ЕВОЛЮЦІЯ ВІД АКТИВНОГО ВІДПОВІДАЛЬНОГО ГРОМАДЯНСТВА ДО ЦИФРОВОГО В КОНТЕКСТІ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ: ДОСВІД КРАЇН ЄС
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-03Ключові слова:
активне відповідальне громадянство, цифрове громадянство, громадянська освіта, громадянське виховання, штучний інтелект, критичне мисленняАнотація
Актуальність дослідження в тому, що концепція активного відповідального громадянства сприяє усвідомленню людиною ролі як агента змін заради миру, процвітання та сталого розвитку. Активне відповідальне громадянство має проявлятися у суспільному житті як на місцевому, національному, так і на міжнародному рівнях. Громадянин – це фізична особа, яка має громадянство країни і користується певними правами та бере на себе відповідні обов’язки відповідно до її законів. Активний громадянин протистоїть проблемам і допомагає втілити бажані зміни в реальність, прагне належного функціонування державних установ. Людина зобов’язана бути відповідальним громадянином та виступати об’єктом і суб’єктом громадянського суспільства. Використані методи системного аналізу та синтезу та Agile-методології дозволили поглибити аналіз активного відповідального громадянства як чинника розвитку креативності та її впливу на реалізацію людського капіталу. Дослідження спирається на закономірності інформатизації як глобальної тенденції людства, яка формується як тренд, та сприяє упровадженню цифрового суспільства. Метою дослідження є еволюція від активного відповідального громадянства до цифрового в контексті критичного мислення. Об’єктом дослідження є активне відповідальне громадянство як складний соціальний та культурний феномен. Предметом дослідження – вплив критичного мислення на розвиток активного відповідального громадянства. Результат дослідження. 1. Розкрито сутність активного відповідального громадянства як соціального, культурного та глобального феномена. 2. Представлено характеристику цифрового громадянства та його основного призначення в умовах громадянського суспільства. 3. Досліджено критичне мислення як критерій демократичного виховання молоді та сприяння громадянській освіті і громадянському суспільству. 4. З’ясовано напрями розвитку штучного інтелекту (ШІ) як інструмента критичного мислення та творчого самовираження особистості. Наукова новизна дослідження в тому, що представлена тема активного відповідального та цифрового громадянства формується сьогодні як найсучасніша концепція демократичного виховання молоді та сприяння громадянській освіті та громадянському суспільству в контексті досягнення Порядку денного 2030 та культивується ЮНЕСКО у різноманітних програмах та проєктах.
Посилання
Basic strategic technology of intellectual duality of humanity in information technology / Punchenko O., Punchenko N. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2019. 2 (79). P. 95–114.
Conceptualization of digital reality expertise in conditions of stochaic insurance: nonlinear methodology / Voronkova V., Cherep A., Nikitenko V., Andriukaitiene R. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2019. 2 (79). P. 182–195.
Formation ofsustainable digital economical concept: challenges, threats, priorities / Nikitenko V., Andriukaitiene R., Punchenko O. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2019. 1 (78). P. 140–153.
Melnik V. Agile-management 3.0 concept as a factor of technological progress development in the digital society. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2019. 1 (78). P. 130–139.
Nikitenko V. Evolution and further development of the real world in the conditions of technological changes in the context of socio-philosophical discourse. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2020. 4 (81). P. 60–73.
Social philosophical reflection of the individual legal education philosophy as the basis for the democratic society functioning / Nesterenko O., Oleksenko R. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2020. 4 (81). P. 165–181.
The concept of creative digital technologies in the tourism business in the conditions of digitalization / Cherep A., Voronkova V., Andriukaitiene R., Nikitenko V. Humanities studies: Collection of Scientific Papers. Zaporizhzhiа : Zaporizhzhia National University, 2020. 5 (82). P. 196–209.
Voronkova V. The civil society as a paradigm, concept and social construct fhilosophical discourse. Philosophy and cosmology. Kyiv : ISPC, 2015. Vol. 15. Р. 198–215. URL: http://ispcjournal.org/journals/2016/11.pdf
Діамандіс П., Котлер С. Майбутнє ближче, ніж здається. Як технології змінюють бізнес, промисловість і наше життя / пер. з англ. Дмитро Кожедуб. Київ : Лабораторія, 2021. 320 с.
Кауфман С. За межами піраміди потреб. Новий погляд на самореалізацію / пер. з англ. Анна Марковська. Київ : Лабораторія, 2021, 400 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".