ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАХОДІВ З ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ У РОБОТІ СФЕРИ ДОЗВІЛЛЯ: ЧОМУ І ЯК?
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2019-3-80-08Ключові слова:
физична активність, заходи, організатор дозвілля, проблеми, якістьжиття.Анотація
Актуальність і новизна. В умовах швидкого зростання міст і промисловості в країнах, що розвиваються, відсутність фізичної активності стає усе більш серйозною проблемою у порівнянні з економічно розвиненими країнами. Відсутність фізичної активності у країнах, що розвиваються, частково пов'язана зі швидко зростаючим населенням, зростанням економічної бідності, високим рівнем злочинності, зростаючим забрудненням повітря, відсутністю парків, тротуарів, спортивного і розважального устаткування, а також з багатьма іншими причинами. Тому потрібні складні ефективні методи поліпшення громадської охорони здоров'я, які можуть змінити звички людей у фізичній активності. Поточний рівень фізичної активності частково базується на непридатній фізичній активності у вільний час і його підвищенні під час професійної діяльності організаторами вільного часу. Через більш високий рівень урбанізації розвинулися деякі чинники, які утримують навіть організаторів дозвілля від будь-якої фізичної активності. Проблемне питання - які проблеми організації фізкультурно-оздоровчих заходівув роботі організатора дозвілля? Чи враховують організатори соціальні вигоди заходів / вплив на суспільство? Предмет дослідження - проблеми організації заходів в роботі організаторів дозвілля.
Мета статті - ідентифікувати проблеми організації заходів для організаторів дозвілля. Завдання статті: показати аспекти організації заходів з фізичної активності; проаналізувати прояв соціальних благ роботи організаторів дозвілля, проаналізувати прояв соціальних переваг роботи організатора дозвілля. Методи - аналіз і синтез, абстракція, порівняльний аналіз сприяють проникненню у складні явища і процеси сучасної реальності, пов'язані з відпочинком в умовах глобалізації. Результати: організація дозвілля і фізична активність є чинниками, сприяючими соціальну активності. Однією з цілей таких заходів з фізичної активності є поліпшення соціальних навичок. Відсутність соціальної активності є серйозною проблемою в епоху сучасних технологій. Заходи фізичної активності мають значення і можуть впливати на це негативне явище. Події такого типу спонукають людей не закриватися від суспільства у будинку перед своїми комп'ютерами або телевізорами, а швидше інтегруватися у суспільство. Заходи з фізичної активності мотивують членів суспільства до спілкування і знайомства з новими людьми. Вони також сприяють самореалізації, освітнім процесам і збереженню сім'ї як фундаментальної цінності. Крім того, події фізичної активності допомагають розвинути почуття спільності між різними людьми і мають тривалу цінність. Заходи мають унікальну можливість змінити забобони і створити соціальні зміни.Усе це можна розглядати як поліпшення якості життя.
Посилання
World Health Organisation, 2004. Physical inactivity: A Global Public health problem. Available online: http://www.who.int/dietphysi-calactivity/factsheet_inactivity/en/index.html.
Zumeras, R., 2014. Fizinio aktyvumo renginių organizavimas ir vertinimas. Vilnius: Center for Health Education and Disease Prevention, 81.
Hallmann, K., Wicker, P., Breuer, C., & Schönherr, L., 2012. Understanding the importance of sport infrastructure for participation in different sports–findings from multi-level modelling. European sport management quarterly, 12(5), 525-544.
Manxhari, S. M., 2015. The Influence of Motivation on Job Performance Case Study: Managers of Small and Medium Enterprises (SMEs), Kosovo. ILIRIA International Review, 5(2), 41-52.
Oklinskienė, M., 2008. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų sveikatingumo ir fizinio aktyvumo įstaigoje ir namuose tendencijų atskleidimas: tėvų ir pedagogų požiūris. Vilnius: Vilnius Pedagogical University.
Černevičiūtė, J., Strazdas, R., Jančoras, Ž., Kregždaitė, R., & Morkevičius, V., 2015. Kūrybinių industrijų plėtojimo kompleksiniai veiksniai: kolektyvinio kūrybingumo ugdymas. Vilnius: Vilnius Gediminas Technical University, 376.
Šinkūnienė, J. R., 2005. Laisvalaikio studijos ir rekreacijos administravimas. Socialinis darbas, 4(1), 122-130.
Aleksienė, V., & Ambrasaitė, R., 2014. Jaunimo kultūrų įvairovė: gatvės meno projektai kaip nusikalstamo elgesio prevencija. Socialinis ugdymas, 38(2), 68–82.
Lisauskienė, D., & Aleksienė, V. (2016). Socialinis darbuotojas kaip rekreacinės veiklos organizatorius, dirbantis su gatvėje laiką leidžiančiais jaunais žmonėmis. Visuomenės sveikata, 83-91.
Jociutė, A., & Petronytė, G., 2015. Veiksmingos vaikų ir jaunimo sveikatos stiprinimo politikos priemonės fizinio aktyvumo bei sveikos mitybos srityje vietos bendruomenių suinteresuotų grupių požiūriu. Sveikatos politika ir valdymas // Health Policy and Management, 1(8), 120–135.
Ahrens, D., 2019. Social skills do not develop en passant! The promotion of social competence in apprenticeship. In B. E. Stalder & C. Nägele (Eds.), Trends in vocational education and training research, Vol. II. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET), 8–16.
Dowson, R., & Bassett, D., 2015. Event planning and Management: A practical handbook for pr and events professionals. Kogan Page Publishers, 328.
Shone, A., & Parry, B. (2004). Successful event management: a practical handbook. Cengage Learning EMEA.
Tien, C., Lo, H-C., Lin, H-W., 2011. The Economic Benefits of Mega Events: A Myth or a Reality? A Longitudinal Study on the Olympic Games. Journal of Sport Management, 25(1), 11-23.
Mikalauskas, R., Statnickė, G., Habánik, J., & Navickas, V. (2019). Management Quality Evaluation of Sports Clubs for the Disabled Applying the Common Assessment Framework (CAF). Economics & Sociology, 12(1), 329-368.
Komskienė, D., Sinkevičius, M.K., 2014. The Expression of the Impact of Social Benefits of Sports Events on the City’s Image, in Lithuanian. Theory and practice: problems and prospects: scientific articles, 110-118.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svagzdiene Biruta, Pupkis Algirdas
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу