СИСТЕМА ОСВІТИ ЦИФРОВОЇ ДОБИ У ДИСКУРСІ ПАРАДИГМАЛЬНОГО ПРОГНОЗУ

Автор(и)

  • Volodymyr Bekh

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2020-5-82-08

Ключові слова:

система освіти, цифрова доба, Планетарна особистість, індустріальна освіта, інформаційна освіта, ідеал освіти ХХ1 століття

Анотація

Анотація. Актуальність дослідження у тому, що сучасна планетарна спільнота переживає міжцивілізаційний зсув, тобто здійснює перехід від техногенної до інформаційної цивілізації. Нинішній стан системи індустріальної освіти є перезрілим і утримується за допомогою надмірної організаційної активності між/наддержавного, національного і корпоративного менеджменту освіти. На це спрямовані усі директиви органів управління освітою останніх років. Мета статті – концецпитуалізація породження системи освіти інформаційної доби. Завдання дослідження: 1) розкрити, передумови наближення так званої четвертої хвилі науково-технічного прогресу, яка несе у собі шостий технологічний уклад у вигляді нових алгоритмів дії людини, продуктів і послуг; 2) з’ясувати систему освіти, яка є за змістом продуктом саморозгортання підстави, а за формою буття – зовнішніх умов її породження і функціонування; 3) виявити, що оновленим тезаурусом науки є засобом саморозгортання сучасного духовного виробництва загалом і освіти як засобу самовідтворення соціального цілого зокрема. Доведено, що у сфері освіти на кожному етапі життєвого циклу системи індустріальної освіти з’являвся новий вид знання, який визначав мейнстрим розвитку системи індустріальної освіти. Результат дослідження. Проаналізовано низку проблем у сприянні інтелектуальних еліт наближенню ідеалу освіти ХХІ ст. до практичного відтворення у житті планетарної спільноти. Сучасна філософська думка отримує поштовх на основі практичних успіхів у сфері розробки штучного інтелекту, генетики, нанотехнологій, робототехніки і розвідок космічного простору. Наявна індустріальна культура тут не допоможе, оскільки вона відіграє потужну консервативну роль, стабілізуючи набутими традиціями досягнення системи індустріального розвитку, у тому числі й у просторі освіти. Напрями подальшого дослідження – пошуки шляхів ідеї Планетарної особистості, оскільки вона відповідає провідним тенденціям еволюції планетарного світу, що ґрунтується на оволодінні людською спільнотою смислогенезом, оскільки зміна цивілізацій заснована на опануванні нею субстрату Семантичного Всесвіту

Посилання

Bauman, Zigmunt (2005). Individualizirovannoe obschestvo. Moskva : Logos. 390.

Bek U. (2000). Obschestvo riska. Na puti k drugomu modernu. Moskva : Progress-Traditsiya. 319.

KognItivna nauka / https://uk.wikipedia.org/wiki/KognItivna_nauka

Nobelya z ekonomIki prisudili za doslIdzhennya vplivu InnovatsIy na klImat I na ekonomIku // https://24tv.ua/ru/mezhdunarodnye_novosti_tag1121/

Otkryitoe obrazovanie // Rezhim dostupu: https://ru.wikipedia.org/wiki/

Toffler E. (2000). Tretya hvilya / per. z angl. A.Evsa. KiIv: Vid. dIm «VsesvIt». 480.

Evalyuatsiya v obrazovanii/ Rezhim dostupu: https://konspekta.net/lek-9071.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-24

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ