РОЛЬ ЛОГІКИ У ФОРМУВАННІ АНАЛІТИЧНИХ НАВИЧОК МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2024-21-98-18Ключові слова:
логіка, аналітичні навички, критичне мислення, вища освіта, аргументаціяАнотація
Стаття присвячена вивченню ролі логіки у формуванні аналітичних навичок майбутніх фахівців. Мета дослідження – визначити, як логіка впливає на розвиток аналітичних здібностей студентів у процесі їхньої підготовки у закладах вищої освіти. В ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи пізнання: аналіз, синтез, індукція, дедукція та порівняння. Логіка, як фундаментальна наука, відіграє вирішальну роль у формуванні аналітичних здібностей, що є невід’ємною складовою багатьох академічних дисциплін та професійних навичок. Результати дослідження показують, що логіка, як фундаментальна наука, відіграє вирішальну роль у формуванні аналітичних здібностей, що є невід’ємною складовою багатьох академічних дисциплін та професійних навичок. Основи логіки допомагають розуміти структуру аргументів, визначати валідність висновків, використовувати дедуктивне та індуктивне міркування для аналізу та вирішення проблем. Логіка також є ключовою для курсів з бізнес-аналітики, де вона допомагає оцінювати стратегічні варіанти дій та передбачати наслідки рішень. Сучасні вчені розглядають логіку як вивчення міркувань та аргументації, зосереджуючись на виявленні основних принципів і правил для визначення валідності аргументів. Основні логічні правила включають закон непротирічності, принцип бівалентності, дедуктивне, індуктивне та абдуктивне міркування. Логічні правила застосовуються до процесів міркування у різних галузях, не обмежуючись специфічними знаннями. Таким чином, логіка розглядається як інструмент для аналізу структури аргументів, що підкреслює важливість розуміння структури та принципів, які лежать в основі міркувань. Логічний аналіз концепцій формує формально-логічний каркас, де логічна структура причинності виражається через поняття дії. Аналіз дій і намірів суб’єкта дозволяє розуміти взаємозв’язок між засновками та висновками практичного міркування, що є критичним для філософії науки. Практичне значення дослідження полягає в інтеграції логічних навичок у навчальний процес, що сприятиме формуванню критичного мислення та здатності вирішувати проблеми у професійному житті.
Посилання
порад, що допоможуть розвинути аналітичне мислення. Learnlifelong, 2023. URL: Гулівата І.О., Ніколіна І.І. Роль логіки у математиці та формуванні конкурентоспроможного фахівця. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 2020. №57. С. 86-92. URL: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-57-86-92
Жангожа А.Р. Роль логіки у побудові експертних систем. Гілея: науковий вісник, 2019. №142 (2). С. 49-54. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2019_142(2)__9
Проценко М. Роль логіки у формуванні логічної культури юриста. Світогляд-Філософія-Релігія, 2014. №7. С. 62-76.
Шенгерій Л. Логічна аналітика в теорії пояснення та розуміння. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/1997/1/SHENGE.pdf
Bennett J. Logic. In Kempson R., Fernando T., Asher N. (Eds.), A Companion to the Philosophy of Language (pp. 97-108). Wiley-Blackwell, 2010.
Gabbay D.M., Woods J. The reach of abduction: Insight and trial. In Gabbay D.M., Woods J. (Eds.), Handbook of the History of Logic (Vol. 2, pp. 33-47). Elsevier, 2015.
Haryanto B. Analytical Thinking Course. 2023. URL: https://www.linkedin.com/pulse/analytical-thinking-course-bambang-haryanto
Newell A. The knowledge level. AJ Magazine, 1980. №2 (2). С. 1-20.
Priest G. Logical disputes and the a priori. Logique et Analyse, 2017. №60 (239). 251-265.
Towers G. 10 Essential Skills For Every Future Proof Organization according to the World Economic Forum. Lepaya, 2024. URL: https://www.lepaya.com/blog/top-10-skills-of-the-future
Von Wright G.H. Norm and Action: A Logical Enquiry. Routledge and Kegan Paul, 1963.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".