Управління туристичною галуззю як креативною технологією

Автор(и)

  • Віталіна Олександрівна Нікітенко Інженерний інститут Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9588-7836

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-03

Ключові слова:

креативний туризм, креативні технології, креативна особистість, концепція креативного туризму

Анотація

Актуальність дослідження креативного туризму в тому, що він виступає як соціокультурний феномен та ефективна технологія, яка формулює основні принципи та підходи до побудови сучасного туристичного соціокультурного процесу. Креативний туризм з необхідністю формує інформаційних спеціалістів (дата-спеціалістів) з туризму, які є ефективними співробітниками туристичних офісів, що володіють креативними технологіями. Мета дослідження: концептуалізація туризму як ефективної технології та соціокультурного феномена. Завдання дослідження: 1) сформувати модель комунікаційних трендів креативного туризму, що реалізуються через засоби масової інформації та рекламної компанії турфірм; 2) з’ясувати сучасні складові розвитку моделі комунікаційних трендів у розвитку креативного туризму в епоху техногенної цивілізації; 3) розкрити нові тренди технологій у розвитку креативного туризму як соціокультурного феномена та ефективної технології; 4) сформувати концепцію удосконалення комунікаційних трендів у розвитку Data Science в умовах цифрової трансформації суспільства; 5) розкрити сутність і напрями самореалізації особистості у сфері туризму яка соціокультурного процесу. Методологічна основа дослідження визначається комплексом філософських, спеціальних і загальнонаукових методів, серед яких слід виділити аксіологічний, діяльнісний, когнітивний, інституціональний, структурно-функціональний, діалектичний, синергетичний, системний, історико-порівняльний, логіко-історичний, антропологічний. Результат дослідження. Суттєва перевага концепції креативного туризму у тому, що він покликаний стати ареною духовного самовдосконалення людей, так як у туризмі людина знаходить втілення вищих ціннностей, створених цивілізацією, виступає чинником інтеграції суспільств та культур, системою засобів, за допомогою яких регулюється творча діяльність людей. Напрями удосконалення комунікаційних трендів розвитку креативного туризму – це задоволення потреб людини, що включає основні принципи і підходи до побудови сучасних туристичних стратегій, розвитку креативного потенціалу особистості як суб’єкта інформаційно-інноваційного суспільства.

Біографія автора

Віталіна Олександрівна Нікітенко, Інженерний інститут Запорізького національного університету

Доктор філософських наук, доцент, доцент кафедри менджменту організацій та управління проектами

Посилання

Venhersʹka, N. S., Voronkova, V. H., Beskorovayna, L. V. & Cherep, A. V. (2021). Vykorystannya kreatyvnykh tsyfrovykh tekhnolohiy u sferi turyzmu pid chas pandemiyi COVID-19: ekonomichni i sotsialʹni naslidky. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: Zaporizhzhia. National University. 7 (84). 91-101.

Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R. (2020). Problems solution of global urbanism in the context of cultural development, technology and the formation of creative class. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Philosophical Sciences. Zhytomyr, Vol. 2 (88). 80-91.

Voronkova, V.H., Cherep, A.V. (2020). Kreatyvni tsyfrovi tekhnolohiyi yak mehatrendy rozvytku turystychnoho biznesu: poshyrennya yevropeysʹkoho dosvidu v Ukrayini. Humanities studies: zbirnyk naukovykh pratsʹ / Hol. red. V. H. Voronkova. Zaporizhzhya : Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet. Vypusk 6 (83). 165-179.

Valentyna, Voronkova, Natalya, Metelenko, Vitalina, Nikitenko, Iryna, Silina (2019). System analysis of the economy of sustainable development as environmentally balanced and socially oriented one. HUMANITIES STUDIES: sbornyk nauchnykh trudov / Hl. red. V. H. Voronkova. Zaporozhʹe : ZNU. Vyp. 1 (78). 86-97.

Kryveha, L. D., Sukhareva, K. V. (2015). Myrovoy turyzm: Tendentsyy razvytyya. Hileya: naukovyy visnyk. Zbirnyk naukovykh pratsʹ / Hol. red. V. M. Vashkevych. Kyyiv: Vydavnytstvo «Hileya».Vyp. 98. 283-285.

Kryveha, L. D., Sukhareva, K.V. (2020). Svitovyy turyzm: filosofiya zmin. Kulʹturolohichnyy visnyk: Naukovo-teoretychnyy shchorichnyk Nyzhnʹoyi Naddnipryanshchyny / Hol. red. M. A. Lepsʹkyy; Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet. Zaporizhzhya: KSK-Alʹyans.Vyp. 41. Tom 1. 86–91.

Masyuk, O. P., Makarenko, D.S. (2010). Lyubov yak forma harmonizatsiyi lyudsʹkykh vidnosyn v suchasnykh umovakh. Kulʹturolohichnyy visnyk: Naukovo-teoretychnyy shchorichnyk Nyzhnʹoyi Naddnipryanshchyny. Zaporizhzhya.Vyp.24. 163–169.

Melʹnyk, V. V.(2014). Hlobalizatsiya v kulʹturniy sferi: teoretyko–metodolohichnyy analiz. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi: [zb.nauk.pr.] Zaporizhzhya: Vyd-vo ZDIA, 2014. Vyp. 87. 219–225.

Nikitenko, E. K. (2019). Turyzm yak chynnyk kreatyvnosti osobystosti ta rushiynoyi syly kreatyvnoyi ekonomiky. Materialy XXIV naukovo-tekhnichnoyi konferentsiyi studentiv, mahistrantiv, aspirantiv, molodykh vchenykh ta vykladachiv. Problemy ekonomichnoho rozvytku v suchasnykh umovakh. Tom IV. II ZNU. Zaporizhzhya: II ZNU. 56-57.

Nikitenko, Vitalina (2020). Evolution and further development of the real world in the conditions of technological changes in the context of socio-philosophical discourSE. Humanities studies : zb. nauk. pr. / Zaporiz. nats. un-t. Zaporizhzhya: ZNU.Vyp.4. 60-73.

Nykytenko, Vytalyna (2020). Turyzm kak faktor razvytyya kreatyvnoy lychnosty y tsennostnoho yzmerenyya ynnovatsyonno-ynformatsyonnoho obshchestva. Theory and practice: problems and prospects. Scientific articles (Electronic publication) Kaunas Lithuanian Sports University. 333-341

Oleksenko, R. (2017). Lyudyna v umovakh informatsiynoho suspilʹstva yak ob'yekt sotsialʹno-ekonomichnoyi refleksiyi. Stanovlennya i rozvytok informatsiynoho suspilʹstva yak osnovy zabezpechennya konkurentospromozhnosti Ukrayiny u sviti ta staloho rozvytku suspilʹstva i derzhavy. 59–62.

Oleksenko, R.I. (2015). Vplyv komunikatsiy na tsinnisni oriyentyry osobystosti Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. Vyp. 62. 65–73.

Pinker, Stiven (2019). Prosvitnytstvo sʹohodni. Arhumenty na korystʹ rozumu, nauky ta prohresu. Kyyiv : Nash format. 560.

Punchenko, Oleg & Nikitenko, Vitalina (2020). Covid-19: person and society facing the challenges of global transformation. Humanities studies : zb. nauk. pr. / Zaporiz. nats. un-t. Zaporizhzhya: ZNU. Vyp.4. 74-9.

Rezanova, Natalyya (2018). Ynnovatsyya kak faktor sotsyalʹnoho razvytyya v uslovyyakh ynformatsyonnoho obshchestva. Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiya «Teoretychni i praktychni zasady evolyutsiyi vid informatsiynoho suspilʹstva do «suspilʹstva znanʹ» i do smart-suspilʹstva: vyklyky i mozhlyvosti chetvertoyi promyslovoyi revolyutsiyi». 23-24 lystopada 2018 r. Zaporizhzhya: RVV ZDIA. 117-120.

Ryzhova, I.S (2009). Stanovlennya i rozvytok dyzaynu yak dukhovno-praktychnoho fenomena v informatsiyno-kulʹturnomu prostori. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. Vyp.36. S. 211-224.

Stratehiya rozvytku turyzmu i kurortiv na period do 2026 roku. Skhvalena Rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 16 bereznya 2017 r. №168.

Sukhareva, K.V. (2009). Turyzm yak sposib piznannya lyudynoyu hranychnosti povsyakdennoho buttya. Avtoref. dys…kand. filosof. Nauk : 09.00.03. ZNU. Zaporizhzhya, 19.

Foster, Provost, Tom, Fousett (2019). Data science dlya biznesu. Yak zbyraty, analizuvaty i vykorystovuvaty dani. Kyyiv : Nash format.400.

Cherep, A.V., Voronkova, V.H., Cherep, O.H., Venhersʹka, N.S., Bezkorovayna, L.V. (2021). Vplyv kreatyvnykh innovatsiynykh tekhnolohiy na stalyy rozvytok turystychnoyi haluzi v Yevropi pislya pandemiyi COVID-19. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: Zaporizhzhia National University.8 (85). 134-146.

Cherep, A.V., Voronkova, V.H., Kurdupa, V.S. (2021). Assessment of the competitiveness of Ukraine and the quality of life of the population. Visnyk Zaporizʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Ekonomichni nauky. Vydavnychyy dim «Helʹvetyka». № 1 (49). 79-83

Cherep, A.V., Voronkova, V.H., Andryukaytene, Rehina, Nikitenko, V.O. (2020). Kontseptsiya kreatyvnykh tsyfrovykh tekhnolohiy u turystychnomu biznesi. Humanities studies: zbirnyk naukovykh pratsʹ / Hol. red. V. H. Voronkova. Zaporizhzhya : Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet.Vypusk 5 (82). 196-209.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-10

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ