КРЕАТИВНІ ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК МЕГАТРЕНДИ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ: ПОШИРЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДОСВІДУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-6-83-12Ключові слова:
креативні цифрові технології, мегатренди розвитку, туристичний бізнес, європейський досвід, ціннісні виміри цифровізації, концепція «розумного міста», агротуризм, сільський туризм, науковий туризм, креативний smart-туризм, е-tourismАнотація
Актуальність дослідження у тому, що поряд з науково-технічною революцією відбувається антропологічна і цифрова революція, суть яких у глибинній зміні мислення людини, форм її соціального життя, зумовлених фундаментальними змінами у ціннісно-цільових структурах суспільства у цілому, які привели до перенесення основних соціальних процесів із сфери матеріального світу у цифрову сферу. Мета дослідження – теоретичні і практичні засади формування концепції креативних цифрових технологій як мегатрендів розвитку туристичного бізнесу у контексті поширення європейського досвіду в Україні. Завдання дослідження: проаналізувати поняття «цифрового середовища», «цифрового добробуту», «цифрового комфорту» та ціннісні виміри цифровізації; дослідити концепцію «розумного міста» в контексті використання досвіду Європи; з’ясувати розвиток агротуризму, сільського та наукового туризму як нових мегатредів туристичного бізнесу; виявити сутність та напрями розвитку креативного smart-туризму та е-tourism як форм туризму нового покоління. У результаті проведеного аналізу розроблено концепцію цифрових креативних технологій як мегатрендів розвитку туристичного бізнесу у контексті поширення європейського досвіду в Україні; з’ясовано концепцію Digital-аналітичного інформаційного мислення та культури як складової цифрових креативних технологій у туристичному бізнесі; вироблено напрями упровадження концепції інноваційного розвитку туристичного бізнесу в умовах COVID-19. Методологія аналізу. Методи – антропологічний, аксіологічний, феноменологічний, онтологічний, системний, структурно-функціональний, феноменологічний. Підходи – гуманістичний, крос-культурний, цивілізаційний. Принципи – цілісності (співмірності), інноваційності, нелінійності (відхилення від рівноваги), відкритості, гомеостатичності (самостабілізації), самодетермінації (самоналаштування), саморрегуляції, самоуправління. Парадигми - синергетична, Agile-менеджменту (гнучкого), Просвітництва 2.0, людиноцентрична модель збалансованого розвитку, спіралеподібної динаміки, нелінійності, синтезу економіки, культури і техніки. Концепції та теорії – smart-культури, smart-технологій, smart-освіти, smart-людини, smart-туризму, smart-управління як високоінтелектуального, високотехнологічного, високоінноваційного розвитку суспільства. В результаті створено концепцію інноваційного розвитку туристичного бізнесу за рахунок data-science, Digital-технологій, удосконалення data-аналітичного мислення і культури туристичних компаній
Посилання
Voronkova V. H., 2019. Tsyfrova ekonomika & tsyfrovyi menedzhment informatsiinoho suspilstva. Zbirnyk materialiv XIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Upravlinnia sotsialno-ekonomichnym rozvytkom rehioniv ta derzhavy» / [za red. A.V. Cherep]. Zaporizhzhia : Vydavnytstvo ZNU. 20–21.
Voronkova V. H., 2010. Rozvytok turyzmu yak sotsialnoho i kulturnoho yavyshcha v umovakh hlobalizatsii ta kros-kulturnoi komunikatsii. Naukovi zapysky Kyivskoho universytetu turyzmu, ekonomiky i prava. Seriia: Filosofski nauky. Vyp. 8. Kyiv: 23-35.
Voronkova V. H., Azhazha M. A., Andriukaitene Rehyna, 2016. Razvytye turyzma v uslovyiakh kulturnoi hlobalyzatsyy y ynformatsyonnoho obshchestva: krosskulturnыi analiz. Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos Mokslinių straipsnių rinkinys. Kaunas. 95-100.
Nikitenko E. K. , 2019. Turyzm yak chynnyk kreatyvnosti osobystosti ta rushiinoi syly kreatyvnoi ekonomiky. Materialy XXIV naukovo-tekhnichnoi konferentsii studentiv, mahistrantiv, aspirantiv, molodykh vchenykh ta vykladachiv. Problemy ekonomichnoho rozvytku v suchasnykh umovakh. Tom IV. II ZNU. Zaporizhzhia : II ZNU. 56-57.
Nikitenko V.O., 2020. Liudyna, kultura i turyzm yak chynnyky vplyvu na rozvytok kreatyvnoho potentsialu osobystosti v umovakh innovatsiino-informatsiinoho suspilstva : monohrafiia. Zaporizhzhia : ZNU. 340.
Nykytenko Vytalyna, 2020. Turyzm kak faktor razvytyia kreatyvnoi lychnosty y tsennostnoho yzmerenyia ynnovatsyonno-ynformatsyonnoho obshchestva. Theory and practice: problems and prospects. Scientific articles (Electronic publication). Kaunas. Lithuanian Sports University. 333-341.
Nikitenko V. O., 2019. The impact of digitalization on value orientations changes in the modern digital society. Vypusk 2 (79). Humanities studies. Zaporizhzhia : ZNU. 80-94.
Cherep A.V., Voronkova V.H., 2020. Kontseptsiia kreatyvnykh tekhnolohii u turystychnomu biznesi. Vyklyky yevropeiskoi rehionalnoi polityky v umovakh pandemii COVID-19: zbirnyk materialiv mizhnarodnoho kruhloho stolu. m.Ternopil : ZUNU. 54-58
Oleksenko R. Y., Hosteva N. P., 2013. Эkonomycheskyi mekhanyzm hosudarstvennoho rehulyrovanyia turystycheskoi otrasly Ukraynы. Sovremennыi nauchnыi vestnyk. T. 13. №. 152. 5-15.
Andriukaitene, R. M., Oleksenko, R. I., Chumak, T. V., 2018. Upravlinnia navchalnym zakladom yak kontseptualna zasada tvorennia novoi ukrainskoi shkoly. Osobystisno-profesiinyi rozvytok vchytelia umovakh realizatsii kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly: Vseukrainska naukovo- praktychna konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu, Melitopol, 14-16 chervnia 2018. 16–18.
Oleksenko R. Y., 2013. Rыnochnыe otnoshenyia v sovremennom fylosofsko-эkonomycheskom dyskurse. Novыi unyversytet. Yoshkar-Ola. 22.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В. Г. Воронкова, А. В. Череп
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу