ФІЛОСОФІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-12Ключові слова:
Homo sapiens, людина, освіта, штучний інтелект, пізнання, світогляд, відповідальністьАнотація
Розглянуто сьогодення крізь призму впровадження штучного інтелекту, що стало причиною формування залежності людини від наукоємних технологій. У цьому контексті освіта не є винятком, вона використовуючи можливості технологічного прогресу змінює процеси пізнання. Такі зміни стають однією з першопричин зміни буття людини, комунікації, способу отримання освітніх послуг тощо, все це в умовах розвитку штучного інтелекту і тих умов, що він створює набуває нових форм. Відповідно до цього була сформована мета – розглянути особливості використання штучного інтелекту в освітньому процесі. Для досягнення мети були визначені наступні завдання: 1) з’ясувати суть штучного інтелекту; 2) продемонструвати можливості використання штучного інтелекту в умовах пандемії і війни; 3) встановити вплив штучного інтелекту на формування Homo sapiensa в епоху інформатизації суспільства. Реалізації зазначених завдань сприяли методи: історичний, біхевіорестичний, діалектичний та феноменологічний. Поєднання зазначених методів сприяло як на теоретичному і практичному рівнях з’ясувати суть штучного інтелекту, простежити поведінку людей, що використовують результати штучного інтелекту в освітньому просторі. Підтвердженням запропонованої гіпотези стало соціологічне опитування, що проводилося в рамках експерименту протягом шести років (2016–2022 рр.). в роботі визначено фактори, що мають місце в реальному житті й вплинули на ширші можливості залучення штучного інтелекту в освітній процес. Проведене дослідження дає підстави стверджувати, що штучний інтелект сприяє формуванню нового типу Homo sapiens з новим типом, рівнем мислення і пізнання. Відзначаємо, що епоха інтернет можливостей, дарована штучним інтелектом має не лише позитивні, а й і негативні фактори. Найбільшим негативним явищем визначено відсутність відповідальності штучного інтелекту за свої діяння.
Посилання
Єфремов М. Ф., Єфремов Ю. М. Штучний інтелект, історія та перспективи розвитку. Вісник ЖДТУ. Серія «Технічні науки». 2016. (2 (45). С. 123–126. DOI: https://doi.org/10.26642/tn-2008-2(45)-123-126
Карпенко В. Є. Гіпотетичне майбутнє універсального штучного інтелекту. Філософські науки: Збірник наукових праць. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. С. 57–64.
Качуровський М. О. Трагізм «електронної» освіти. Філософія науки: традиції та інновації. 2014, № 1. С. 71–75.
Лист Міністерства освіти і науки України «Про онлайн-навчання для педагогічних працівників закладів освіти» від 12.07.2022 року № 1/7839-22.
Нікітенко В., Олексенко Р., Кивлюк О. Формування цінностей цифрової освіти і цифрової людини у діджиталізованому суспільстві. Humanities Studies. 2022. Випуск 10. С. 53–63. DOI: https://doi.org/10.26661/hst-2022-10-87-06
Пельчер М. Переваги та недоліки застосування штучного інтелекту у сферах управління. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/25207/2/MSNK_2018v2_Pelcher_M-Advantages_and_lack_of_application_72-73.pdf (Accessed 25.08.2022).
Погореленко А. Штучний інтелект: сутність, аналіз застосування, перспективи розвитку. Економічні науки. 2018. Випуск 32. С. 22–27.
Fukuyama Francis. Political Order and Political Decay: From the Industrial Revolution to the Globalization of Democracy. New York : Farrar, Strauss and Giroux, 2014. 672 p.
Macdonald Fiona. Scientists Put a Worm Brain in a Lego Robot Body – And It Worked. URL: http://www.sciencealert.com/scientists-put-worm-brain-inlego-robot-openworm-connectome (Accessed 05.09.2022).
Moor J. The Dartmouth College Artificial Intelligence Conference: The Next Fifty Years. AI Magazine – American Association for Artificial Intelligence. 2006. Vol. 27, № 4, pp. 87–91.
Turing A. M. Computing Machinery and Intelligence. Mind, 1950. Vol. 49, Issue 236. Pp. 433–460. DOI: https://doi.org/10.1093/mind/LIX.236.433
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".