ПІДВИЩЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ ШКОЛИ ЯК КЛЮЧОВА ПРОБЛЕМА ЇЇ ОНОВЛЕННЯ В ПЕРІОД СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-6-83-09Ключові слова:
зміст освіти, зміст навчальних предметів, навчальні програми, підручник, компетентність вчителя, творчість вчителя, привабливість школиАнотація
Привабливість школи для дітей, батьків, громад та вчителів – складний і багатовимірний феномен. В даній статті розглядається декілька його аспектів, а саме необхідність осучаснення та інноваційного переоформлення змісту навчальних предметів, програм, підручників. Таке завдання має вирішуватися на всіх рівнях – від міністерського до окремого навчального закладу. Але особливу роль в оновленні та реформуванні змістовної частини національної освіти мають відіграти вчителі нового покоління. Підготовка нових педагогічних кадрів – завдання педагогічних університетів, які мають суттєво оновити концептуальні засади навчально-виховного процесу, забезпечити компетентнісний підхід, впровадити новітні технології, всебічно переосмислити вітчизняний та зарубіжний педагогічний досвід, новітні реалії суспільного буття, реалізувати все це на практиці.
Предметом дослідження є оновлення школи в період соціальних змін. Метою статті є вивчення привабливості школи як ключової проблеми її оновлення в період соціальних змін. Методологія вивчення привабливості школи ґрунтується на використанні системного, логічного, історичного, діалектичного підходів та методів. Результати наукового дослідження. Постать вчителя, його авторитет, психологічно-комунікативні якості та особистісно-професійні компетентності є одним з ключових чинників, на основі яких формується і забезпечується привабливість навчального закладу в цілому. Практична цінність результатів. Щоб навчально-виховна діяльність та поведінка вчителя приваблювала учнів, педагог має повноцінно володіти і активно застосовувати інноваційно-гуманістичні технології, проявляти особистісну творчість і креативність. Базою навчально-виховного процесу, звичайно, є науково розроблені методичні та дидактичні принципи і технологічні прийоми
Посилання
Kyzenko, V. I., 2015. Vidbir zmistu osvity dlia starshoi shkoly y vidobrazhennia yoho u prohramakh i pidruchnykakh [Selection of the content of education for high school and its reflection in curricula and textbooks]. Problemy suchasnoho pidruchnyka: zbirnyk naukovykh prats. Collection of scientific works, vol. 15., 276–288.
Kremen, V. H. (Ed.), 2015. Pro zmist zahalnoi serednoi osvity: Naukovo-analitychna dopovid [On the content of general secondary education: Scientific and analytical report]. K.: NAPN Ukrainy, 118.
Kotelenets, V. D., Basalko, N. V., 2013. Formuvannia imidzhu suchasnoho navchalnoho zakladu [Formation of the image of a modern educational institution]. Pedahohichnyi poshuk. Naukovo-metodychnyi visnyk. Ukrainian scientific journal, vol 3, 33–35.
Maksymenko, V. P., 2013. Dydaktyka: kurs lektsii: Navchalnyi posibnyk [Didactics: a course of lectures: Textbook]. 222.
Topuzova, O.M., Viatkina, N.B. (Ed.), 2016. Ekspertyza shkilnykh pidruchnykiv: Instruktyvno-metodychni materialy dlia ekspertyzy elektronnykh versii proektiv pidruchnykiv dlia uchniv 8 klasu zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: Posibnyk [Examination of school textbooks: Instructional and methodical materials for examination of electronic versions of drawt textbook projects for pupils of the 8th grade of secondary schools: Manual]. K.: Pedahohichna dumka, 128.
Bohush, N. M., 2013. Uprovadzhennia innovatsiinykh metodiv i tekhnolohii na urokakh nimetskoi movy yak zasib rozvytku tvorchoho potentsialu uchniv [Introduction of innovative methods and technologies at German language lessons as a means of developing the creative potential of pupils]. Tavriiskyi visnyk osvity. Naukovo-metodychnyi zhurnal. Scientific and methodical journal, no 4 (44). 109–117.
Veremchuk, A., 2012. Innovatsiina osvitnia diialnist suchasnoho vchytelia pochatkovykh klasiv [Innovative educational activity of a modern primary school teacher]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia: zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny. Collection of scientific works, vol 5. 94–99.
Andrushchenko, V. P., 2011. Svitanok Yevropy: Problema formuvannia novoho vchytelia dlia ob’iednanoi Yevropy 21 stolittia [Dawn of Europe: The problem of formation of a new teacher for a united Europe of the XXI century]. K.: Znannia Ukrainy, 1099.
Kliuieva, T. M., 2015. Tvorchyi pidkhid uchytelia do stvorennia suchasnoho uroku [Creative approach of a teacher for the preparation of a contemporary lesson] Tavriiskyi visnyk osvity. Naukovo-metodychnyi zhurnal. Scientific and methodical journal, no 2 (50). 122–129.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 О. І. Якимчук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".