Напрями цифрової трансформації креативних технологій у сфері туризму після удару пандемії COVID-19

Автор(и)

  • Наталя Сергіївна Венгерська Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0001-8171-8206
  • Валентина Григорівна Воронкова Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М.Потебні Запорізького національного університету, Україна http://orcid.org/0000-0002-0719-1546
  • Алла Василівна Череп Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0001-5253-7481
  • Олександр Григорович Череп Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-3098-0105
  • Лариса Вікторівна Безкоровайна Запорізький національний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-9502-9604

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2021-9-86-18

Ключові слова:

цифрова трансформація, креативні технології, туризм, сталий розвиток економіки, зелені креативні технології, постпандемічне відновлення туризму, міський туризм

Анотація

Актуальність теми дослідження в тому, що цифрова трансформація креативних технологій у сфері туризму розглядається як важливий елемент сталого розвитку економіки та суспільства у контексті до 2030 року. Креативні технології, революція даних і цифровізація урядів є ключовими елементами та життєво важливими чинниками сприяння співпраці між урядами, приватним сектором та громадянським суспільством, що сприяють підвищенню ефективності туристичного сектору та наданню послуг. Мета статті – концептуалізація цифрової трансформації креативних технологій у сфері туризму після удару пандемії COVID-19. Деякі аспекти вивчаються фахівцями з цифрової трансформації креативних технологій у сфері туризму, що зазнала удару після пандемії COVID-19, зокрема вплив креативних інноваційних технологій на сталий розвиток туристичної галузі в Європі, що аналізувалися в статтях та аналітичних доповідях, на форумах та конференціях з туризму. Авторами використано власні напрацювання з даної теми Л.Безкоровайною, Н.Венгерською, В.Воронковою, А.Череп, О. Череп. Дослідження ґрунтується на використанні модифікованої інформаційно-логічної моделі, за допомогою якої встановлюються взаємозв'язки між виявленими вузькими місцями у сфері туризму, причинами їх виникнення та можливими способами усунення цих причин, для чого розроблено практичні рекомендації удосконалення туристичної галузі та впливу на них креативних технологій, влючаючи зелені. Результат дослідження. Поаналізовано цифрову трансформацію креативних технологій у сфері туризму як важливий елемент сталого розвитку економіки та суспільства. Виявлено ключові сфери цифрової трансформації креативних технологій у сфері туризму: питання зміни клімату та відновлення світової економіки. Розкрито напрями переходу до зелених креативних технологій як комплексу заходів з постпандемічного відновлення. З’ясовано розвиток європейської парадигми міського туризму у контексті диферсифікації та розвитку внутрішнього туризму. Адаптація до цифрової трансформації – вже існуючої тенденції, яка прискорена пандемією COVID-19 є одним із основних пріоритетів розвитку цифрових технологій.

Біографії авторів

Наталя Сергіївна Венгерська, Запорізький національний університет

Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму

Валентина Григорівна Воронкова, Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М.Потебні Запорізького національного університету

Доктор філософських наук, професор, Академік академії наук вищої освіти України, завідувач кафедри менеджменту організацій та управління проектами

Алла Василівна Череп, Запорізький національний університет

Доктор економічних наук, професор, декан факультету економіки, Заслужений діяч науки і техніки України, Академік академії наук вищої освіти України

Олександр Григорович Череп, Запорізький національний університет

Доктор економічних наук, професор, професор кафедри управління персоналом і маркетингу

Лариса Вікторівна Безкоровайна, Запорізький національний університет

Доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри туризму та готельно-ресторанної справи

Посилання

Andryukaitene, R., & Voronkova, V. (2021). Digital transformation of e-education in the countries of the European Union Development of modern science and education: realities, quality problems, innovations: mater. II International scientific-practical. internet conference (Melitopol, May 25-27, 2021) / ed. count. : V. Kyurchev, N. Sosnitskaya, M. Shut and others. Melitopol: TSATU, 88-91.

Venherska, N., Voronkova,V., Beskorovaina, L. & Cherep, A.(2021). The use of creative digital technologies in tourism during the pandemic COVID-19: economic and social consequences. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporozhye: Zaporozhye National University, 7 (84). 91-101. doi: https://doi.org/10.26661/hst-2020-7-8-12

Venherska, N., Cherep, A., Voronkova, V., & Bezkorovaina, L. (2021). Digital transformation of e-learning in EU countries: dissemination of European experience in Ukraine. Digital Transformation of E-Education in EU Countries: Dissemination of European Experience in Ukraine European Vector of Modernization of Engineering and Economic Management in Sustainable Development of Industrial Region: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (May 27-28, 2021, Zaporozhye). Zaporozhye: Science. ed. N. Metenko. ZNU Engineering Educational and Scientific Institute. 220-223.

Bezkorovaina, L., Voronkova, V., & Venherska, N. (2021). Rural creative tourism: the experience of an integrated approach in Portugal. International Conference "Management of socio-economic development of regions and the state" April 15, 2021. Zaporozhye: ZNU..

Bezkorovaina L. (2018). Theoretical and methodical principles of professional training of future specialists in tourism in higher education: dis. Dr. Ped. Sciences: 13.00.04 / Zaporozhye National University. Zaporozhye. 713.

Voronkova, V., & Nikitenko, V. (2021). Digital Transformation of Europe "Digital Compass -2030" as a condition for overcoming the pandemic COVID-19: digitalization of economics, education and medicineDevelopment of modern science and education: realities, quality issues, innovation: mater. II International scientific-practical. internet conference (Melitopol, May 25-27, 2021) / ed. count. : V. Kyurchev, N. Sosnitskaya, M. Shut and others. - Melitopol: TSATU. 92-96.

Voronkova ,V., & Cherep, A. (2020). Creative digital technologies as megatrends of tourism business development: dissemination of European experience in Ukraine. Humanities studies: collection of scientific works / Vol. ed. V. Voronkova. Zaporozhye: Zaporozhzhia National University. Issue 6 (83). 165-179. http://humstudies.com.ua/article/view/227431

Voronkova, Valentina, & Kivlyuk, Olga (2018). Smart-innovations as a new paradigm of smart-society development: foreign experience. Conceptual and practical principles of formation and smart education development as a factor in the formation of smart culture in the evolution from information society to "smart society". Proceedings of the International Scientific and Practical Conference on December 19-20, 2018 / Editor-in-Chief: Doctor of Philosophy, Prof. VG Voronkova. Zaporozhye: ZDIA Publishing House. 88-91. http://www.zgia.zp.ua/index.php?page=4415&lang=ua

Voronkova, V., Nikitenko, V., Oleksenko, R., Cherep, O., Andriukaitiene, R., & Briki, I. (2021). Digital economic and management paradigm in global human transformation conditions. Technology Transfer: Innovative Solution in Social Science and Humanity. 4, 37–40. doi: http://doi.org/10.21303/2613-5647.2021.001769

Voronkova, V., & Punchenko, N. (2019). Formation of information and computer technology trends as a manifestation of global trends in the digital world. 0.2 Practice and practice: current and perspectives Taptautinė mokslinė - praktinė konferencija 2019 m. available 09-10 May, Kaunas This website has access to the Internet

Voronkova, V. (2021). Innovative development aspects of national and world tourism industry creative technologies in conditions of COVID-19. Innovative solutions in economics, business, public communications and international relations: materials from International scientific-practical Internet conference. Dnipro: Customs and Finance University. 458-462.

Nikitenko, V. (2021).The intensifying development concept of tourism management in terms of COVID-19. Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference "Innovative development of modern economy: new approaches and current research." Zaporozhye National University. Zaporozhye: ZNU. 67-70.

Punchenko, Oleg, Voronkova, Valentyna, & Vodopyanov, Pavel (2021). Health care as a global humanity and relationship problem with other global problems. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporozhye: Zaporozhye. National University, 7 (84), 39-47. doi: https://doi.org/10.26661/hst-2020-7-84-05.

Fursin, O. (2021). Communication management as a system of social interaction and "human existence in communication". Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference "Innovative development in modern economy: new approaches and current research." Zaporozhye National University. Zaporozhye: ZNU. 70-73.

Cherep, A., &Voronkova, V. (2020). The creative technological concept in the tourism business Challenges of European regional policy in the context of the COVID-19 pandemic: a collection of international round table materials. Ternopil: ZUNU.54-58.

Cherep, A., Voronkova, V., Andryukaitene, R., & Nikitenko, V. (2020). The concept of creative digital technologies in the tourism business. Humanities studies: collection of scientific works / Vol. ed. VG Voronkov. Zaporozhye: Zaporozhye National University. Issue 5 (82). 196-209. http://humstudies.com.ua/article/view/220949

Cherep, A., Voronkova, V., Cherep, O., Venherska, N., & Bezkorovaina, L. (2021). The impact of creative innovative technologies on the sustainable development of tourism industry in Europe after the COVID-19 pandemic. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporozhye: Zaporozhye National University. 8 (85). 134-146.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-14

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ