Креативний клас як чинник удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти

Автор(и)

  • В. О. Нікітенко Інженерний інститут Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9588-7836

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2020-7-84-03

Ключові слова:

креативний клас, людський капітал, смарт-освіта, алгоритмічне мислення, алгоритмічна культура

Анотація

Актуальність теми дослідження у тому, що у сучасному суспільстві відбуваються системні та глибокі зміни, які впливають на всі сфери життєдіяльності суспільства і слугують рушійними силами, що породжують нові мегатренди креативності. Зміни викликані глибинною трансформацією, точками докорінних технологічних зламів та їх суспільного впливу, які свідчать, що людина почала жити у зовсім іншому світі. Це означає, що людина має пристосовуватися та розвиватися у всіх сферах діяльності – освіті, культурі, туризмі, бізнесі, так і особистісно у професійному житті, щоб вийти на ринок з інноваційно- проривними ідеями. Мета дослідження – концептуалізація креативного класу як чинника удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти. Завдання дослідження:1) з’ясувати сутність та характеристики креативного класу як чинник удосконалення людського капіталу; 2) виявити розвиток смарт-освіти як чинник формування креативного класу; 3) обґрунтувати поняття людський капітал, ресурс, потенціал як характеристики креативної особистості та креативного класу; 4) визначити напрями формування алгоритмічного мислення і  культури особистості як чинники удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти. Методологія дослідження. Виділено синергетичну методологію, яка використовується для аналізу людського капіталу як кеативно-інноваційного, що  взаємодіє нелінійно, розглядається в умовах нестабільності, потребує свого вибору у точках біфуркації та базується на самоорганізації. Використання теорій самоорганізації складних систем  та дисипативних структур дає можливість уявити феномен  людського капфіталу як нелінійного та багатоваріантного процесу, що протікає у різноманітних формах. Нелінійність, акцентує увагу на визнанні  багатоваріантності та  ймовірнісному розвитку подій. Результат дослідження. Представлено концептуалізацію формованная «креативного класу» як головного концепту смарт-освіти, його основних категорій у вимірі людського капіталу. Робиться висновок що суспільство повинно привести економічний розвиток у відповідність з розвитком смарт-освіти, яка залежить від креативно-творчого потенціалу, а також прискорення цього процесу у напрямі розвитку smart-технологій, smart-культури, smart-людини як чинників інтелектуального  прогресу.

Біографія автора

В. О. Нікітенко, Інженерний інститут Запорізького національного університету

Кандидат філософських наук, доцент кафедри менеджменту організацій та управління проектами

Посилання

Appelo, Yurhen (2019). Menedzhment 3.0. Agile-menedzhment. Liderstvo ta upravlinnya komandamy». Kharkiv : Ranok : Fabula. 432.

Braian, Kristian, Hriffits, Tom (2020). Zhyttia za alhorytmamy. Yak robyty ratsionalnyi vybir / per. z anhl. Kateryna Dysa. Kyiv : Nash format, 2020. 376.

Voronkova, Valentyna, Andriukaitene, Rehyna & Nykytenko, Vytalyna (2020). Vlyianye tsyfrovyzatsyy na yzmenenye tsennostnыkh oryentatsyi v uslovyiakh Chetvertoi promыshlennoi revoliutsyy. Theory and practice : problems and prospects. Scientific articles. Kaunas. 219-227.

http://www.tsatu.edu.ua/vmf/wp-content/uploads/sites/17/sobranye-statej_2020_kaunas-maryjampole-1.pdf

Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R., Cherep, O., Andriukaitiene, R. & Briki, I. (2021). Digital paradigm of economy and management in the conditions of global human transformation. Technology Transfer: Innovative Solutions in Social Sciences and Humanities, 4, 37–40.

doi: http://doi.org/10.21303/2613-5647.2021.001769

Voronkova, Valentyna & Andriukaitene, Rehyna (2020). Vlyianye tekhnolohyi sleduiushcheho pokolenyia na razvytye tsyfrovoi realnosty. International scientific-practical conference. Theory and practice: problems and prospects. May 21-22, 2020. Kaunas. 35-36.

Voronkova, V. H. & Venher, O. M. (2020). Formuvannia kontseptsii administratyvnoho menedzhmentu v umovakh strimkoho rozvytku tekhnolohii, stokhastychnosti ta adaptatsii do zmin. Humanities studies: zbirnyk naukovykh prats / Hl. red. V. H. Voronkova. Zaporizhzhia : ZNU, 2020. Vyp. 3 (80). 159-177

Hudmen Mark. Zlochyny maibutnoho: use vzaiemopoviazane, usi vrazlyvi i shcho my mozhemo z tsym zrobyty/ per z anhl. I.Mazarchuk, Ya. Mashyko. Kyiv: Vyd-vo Ranok: Fabula, 2019. 592.

Hupta Sunil. Tsyfrova stratehiia. Posibnyk iz pereosmyslennia biznesu / per. z anhl. I. Kovalyshenoi. Kyiv: Vyd-vo KM-BUKS, 2020. 320.

Dvek Kerol (2017). Nalashtuisia na zminy. Nova psykholohiia uspikhu / per. z anhl. Yuliia Kuzmenko. Kyiv : Nash format 2017. 288.

Nikitenko, V. O. (2019). The impact of digitalization on value orientations changes in the modern digital society. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: ZNU. 2 (79). 80-94.

Nikitenko Vìtalina (2020). Evolution and further development of the real world in the conditions of technological changes in the context of socio-philosophical discourse. Humanities Studies. Zaporizhzhia : ZNU. Vypusk 4(81). S. 60-73.

Nikitenko V. O. (2013). Human values as geocìnnostì global scale: the anthropological dimension. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Vyp. 55. 139-146.

Nikitenko V. O. (2013). Problem field of the geokul′ turnogo phenomenon: scientific approaches. Gìleâ (Research Bulletin): Col. Sciences. Ave: publishing SCIENCE LLC NVP. Vyp. 71. 500-504.

Nikitenko V. O. (2013). Modern geokultura as a geokulturnij phenomenon. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy/M-of education and science of Ukraine, Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Vyp. 53. 261-270.

Oleksenko, Roman (2019). Position and role of modern economic education as the main megatrend of innovative development of Ukraine. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia : ZNU. 2 (79). 169-181.

Punchenko, Oleg & Punchenko, Natalia (2019). Basic strategic technology of intellectual duality of humanity in information technology. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia. ZNU. 2 (79). 95-114.

Ryzhova I. S. Formuvannia potreb ta interesiv v dyzainerskii diialnosti. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. Vyp. 42. s. 247-258.

Rodzhers Everett M. (2009). Dyfuziia innovatsii / per. z anhl. Vasylia Starka. Kyiv : Kyievo-Mohylianska akademiia, 2009. 591 .

Floryda Richard (2018). Homo creatives. Yak novyi klas zavoiovuie svit / per. z anhl. Maksym Yakovliev. Kyiv : Nash format. 432.

Shvab Klaus (2019). Chetverta promyslova revoliutsiia, Formuiuchy chetvertu promyslovu revoliutsiiu. Kharkiv : Klub simeinoho dozvillia. 426.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-31

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ