуються на нових, проривних технологіях.

Біографія автора

Оксана Бугайчук, Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М.Потебні Запорізького національного університету

Аспірантка кафедри менеджменту організацій та управління проектами

Посилання

Azhazha, M.A. (2006). Teoretyko-medolohichni zasady kontseptsii liudskoho kapitalu.Efektyvnist suchasnoho menedzhmentu orhanizatsii: zb. nauk. prats. Kharkiv : KhIMB. 267-271ю

Andriukaitiene, Reginа, Cherep A.V., Voronkova V. H., Punchenko O. P., & Kivliyk O.P. (2018). Managing organizational culture as a factor in organizational change. Humanities Bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy: Proceedings Scientific publications / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhie: EPD of ZSEA. Issue 75. 169-179. http://vestnikzgia.com.ua/article/view/155562

Andriukaitiene Regina, Janulionis, Ernestas, & Voronkova, Valentyna (2019). The concept of corporate social responsibility and its implementation in the activity of organizations. Humanities bulletin of Zaporizhzhe State Engineering Academy: Proceedings Scientific publications. Zaporizhzhie: EPD of ZSEA. Issue 76. 184-196. http://vestnikzgia.com.ua/article/view/165128

Buhaichuk, Oksana (2020). Razrabotka stratehyi ynnovatsyonno-ynformatsyonnoho potentsyala predpryiatyia v uslovyiakh tsyfrovyzatsyy kak faktor modernyzatsyy. Tarptautinė mokslinė – praktinė konferencija Mokslas ir Praktika: aktualijos ir perspektyvos konferencijos tezių rinkinys 2020 gegužės 21-22 d. Marijampolė ir Kaunas, Lietuva. 32-33.

Buhaichuk, O.V. (2020). Benchmarkinh yak osnova vyiavlennia metodiv roboty naiefektyvnishykh. Ekonomika ta menedzhment u period tsyfrovoi transformatsii biznesu, suspilstva i derzhavy : materialy Yuvileinoi Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (28- 29 travnia 2020 roku, m. Zaporizhzhia). Zaporizhzhia : Nauk. red. N.H. Metelenko. ZNU Inzhenernyi instytut. 303-306. https://web.znu.edu.ua/NIS//2020/sbornik.pdf

Voronkova, Valentyna, Andriukaitene, Rehyna & Nykytenko, Vytalyna (2020). Vlyianye tsyfrovyzatsyy na yzmenenye tsennostnыkh oryentatsyi v uslovyiakh Chetvertoi promыshlennoi revoliutsyy. Theory and practice: problems and prospects. Scientific articles. Kaunas. 219-227.

Voronkova, V.H., Romanenko, T.P., & Andriukaitene, Rehina (2016). Kontseptsiia rozvytku proektno-oriientovanoho biznesu v umovakh tsyfrovoi transformatsii do smart-suspilstva. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii» : zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 67. Zaporizhzhia: RVV ZDIA. 13-27. http://vestnikzgia.com.ua/article/view/86468

Voronkova, Valentina, & Kyvliuk, Olga, (2017). Philosophical reflection smart-society as a new model of the information society and its impact on the education of the 21st century. Future human image. Vypusk 7. 154-162.

Voronkova, V.H., Fursin, O.O., & Sapa, N.V. (2011). Sotsialno-oriientovane derzhavne upravlinnia: monohrafiia / za red. d.f.n., profesora V.H.Voronkovoi. Zaporizhzhia: ZDIA. 256.

Voronkova, Valentina (2016). The formation of the concept of noosphere development of modern society in the conditions of information society. Philosophy and Cosmology. Tom 16. 179-189.

Voronkova, V. H.(2014). Obshchestvo ryska kak sledstvye kryzysa sovremennoi tsyvylyzatsyy v hlobalnom yzmerenyy. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. Zaporizhzhia: RVV ZDIA. Vyp. 58. 13-24.

Vveinhardt, Jolit & Andriukaitiene, Regina (2016). Model of establishment of the level of management culture for managerial decision making with the aim of implementing corporate social responsibility. Transformations in Business & Economics.Tom 15.

Kyvliuk, O., Polishchuk, O., Svyrydenko, D., & Yatsenko, O. Educational management as education diplomacy: strategies for Ukraine. Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu. 2018. Vypusk 3. S. 139-144.

Nikitenko, V.O. (2018). Education as a factor of creative personality establishment and development in information society. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. Vypusk 74. 150-158.

Nikitenko, Vitalina, Andriukaitiene, Regina, & Punchenko, Oleg (2019). Developing corporate management to improve the quality of customer service. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Tom 1. Vyp. 78. 140-153.

Oleksenko, Roman (2020). Position and role of modern economic education as the main megatrend of innovative development of Ukraine. HUMANITIES STUDIES: Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”. 2 (79). 169-181.

Oleksenko, R.I., & Ortina, H.V. (2018). Formuvannia innovatsiinoi polityky realnoho sektoru ekonomiky yak osoblyvoho napriamu rozvytku Ukrainy. Ekonomika ta suspilstvo. 173-180.

Oleksenko, R.I. (2014). Pravove i sotsialno-ekonomichne pidgruntia rynkovoi ekonomiky. Hileia: naukovyi visnykiu. Vypusk 80.266-270.

Upravlinnia stalym rozvytkom promyslovoho pidpryiemstva : teoriia i praktyka (2021) : kolektyvna monohrafiia / Za red. d. filosof. n., prof. Voronkovoi V. H., d. e. n., prof. Metelenko N. H. Zaporizhzhia : Vydavnychyi dim «Helvetyka».586.

Fursin, O.O. (2012). Mekhanizmy sotsialno-oriientovanoho derzhavnoho upravlinnia. Avtoreferat kandydatskoi dysertatsii z spetsialnosti «Mekhanizmy derzhavnoho upravlinnia».

Fursin, O.O. (2010). Novi paradyhmalni osnovy sotsialno-oriientovanoho upravlinnia. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia: zhurnal. Vypusk 2. 441-448.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-15

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ