ВИСВІТЛЕННЯ СУТНОСТІ ПОСТПОМОДЕРНІЗМУ ЯК ПРЯМОЇ ПРОТИЛЕЖНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-6-83-04Ключові слова:
індивідуум, людина, суб’єкт, дивідуум, надлюдина, Бог, модерн, постмодернАнотація
Актуальність дослідження соціокультурні трансформації частіше за все проявляються не лише у зміні світовідчуття людини, а й зачасту в перетворенні політичного, економічного, соціального життя суспільства, де знецінено аксіологічні установки, що становили основу європейської спільноти, а в результаті все, що вважалося ідеалом, який становив основу життя не лише загалом суспільства, але й конкретної людини, втрачає свою сутність, перетворюючись на ілюзію та постає своєрідним «метанаративом», що створює норми, що в свою чергу позбавляє людину права на реальну свободу. Разом із «метанаративом», вимирає сама людина, образ якої, руйнується під впливом світоглядних та соціокультурних трансформацій. В сучасному світі проблема людини є однією з ключових в філософії, адже є альфою і омегою філософського дискурсу.
Мета і завдання статті полягають у вивченні особливостей соціальної програми постмодернізму крізь призму його протиставлення соціальному проекту модерну та у розробці науково-методологічної бази для систематизації наукових ідей з метою створення нового суспільства, що у свою чергу створить підґрунтя для формування сучасної та оновленої суспільної свідомості. На основі заявлених приписів вважаємо необхідним розглянути постмодернізм як результат на сталі погляди і шаблони модернізму та на основі отриманих висновків визначити його вплив на становлення сучасного суспільства.
Наукова новизна: у статті основна думка полягає в тому, що людина в сучасному розумінні – це не вічна онтологічна даність, а світоглядний концепт парадигми модерну, який утворився у наслідок звільнення західноєвропейського суспільства від зовнішнього примусу. Основну увагу зосереджено на тому, що людина не є альфою і омегою світу, вона виступає вторинною ланкою щодо світу і детермінованим явищем з не сумісними між собою елементами. Підкреслено деструктивну роль соціального проекту модерну, адже він спрямований виявити «смерть людини», що в свою чергу перетворює людину в дивідуума.
Посилання
Lektorskiy, V. A., 2001. Christian values, liberalism, totalitarianism, post-modernism. Voprosyi filosofii (Questions of philosophy). 4. 6-9.
Gegel, G. V. F., 1975. Philosophy of religion, 1. Moscow: Mysl.
Nitsshe, F. The Gay Science. Retrieved from: http://www.nietzsche.ru/works/main-works/svasian/?curPos=1.
Berdyaev, N. Experience of eschatology metaphysics. Retrieved from: http://krtov.info/library/02_b/berdyaev/ 1941_38_08.html
Haydegger, M. Words of Nietzsche "God is dead". Retrieved from: http://ec-dejavu.ru/g/God.html
Nietzsche, F. Human, All Too Human: A Book for Free Spirits . Retrieved from: http://www.ereading.club/book.php? book=41879
Narizhnyi, Yu. Philosophy of post-modernism. Retrieved from: http://postmodern.in.ua/?p=1695
Fuko, M., 1977. The Order of Things: An Archaeology of the Human Sciences. Moscow: Progress.
Ilyin, I. P., 1996. Post-structuralism. De-constructivism. Post-modernism. Moscow: Intrada. Retrieved from: http://royallib.com/read/ilin_ilya/poststrukturalizm_dekonstruktivizm_postmodernizm.html#0
Ilyin, A. N., 2010. A subject in a space of philosophy of post-modernism (The Informative humanitarian portal "Knowledge. Understanding. Ability"). Retrieved from: http://www.zpu-journal.ru/ezpu/2010/1/Ilyin_Subject/#_edn20
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 О. В. Сукенніков

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Всі права на опубліковані статті належать авторам відповідно ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому авторами надається дозвіл на публікації статті в журналі "Humanities Studies". Автори мають право використовувати матеріал статті в будь-якому форматі на основі неексклюзивного поширення роботи за умов посилання на першоджерело, тобто публікацію в журналі "Humanities Studies".