ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА НАВИЧОК У СФЕРУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ КОНТЕКСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2023-17-94-11Ключові слова:
цифрові компетентності, цифрова грамотність, європейський контекст, фізичне виховання і спорт, стратегії цифрової освітиАнотація
Формування цифрових компетентностей у підготовці фахівців фізичного виховання і спорту в умовах цифровізації є актуальним завданням, оскільки сучасний світ все більше використовує цифрові технології в різних сферах життя. Це стосується не лише аспектів навчання, а й ведення тренувань, аналізу результатів, комунікації зі спортсменами та іншими зацікавленими сторонами. Цифровізація підготовки фахівців фізичного виховання та спорту стає все більше актуальною, а європейський досвід в цій сфері може слугувати джерелом цікавих концепцій та стратегій. Мета дослідження – теоретичні і практичні аспекти впровадження цифрових технологій та навичок у сферу фізичного виховання та спорту в європейському освітньому контексті. Об’єкт дослідження – цифрові технології та навички у сфері фізичного виховання та спорту як соціальний та освітянський феномен. Предмет дослідження європейський освітній контекст формування цифрових технологій та навичок у сфері фізичного виховання та спорту. Методологія дослідження. Філософські методи дозволяють глибше зрозуміти концепції та явища, а також розглянути їх у більш широкому філософському, етичному та соціокультурному контексті. Використано підходи – феноменологічний герменевтичний, екзистенціоналістський, аксіологічний, загальнофілософські, які допомогли розкрити цю складну, але цікаву інноваційну тему. Результат дослідження. Розкрито основні напрями формування цифрової грамотності у фахівців з фізичного виховання і спорту. З’ясовано європейський досвід використання цифрових технологій у галузі фізичного виховання і спорту. Проаналізовано концепції цифровізації підготовки фахівців фізичного виховання і спорту у контексті європейського досвіду. Обгрунтовано формування цифрової компетентності і цифрової грамотності та показати спільне і відмінне між цими термінами. Визначено стратегії розвитку цифрової грамотності та цифрової компетентності у контексті європейського виміру. Таким чином, дослідження цифрової грамотності та цифрової компетентності у фізичному вихованні та спорті має важливе теоретичне значення для науки та практичне значення для покращення якості навчання та розвитку цифрових компетентностей фахівців.
Посилання
Antanas Usas, Ausrine Sidlauske. The influence of digital marketing on the ommunication of football clubs. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporozhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2022. № 13 (90). С. 54–58.
Bilohur, Vlada, Syvohop, Eduard, & Karabanov, Yevhen. A new paradigm for the development of the sports industry in digitalization conditions (based on the experience of highly developed countries in the world). Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2023. № 16 (93). С. 84–94.
Bilohur Vlada, Skrypchenko Iryna, Nepsha Olexandr. The influence of globalization and digitalization on the establishment and conceptual digital sports development in China. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporozhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2023. № 14 (91). С. 83–92.
Bilohur Vlada, Andriukaitiene Regina & Makieshyna Yuliia. Educational policy in the field of sport. during the COVID-19 pandemic: challenges, threats, development trends. Humanities studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. Вип. 7 (84). С. 65–74.
Bilohur, Vlada, Syvohop, Eduard, Oleksenko, Roman, Kotova, Elena. Philosophical reflection of sports philosophшcal evolution as a science in its foreign views, concepts, and dimensions. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2023. № 15 (92). P. 64–72.
Bilohur, Vlada. Формування концепції спортивного менеджменту у контексті викликів пандемії COVID-19. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2021. № 9 (86). P. 71–70.
Bradauskiene, Kristina, & Svagzdiene Biruta. Sports as leisure during the pandemic period: theory and practice. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporozhzhia: Publishing house “Helvetica”, 2022. № 13 (90). P. 69–73.
Kaykaian, Raffi. The application of social responsibility practice expression in sports organizations. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2023. № 15 (92). P. 73–78.
Lekavičius, Tomas. Management of human resources in a sports organisation from the point of view of employees. (Управління людськими ресурсами в спортивній організації з точки зору співробітників). Humanities Studies. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. Вип. 5 (82). С. 147–159.
Molokanoviene, Diana, Andriukaitiene, Regina, & Bilohur, Vlada. Social responsibility – practise application in sports organization. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporozhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2022. № 11 (88). P. 99–109.
Narkevičius Matas. The quality of sports club services. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2023. № 15 (92). P. 74–83.
Nikitenko V.O Modern geokultura as a geokulturnij phenomenon. Humanitarian Bulletin of Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia State Engineering Academy. Zaporizhzhia, 2013. Вип. 53. С. 261–270.
Rakašius, Tomas. Assessment of the communication of the football club on social networks. Humanities studies : Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2023. № 15 (92). P. 84–88.
Олексенко Р. І. Деякі підходи до людини як об’єкта комплексного дослідження у філософії. Людиновимірність гармонізації культурно-освітнього простору майбутніх педагогів: наукові досягнення і перспективи : Міжнародна науково-практична конференція / МДПУ ім. Б. Хмельницького, м. Мелітополь 11–12 червня. 2015. С. 52–55.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу