РОЛЬ ҐЕНДЕРУ, РАСИ ТА ВІКУ В ЦІННОСТЯХ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-16Ключові слова:
гендер, стать, раса, вік, корпоративна соціальна відповідальність бізнесу, дискримінаціяАнотація
У статті досліджено роль ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу, що має велике значення для формування гуманістичної візії в управлінні людськими ресурсами. Вони представляють практику сталого розвитку на рівні компаній у контексті прояву ініціатив у соціальній сфері, векторів боротьби з дискримінацією, корпоративної соціальної відповідальності бізнеcу, рівності можливостей чоловіків і жінок, людей різної раси та віку. Об’єктом дослідження є феномени гендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Предметом дослідженння – вплив ґендеру, раси та віку на цінності корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Мета – концептуалізація теоретичних і практичних аспектів ролі ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. В основі методології аналізу ролі ґендеру, раси та віку в цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу наступні методи та підходи: системний (приведення всього у систему), структурно-функційний (аналіз функцій), антропологічний (аналіз людського виміру статі), субстанційний (аналіз субстанційного вираження політики), екзистецнійний (аналіз людської екзистенції), феноменологічний (аналіз феноменів), герменевтичний (аналіз творів), Agile-методології (гнучкості, адаптивності), що дало змогу привести все у концептуальну систему знань, принципів, методів у цінностях корпоративної соціальної відповідальності бізнесу. Результат дослідження. Розкрито підстави для дискримінації з ґендеру, раси та віку, що визначені та заборонені у багатьох міжнародних документах. Проаналізовано поняттєво-категоріальний апарат – гендер, гендерний підхід, стать, раса, вік у контексті вимірів корпоративної соціальної відповідальності бізнесу та надано їм характеристику і тлумачення. Проаналізовано феномен сексуальних домагань на робочому місці і з’ясовано феномен дискримінації жінок в оплаті праці. Сформовано концепцію корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) та управління різноманітністю. В науці розрізняють «ідентифікаційну» концепцію гендеру, яка наразі домінує в академічних дискусіях про гендер на Заході, та «реляційну» концепцію гендеру, яка є результатом гендерних досліджень в антропології та етнології.
Посилання
Andriukaitene R., Cherep A. V., Voronkova V. H. Level of corporate social responsibility: the case of tourism.
Управління соціально-економічним розвитком регіонів і держави : збірник матеріалів XVI Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. А. В. Череп. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2022. С. 183–186.
Афанасьєва Л., Музя Є., Колева К., & Олексенко Р. Міжкультурний діалог в контексті єднання України. Українознавчий альманах. 2017 (21). 15–20.
Волков О. Г., Землянський А. М., Олексенко Р. І., Рябенко Є. М. Філософія : навчальний посібник-практикум. МДПУ імені Богдана Хмельницького. Мелітополь, 2017.
Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Європейська візія пізнання людини як найвищої цінності гуманізму. Modern trends in science and practice. Volume 2 : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. C. 71–80.
Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Гуманістичні концепції «регенеративної економіки» та «спільного блага» як ефективний чинник управління людськими ресурсами. Theoretical and practical aspects of modern scientific research:collective monograch («Теоретичні та практичні аспекти сучасних наукових досліджень»). Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California : GS Publishing. Services, 2022. Р. 27–40.
Voronkova Valentina, Cherep Alla, Nikitenko Vìtalina, Andriukaitiene Regina. Conceptualization of digital reality expertise in conditions of stochaic insurance: nonlinear methodology. Humanities Studies. 2019. Вип. 2 (79). С. 182–195.
Kyrychenko Mykola. The impact of digital technologies on the development of human and social capital in the conditions of the digitalized society. Humanities Studies. 2019. Вип. 1 (78). С. 108–129.
Valentyna Voronkova, Roman Oleksenko, Alexander Fursìn. Formation of the concept of the socially responsible state as a factor of increasing the public governance and administration efficiency. Humanities studies. 2021. С. 113–122.
Tovarnichenko Vladimir. Pseudoscience and information security in smart – society. Humanities Studies. 2019. Випуск 1 (78). С. 15–26.
Kristina Zhuravel. Concept of flexible management at enterprise in digitalization and lean production conditions. Humanities Studies. 2019. Випуск 1 (78). С. 98–107.
Олексенко Роман. Людина в умовах інформаційного суспільства як об’єкт соціально-економічної рефлексії. Становлення і розвиток інформаційного суспільства як основи забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави. 2017. С. 59–62.
Олексенко Р. І., Воронкова В. Г. Формування моделі класифікації соціальних процесів у публічному управлінні та адмініструванні: понятійно-категорійний апарат. Theory and Practice of Public Administration. 2020. Том 3. Випуск 70. С. 82–90.
Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Humanocracy as a factor of improving human resources management in organizations (Людинократія як чинник удосконалення управління людськими ресурсами). HUMANITIES STUDIES : Collection of Scientific Papers / ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2022. 10 (87). C. 134–141.
Воронкова В. Г., Череп А. В., Череп О. Г. Гуманістична візія в управлінні людськими ресурсами (на прикладі передових компаній світу). Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11–12 травня 2022 року [Електронний ресурс]. Електрон. дані. – Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 363–365.
О’Конор Джозеф, Макдермотт Ієн. Системне мислення. Пошук неординарних творчих рішень / пер. з англ. Надія Сисюк. Київ : Наш формат, 2018. 240 с.
Олтрейд Дагого. Нове мислення. Від Айнштейна до штучного інтелекту: наука і технології, що змінили світ / пер. з англ. І. Возняка. Харків : Віват, 2021. 368 с.
О’Ніл Кейт. BIG DATA. Зброя математичного знищення. Як великі дані збільшують нерівність і загрожують демократії / пер. з англ. О. Калініної. Київ : Форс Україна, 2020. 336 с.
О’Райлі Тім. Хто знає, яким буде майбутнє / пер. з англ. Юлія Кузьменко. Київ : Наш формат, 2018. 448 с.
Пінкер Стівен. Просвітництво сьогодні. Аргументи на користь розуму, науки та прогресу. Київ : Наш формат, 2019. 560 с.
Портер Майкл. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів / пер з англ. Ірина Ємельянова, Ірина Гнатковська. Київ : Наш формат, 2019. 624 с.
Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Трансформаційні зміни в управлінні організаціями та людськими ресурсами у цифрову епоху. Стратегічні пріоритети розвитку підприємництва, торгівлі та біржової діяльності : матеріали ІIІ-ої Міжнародної науково-практичної конференції, Запоріжжя, 11–12 травня 2022 року. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. С. 393–395.
Череп А. В., Воронкова В. Г. Вплив ІКТ на розвиток трендів глобальної трансформації бізнесу. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства : матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 454–458.
Череп А. В., Воронкова В. Г., Череп О. Г. Систематизація дослідження цифрової трансформації нових бізнес-моделей. Економіко-правові та соціально-технічні напрями еволюції цифрового суспільства: матеріали міжнародної науково-практичної конференції: у 2 т. Том 2. Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2022. С. 331–332.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".