Креативний клас як чинник удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-7-84-03Ключові слова:
креативний клас, людський капітал, смарт-освіта, алгоритмічне мислення, алгоритмічна культураАнотація
Актуальність теми дослідження у тому, що у сучасному суспільстві відбуваються системні та глибокі зміни, які впливають на всі сфери життєдіяльності суспільства і слугують рушійними силами, що породжують нові мегатренди креативності. Зміни викликані глибинною трансформацією, точками докорінних технологічних зламів та їх суспільного впливу, які свідчать, що людина почала жити у зовсім іншому світі. Це означає, що людина має пристосовуватися та розвиватися у всіх сферах діяльності – освіті, культурі, туризмі, бізнесі, так і особистісно у професійному житті, щоб вийти на ринок з інноваційно- проривними ідеями. Мета дослідження – концептуалізація креативного класу як чинника удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти. Завдання дослідження:1) з’ясувати сутність та характеристики креативного класу як чинник удосконалення людського капіталу; 2) виявити розвиток смарт-освіти як чинник формування креативного класу; 3) обґрунтувати поняття людський капітал, ресурс, потенціал як характеристики креативної особистості та креативного класу; 4) визначити напрями формування алгоритмічного мислення і культури особистості як чинники удосконалення людського капіталу у контексті розвитку смарт-освіти. Методологія дослідження. Виділено синергетичну методологію, яка використовується для аналізу людського капіталу як кеативно-інноваційного, що взаємодіє нелінійно, розглядається в умовах нестабільності, потребує свого вибору у точках біфуркації та базується на самоорганізації. Використання теорій самоорганізації складних систем та дисипативних структур дає можливість уявити феномен людського капфіталу як нелінійного та багатоваріантного процесу, що протікає у різноманітних формах. Нелінійність, акцентує увагу на визнанні багатоваріантності та ймовірнісному розвитку подій. Результат дослідження. Представлено концептуалізацію формованная «креативного класу» як головного концепту смарт-освіти, його основних категорій у вимірі людського капіталу. Робиться висновок що суспільство повинно привести економічний розвиток у відповідність з розвитком смарт-освіти, яка залежить від креативно-творчого потенціалу, а також прискорення цього процесу у напрямі розвитку smart-технологій, smart-культури, smart-людини як чинників інтелектуального прогресу.
Посилання
Appelo, Yurhen (2019). Menedzhment 3.0. Agile-menedzhment. Liderstvo ta upravlinnya komandamy». Kharkiv : Ranok : Fabula. 432.
Braian, Kristian, Hriffits, Tom (2020). Zhyttia za alhorytmamy. Yak robyty ratsionalnyi vybir / per. z anhl. Kateryna Dysa. Kyiv : Nash format, 2020. 376.
Voronkova, Valentyna, Andriukaitene, Rehyna & Nykytenko, Vytalyna (2020). Vlyianye tsyfrovyzatsyy na yzmenenye tsennostnыkh oryentatsyi v uslovyiakh Chetvertoi promыshlennoi revoliutsyy. Theory and practice : problems and prospects. Scientific articles. Kaunas. 219-227.
Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R., Cherep, O., Andriukaitiene, R. & Briki, I. (2021). Digital paradigm of economy and management in the conditions of global human transformation. Technology Transfer: Innovative Solutions in Social Sciences and Humanities, 4, 37–40.
doi: http://doi.org/10.21303/2613-5647.2021.001769
Voronkova, Valentyna & Andriukaitene, Rehyna (2020). Vlyianye tekhnolohyi sleduiushcheho pokolenyia na razvytye tsyfrovoi realnosty. International scientific-practical conference. Theory and practice: problems and prospects. May 21-22, 2020. Kaunas. 35-36.
Voronkova, V. H. & Venher, O. M. (2020). Formuvannia kontseptsii administratyvnoho menedzhmentu v umovakh strimkoho rozvytku tekhnolohii, stokhastychnosti ta adaptatsii do zmin. Humanities studies: zbirnyk naukovykh prats / Hl. red. V. H. Voronkova. Zaporizhzhia : ZNU, 2020. Vyp. 3 (80). 159-177
Hudmen Mark. Zlochyny maibutnoho: use vzaiemopoviazane, usi vrazlyvi i shcho my mozhemo z tsym zrobyty/ per z anhl. I.Mazarchuk, Ya. Mashyko. Kyiv: Vyd-vo Ranok: Fabula, 2019. 592.
Hupta Sunil. Tsyfrova stratehiia. Posibnyk iz pereosmyslennia biznesu / per. z anhl. I. Kovalyshenoi. Kyiv: Vyd-vo KM-BUKS, 2020. 320.
Dvek Kerol (2017). Nalashtuisia na zminy. Nova psykholohiia uspikhu / per. z anhl. Yuliia Kuzmenko. Kyiv : Nash format 2017. 288.
Nikitenko, V. O. (2019). The impact of digitalization on value orientations changes in the modern digital society. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia: ZNU. 2 (79). 80-94.
Nikitenko Vìtalina (2020). Evolution and further development of the real world in the conditions of technological changes in the context of socio-philosophical discourse. Humanities Studies. Zaporizhzhia : ZNU. Vypusk 4(81). S. 60-73.
Nikitenko V. O. (2013). Human values as geocìnnostì global scale: the anthropological dimension. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Vyp. 55. 139-146.
Nikitenko V. O. (2013). Problem field of the geokul′ turnogo phenomenon: scientific approaches. Gìleâ (Research Bulletin): Col. Sciences. Ave: publishing SCIENCE LLC NVP. Vyp. 71. 500-504.
Nikitenko V. O. (2013). Modern geokultura as a geokulturnij phenomenon. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy/M-of education and science of Ukraine, Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia. Vyp. 53. 261-270.
Oleksenko, Roman (2019). Position and role of modern economic education as the main megatrend of innovative development of Ukraine. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia : ZNU. 2 (79). 169-181.
Punchenko, Oleg & Punchenko, Natalia (2019). Basic strategic technology of intellectual duality of humanity in information technology. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhia. ZNU. 2 (79). 95-114.
Ryzhova I. S. Formuvannia potreb ta interesiv v dyzainerskii diialnosti. Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii. Vyp. 42. s. 247-258.
Rodzhers Everett M. (2009). Dyfuziia innovatsii / per. z anhl. Vasylia Starka. Kyiv : Kyievo-Mohylianska akademiia, 2009. 591 .
Floryda Richard (2018). Homo creatives. Yak novyi klas zavoiovuie svit / per. z anhl. Maksym Yakovliev. Kyiv : Nash format. 432.
Shvab Klaus (2019). Chetverta promyslova revoliutsiia, Formuiuchy chetvertu promyslovu revoliutsiiu. Kharkiv : Klub simeinoho dozvillia. 426.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Vitalina Nikitenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу