ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗМ У ГЛОБАЛЬНОМУ ПРОСТРОРІ: ЯКІ ВІДЧУВАЮТЬСЯ ПЕРЕВАГИ?
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-6-83-08Ключові слова:
вища освіта, інтернаціоналізм, співпраця, іноземні студентиАнотація
Сучасне суспільство, яке живе в умовах постійних змін, також виживає у «часи міжкультурних зіткнень». Суспільство у багатокультурному середовищі неминуче вимагає міжкультурного діалогу і виділення значних зусиль для взаємного співжиття. Крім того, культурне розмаїття має своє власне багатство, у якому ми знаходимо підводні вигоди. Дії на міжнародному просторі дають можливість шукати наукові рішення на основі міжнародного досвіду. Професійні та особисті знайомства з людьми інших національностей, встановлення контактів з ними і знання їх культури допомагають у досягненні цієї мети. Така можливість не була б можливою, якби наука обмежувалася національним простором. Одним з важливих аспектів є відмінність між мобільністю учнів, яка надихає на міжнародну мобільність студентів у навчальних цілях, збагачує людські ресурси і дає можливість працювати в багатокультурному середовищі в майбутньому. Вища освіта у Литві та інших країнах у даний час переживає важкий період під впливом різних факторів глобалізації та політики Болонського процесу. Виникає питання: Яку користь приносять іноземні студенти литовській вищій освіті? Які переваги навчання іноземних студентів у Литві? Чи можемо ми розраховувати на збалансовану вигоду з обох сторін? Ці аспекти є виправданням наукової проблеми цього дослідження. Дивлячись на роль програми Erasmus, не тільки з соціальної, а й економічної точки зору, з тим, щоб з'ясувати, які вигоди відчуваються. Зміни у сьогоднішньому житті передбачають нові вимоги до суспільства, навколишнього середовища і до людини як с амої себе. Ці зміни перетворюються упостійні виклики як для освіти, так і для самої людини. Зміни є неминучими у звязку з тим, що необхідно не тільки адаптуватися до навколишнього середовища, але й зберігати та підтримати вічні цінності. Методологія, яка використовується, - аналіз наукової літератури.
Посилання
Švietimo ir mokslo srities esamos būklės ir tendencijų analizės ataskaita, 2007. LietuvosRespublikos švietimo ir mokslo ministerija, Vilnius: Viešosios politikos ir vadybos institutas, 32, 45, 50-57.
Cibulskienė, D., Tijūnaitienė, R., Bersėnaitė, J., Būdvydytė-Gudienė, A., Steponavičiūtė, V., Dargis, V., 2010. Mokslininkų, tyrėjų organizacijų ir verslo sektoriaus bendradarbiavimo modelis. Šiauliai : Šiaurės Lietuva.
Žilinskaitė, R., 2005. Aukštojo mokslo akreditavimo atsiradimo sąlygos: Europinis kontekstas.Pedagogika, 79,136-141.
Higher Education to 2030 (Vol. 1): Demography, 2008. Executive Summary. ISBN 978-92-64-04065-6. OECD 2008. Interactive: viewed 2019-09-14, fromhttp://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/highereducationto2030vol1demography.htm
Wielemans, W. , 1991. Erasmus Assessing Erasmus. ComparativeEducation,27(2), 165-180.
Guhr, D., Furtado, N., 2014. Understanding imbalances in international student mobility, University World News, Issue 305, 31 January, Interactive: viewed 2020-06-14]fromhttp://www.universityworldnews.com/article.php?story=20140130155355392
Dėl valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030‘ patvirtinimo. (2012). Lietuvos Respublikos Seimo nutarimas. Valstybės žinios, Nr. 61-3050.
European Commission (EC), 2014. Effects of mobility on the skills and employability of students and the internationalisation of higher educationin stitutions. Publications Office oftheEuropean Union, Luxembourg.
European Comission, 2014. Erasmus – Facts, Figures and Trends. The European Union support for student and staff exchanges and university cooperationin 2012-13, Luxemburg: Publications Office oftheEuropeanUnion.
Organization for Economic Cooperation, Development (OECD), 2009. Education at a glance. Paris, France.OECD publicationscan be browsedorpurchased at the OECD Online Bookshop www.oecdbookshop.org.
Gu, Q., Schweisfurth, M., & Day, C., 2010. Learningandgrowingin a ‘foreign’ context: Interculturalexperiencesofinternationalstudents. Compare, 40 (1), 7-23.
Choudaha, R., & Chang, L., 2012. Trends in international student mobility. World Education News& Reviews, 25(2).
Sirat, M., 2010. Strategic Planning Directions of Malaysia’s Higher Education: University Autonomy in the Midst of Political Uncertainties. Higher Education, 59 (4), 461–73.
Gerulaitis, D., Virgailaitė-Mečkauskaitė, E., Grigaliūnas, M., 2010. Strateginio planavimo ir studijų plėtros Europinės patirties tyrimas. Šiauliai: Šiaulių universitetas.
Raižytė, A. (2013). Iššūkiai švietimo vadybininkams studijų tarptautiškumo skatinimo kontekste. Master's thesis. Kaunas: VDU.
European Commission, 2013. Raginimas spręsti jaunimo nedarbo problemą. Interactive: viewed 2020-09-14] from https://ec.europa.eu/esf/main.jsp?catId=67&langId=lt&newsId=8150
Želvys R., 2005. Aukštojo mokslo plėtra ir akademinė didaktika. Vilnius.
Infobalt Lietuva, „IRT specialistų Lietuvoje pasiūlos – paklausos prognozė 2014 – 2016.“ Interactive: viewed 2019-06-12, from https://rio.jrc.ec.europa.eu/en/file/9945/download?token=ZUfr64GT
Želvys, R., 2006. Internacionalizacijos iššūkiai Lietuvos aukštajam mokslui. ActaPaedagogicaVilnensia, 17, 140-146.
González, C. R., Mesanza, R. B., & Mariel, P., 2011. The determinants of international student mobility flows: anempirical studyon the Erasmus programme. Higher education, 62 (4), 413-430.
Kaklauskienė, G., 2017. Lietuvos švietimo iššūkiai. Kaip Erasmus+ programa gali prisidėti prie jų sprendimo? Švietimo mainų paramos fondas. Interactive: viewed 2019-06-14, from http://erasmus-plius.lt/uploads/files/01grazinakaklauskiene.pdf https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/anniversary/spotlight-erasmus-opens-your-mind_en
Europos Komisija pristato didžiąją koaliciją užimtumui skaitmeniniame sektoriuje skatinti, 2013. Europos Komisijos pranešimas spaudai. Briuselis, 2013 m. kovo 4 d.Interactive: viewed 2020-06-12, from http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-182_en.htm
Želvys, R., Žilinskaitė, R., 2004. Lietuvos aukštojo mokslo reforma: laimėjimai ir problemos. Vilnius.
Selickaite, D., Reklaitiene, D., 2015. Global Impactof Erasmus Exchange Studentsfor Lithuania: WhenItsSuccessCan Be Named. TransformationsinBusiness&Economics, 14-2B(35B), 42-59.
Kwai, C.K., 2016. Building and Retaining a More Diverse Communityof International Students. Interactive: viewed 2020-11-12, fromhttps://www.aieaworld.org › docs › Session_Materials
Weber, L., 2008. Theresponsibility of universities to promote a sustainable society. InWeber, L. E. & Duderstadt, J. J. (Eds.) (2008). The Globalization of Higher Education (pp. 229-242). Paris: Economica.
Waller, R., Holford, J., Jarvis, P., Milana, M., Webb, S., 2014. Widening participation, social mobility and the role of universitiesin a globalized world. International JournalofLifelongEducation, 33(6),701-704.
Oxford Economics, 2013. The Economic Costsand Benefits of International Students. A report for the University of Sheffield by Oxford Economics, January, available at, Interactive: viewed 2019-10-31, from
https://www.sheffield.ac.uk/polopoly_fs/1.259052!/file/sheffield-international-students-report.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Alma Paskevice, Jurate Pozeriene

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".