СИСТЕМА ОСВІТИ ЦИФРОВОЇ ДОБИ У ДИСКУРСІ ПАРАДИГМАЛЬНОГО ПРОГНОЗУ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-5-82-08Ключові слова:
система освіти, цифрова доба, Планетарна особистість, індустріальна освіта, інформаційна освіта, ідеал освіти ХХ1 століттяАнотація
Анотація. Актуальність дослідження у тому, що сучасна планетарна спільнота переживає міжцивілізаційний зсув, тобто здійснює перехід від техногенної до інформаційної цивілізації. Нинішній стан системи індустріальної освіти є перезрілим і утримується за допомогою надмірної організаційної активності між/наддержавного, національного і корпоративного менеджменту освіти. На це спрямовані усі директиви органів управління освітою останніх років. Мета статті – концецпитуалізація породження системи освіти інформаційної доби. Завдання дослідження: 1) розкрити, передумови наближення так званої четвертої хвилі науково-технічного прогресу, яка несе у собі шостий технологічний уклад у вигляді нових алгоритмів дії людини, продуктів і послуг; 2) з’ясувати систему освіти, яка є за змістом продуктом саморозгортання підстави, а за формою буття – зовнішніх умов її породження і функціонування; 3) виявити, що оновленим тезаурусом науки є засобом саморозгортання сучасного духовного виробництва загалом і освіти як засобу самовідтворення соціального цілого зокрема. Доведено, що у сфері освіти на кожному етапі життєвого циклу системи індустріальної освіти з’являвся новий вид знання, який визначав мейнстрим розвитку системи індустріальної освіти. Результат дослідження. Проаналізовано низку проблем у сприянні інтелектуальних еліт наближенню ідеалу освіти ХХІ ст. до практичного відтворення у житті планетарної спільноти. Сучасна філософська думка отримує поштовх на основі практичних успіхів у сфері розробки штучного інтелекту, генетики, нанотехнологій, робототехніки і розвідок космічного простору. Наявна індустріальна культура тут не допоможе, оскільки вона відіграє потужну консервативну роль, стабілізуючи набутими традиціями досягнення системи індустріального розвитку, у тому числі й у просторі освіти. Напрями подальшого дослідження – пошуки шляхів ідеї Планетарної особистості, оскільки вона відповідає провідним тенденціям еволюції планетарного світу, що ґрунтується на оволодінні людською спільнотою смислогенезом, оскільки зміна цивілізацій заснована на опануванні нею субстрату Семантичного ВсесвітуПосилання
Bauman, Zigmunt (2005). Individualizirovannoe obschestvo. Moskva : Logos. 390.
Bek U. (2000). Obschestvo riska. Na puti k drugomu modernu. Moskva : Progress-Traditsiya. 319.
KognItivna nauka / https://uk.wikipedia.org/wiki/KognItivna_nauka
Nobelya z ekonomIki prisudili za doslIdzhennya vplivu InnovatsIy na klImat I na ekonomIku // https://24tv.ua/ru/mezhdunarodnye_novosti_tag1121/
Otkryitoe obrazovanie // Rezhim dostupu: https://ru.wikipedia.org/wiki/
Toffler E. (2000). Tretya hvilya / per. z angl. A.Evsa. KiIv: Vid. dIm «VsesvIt». 480.
Evalyuatsiya v obrazovanii/ Rezhim dostupu: https://konspekta.net/lek-9071.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Volodymyr Bekh
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу