Управління туристичною галуззю як креативною технологією
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-03Ключові слова:
креативний туризм, креативні технології, креативна особистість, концепція креативного туризмуАнотація
Актуальність дослідження креативного туризму в тому, що він виступає як соціокультурний феномен та ефективна технологія, яка формулює основні принципи та підходи до побудови сучасного туристичного соціокультурного процесу. Креативний туризм з необхідністю формує інформаційних спеціалістів (дата-спеціалістів) з туризму, які є ефективними співробітниками туристичних офісів, що володіють креативними технологіями. Мета дослідження: концептуалізація туризму як ефективної технології та соціокультурного феномена. Завдання дослідження: 1) сформувати модель комунікаційних трендів креативного туризму, що реалізуються через засоби масової інформації та рекламної компанії турфірм; 2) з’ясувати сучасні складові розвитку моделі комунікаційних трендів у розвитку креативного туризму в епоху техногенної цивілізації; 3) розкрити нові тренди технологій у розвитку креативного туризму як соціокультурного феномена та ефективної технології; 4) сформувати концепцію удосконалення комунікаційних трендів у розвитку Data Science в умовах цифрової трансформації суспільства; 5) розкрити сутність і напрями самореалізації особистості у сфері туризму яка соціокультурного процесу. Методологічна основа дослідження визначається комплексом філософських, спеціальних і загальнонаукових методів, серед яких слід виділити аксіологічний, діяльнісний, когнітивний, інституціональний, структурно-функціональний, діалектичний, синергетичний, системний, історико-порівняльний, логіко-історичний, антропологічний. Результат дослідження. Суттєва перевага концепції креативного туризму у тому, що він покликаний стати ареною духовного самовдосконалення людей, так як у туризмі людина знаходить втілення вищих ціннностей, створених цивілізацією, виступає чинником інтеграції суспільств та культур, системою засобів, за допомогою яких регулюється творча діяльність людей. Напрями удосконалення комунікаційних трендів розвитку креативного туризму – це задоволення потреб людини, що включає основні принципи і підходи до побудови сучасних туристичних стратегій, розвитку креативного потенціалу особистості як суб’єкта інформаційно-інноваційного суспільства.
Посилання
Venhersʹka, N. S., Voronkova, V. H., Beskorovayna, L. V. & Cherep, A. V. (2021). Vykorystannya kreatyvnykh tsyfrovykh tekhnolohiy u sferi turyzmu pid chas pandemiyi COVID-19: ekonomichni i sotsialʹni naslidky. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: Zaporizhzhia. National University. 7 (84). 91-101.
Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R. (2020). Problems solution of global urbanism in the context of cultural development, technology and the formation of creative class. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Philosophical Sciences. Zhytomyr, Vol. 2 (88). 80-91.
Voronkova, V.H., Cherep, A.V. (2020). Kreatyvni tsyfrovi tekhnolohiyi yak mehatrendy rozvytku turystychnoho biznesu: poshyrennya yevropeysʹkoho dosvidu v Ukrayini. Humanities studies: zbirnyk naukovykh pratsʹ / Hol. red. V. H. Voronkova. Zaporizhzhya : Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet. Vypusk 6 (83). 165-179.
Valentyna, Voronkova, Natalya, Metelenko, Vitalina, Nikitenko, Iryna, Silina (2019). System analysis of the economy of sustainable development as environmentally balanced and socially oriented one. HUMANITIES STUDIES: sbornyk nauchnykh trudov / Hl. red. V. H. Voronkova. Zaporozhʹe : ZNU. Vyp. 1 (78). 86-97.
Kryveha, L. D., Sukhareva, K. V. (2015). Myrovoy turyzm: Tendentsyy razvytyya. Hileya: naukovyy visnyk. Zbirnyk naukovykh pratsʹ / Hol. red. V. M. Vashkevych. Kyyiv: Vydavnytstvo «Hileya».Vyp. 98. 283-285.
Kryveha, L. D., Sukhareva, K.V. (2020). Svitovyy turyzm: filosofiya zmin. Kulʹturolohichnyy visnyk: Naukovo-teoretychnyy shchorichnyk Nyzhnʹoyi Naddnipryanshchyny / Hol. red. M. A. Lepsʹkyy; Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet. Zaporizhzhya: KSK-Alʹyans.Vyp. 41. Tom 1. 86–91.
Masyuk, O. P., Makarenko, D.S. (2010). Lyubov yak forma harmonizatsiyi lyudsʹkykh vidnosyn v suchasnykh umovakh. Kulʹturolohichnyy visnyk: Naukovo-teoretychnyy shchorichnyk Nyzhnʹoyi Naddnipryanshchyny. Zaporizhzhya.Vyp.24. 163–169.
Melʹnyk, V. V.(2014). Hlobalizatsiya v kulʹturniy sferi: teoretyko–metodolohichnyy analiz. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi: [zb.nauk.pr.] Zaporizhzhya: Vyd-vo ZDIA, 2014. Vyp. 87. 219–225.
Nikitenko, E. K. (2019). Turyzm yak chynnyk kreatyvnosti osobystosti ta rushiynoyi syly kreatyvnoyi ekonomiky. Materialy XXIV naukovo-tekhnichnoyi konferentsiyi studentiv, mahistrantiv, aspirantiv, molodykh vchenykh ta vykladachiv. Problemy ekonomichnoho rozvytku v suchasnykh umovakh. Tom IV. II ZNU. Zaporizhzhya: II ZNU. 56-57.
Nikitenko, Vitalina (2020). Evolution and further development of the real world in the conditions of technological changes in the context of socio-philosophical discourSE. Humanities studies : zb. nauk. pr. / Zaporiz. nats. un-t. Zaporizhzhya: ZNU.Vyp.4. 60-73.
Nykytenko, Vytalyna (2020). Turyzm kak faktor razvytyya kreatyvnoy lychnosty y tsennostnoho yzmerenyya ynnovatsyonno-ynformatsyonnoho obshchestva. Theory and practice: problems and prospects. Scientific articles (Electronic publication) Kaunas Lithuanian Sports University. 333-341
Oleksenko, R. (2017). Lyudyna v umovakh informatsiynoho suspilʹstva yak ob'yekt sotsialʹno-ekonomichnoyi refleksiyi. Stanovlennya i rozvytok informatsiynoho suspilʹstva yak osnovy zabezpechennya konkurentospromozhnosti Ukrayiny u sviti ta staloho rozvytku suspilʹstva i derzhavy. 59–62.
Oleksenko, R.I. (2015). Vplyv komunikatsiy na tsinnisni oriyentyry osobystosti Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. Vyp. 62. 65–73.
Pinker, Stiven (2019). Prosvitnytstvo sʹohodni. Arhumenty na korystʹ rozumu, nauky ta prohresu. Kyyiv : Nash format. 560.
Punchenko, Oleg & Nikitenko, Vitalina (2020). Covid-19: person and society facing the challenges of global transformation. Humanities studies : zb. nauk. pr. / Zaporiz. nats. un-t. Zaporizhzhya: ZNU. Vyp.4. 74-9.
Rezanova, Natalyya (2018). Ynnovatsyya kak faktor sotsyalʹnoho razvytyya v uslovyyakh ynformatsyonnoho obshchestva. Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiya «Teoretychni i praktychni zasady evolyutsiyi vid informatsiynoho suspilʹstva do «suspilʹstva znanʹ» i do smart-suspilʹstva: vyklyky i mozhlyvosti chetvertoyi promyslovoyi revolyutsiyi». 23-24 lystopada 2018 r. Zaporizhzhya: RVV ZDIA. 117-120.
Ryzhova, I.S (2009). Stanovlennya i rozvytok dyzaynu yak dukhovno-praktychnoho fenomena v informatsiyno-kulʹturnomu prostori. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. Vyp.36. S. 211-224.
Stratehiya rozvytku turyzmu i kurortiv na period do 2026 roku. Skhvalena Rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 16 bereznya 2017 r. №168.
Sukhareva, K.V. (2009). Turyzm yak sposib piznannya lyudynoyu hranychnosti povsyakdennoho buttya. Avtoref. dys…kand. filosof. Nauk : 09.00.03. ZNU. Zaporizhzhya, 19.
Foster, Provost, Tom, Fousett (2019). Data science dlya biznesu. Yak zbyraty, analizuvaty i vykorystovuvaty dani. Kyyiv : Nash format.400.
Cherep, A.V., Voronkova, V.H., Cherep, O.H., Venhersʹka, N.S., Bezkorovayna, L.V. (2021). Vplyv kreatyvnykh innovatsiynykh tekhnolohiy na stalyy rozvytok turystychnoyi haluzi v Yevropi pislya pandemiyi COVID-19. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: Zaporizhzhia National University.8 (85). 134-146.
Cherep, A.V., Voronkova, V.H., Kurdupa, V.S. (2021). Assessment of the competitiveness of Ukraine and the quality of life of the population. Visnyk Zaporizʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Ekonomichni nauky. Vydavnychyy dim «Helʹvetyka». № 1 (49). 79-83
Cherep, A.V., Voronkova, V.H., Andryukaytene, Rehina, Nikitenko, V.O. (2020). Kontseptsiya kreatyvnykh tsyfrovykh tekhnolohiy u turystychnomu biznesi. Humanities studies: zbirnyk naukovykh pratsʹ / Hol. red. V. H. Voronkova. Zaporizhzhya : Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet.Vypusk 5 (82). 196-209.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Vitalina Nikitenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу