КОНЦЕПЦІЯ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ 4.0: ЕВОЛЮЦІЯ, ХАРАКТЕРИСТИКА, ТИПОЛОГІЯ

Автор(и)

  • Марина Андріївна Ажажа Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0003-3549-7718
  • Ольга Миколаївна Венгер Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-3758-7891
  • Олександр Олександрович Фурсін Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні, Запорізький національний університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-4457-0350

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2023-14-91-16

Ключові слова:

цифровий маркетинг 4.0, Інтрнет-реклама, класифікація даних, управління цифровим маркетингом, стратегії цифрового маркетингу, типологія цифрового маркетингу, майбутнє цифрового маркетингу

Анотація

Актуальність теми дослідження в тому, що це новий тип цифрового маркетингу 4.0, який не розроблений в управлінській та економічній літературі. Цифровий маркетинг 4.0 розвивається в еру нових цирфрових технологій, відноситься до методу маркетингу, який використовує Інтернет, комп’ютерні комунікаційні технології та цифрові інтерактивні медіа для досягнення маркетингових цілей. Цифровий маркетинг 4.0 використовує передову комп’ютерну мережеву технологію, щоб прагнути до розвитку нових ринків і пошуку нових споживачів у найбільш ефективний і рентабельний спосіб. Термін «цифровий маркетинг» вперше з’явився в 1990-х роках, а з 2000 року н став більш складним і вважався ефективним способом створення глибших та інтерактивних стосунків із клієнтами. Розвиток цифрового маркетингу зберігає тенденцію до зростання. У книзі «Маркетингова революція 4.0: від традицій до цифрових» наголошується, що цифровий маркетинг – це ще одна еволюція маркетингу, у якому управління попитом є ядром маркетингу. Метою статті є теоретичні і практичні аспекти становлення і розвитку цифрового маркетингу в епоху маркетингу 3.0 і 4.0. Цифровий маркетинг 4.0 – це практика просування продуктів і послуг за допомогою цифрових каналів зв’язку для своєчасного, актуального, індивідуального та економічно ефективного спілкування зі споживачами. Цифровий маркетинг включає в себе багато технік і практик Інтернет-маркетингу (мережевого маркетингу). Результат дослідження. Досліджено еволюцію концепції цифрового маркетингу від 1.0 до 4.0. Розкрито процес управління цифровим маркетингом як складною соціальною та комунікаційною системою. З’ясовано механізм здійснення цифрового маркетингу. Проаналізовано напрями та стратегії здійснення цифрового маркетингу. Виявлено типологію цифрового маркетингу. Показано майбутнє розвитку цифрового маркетингу. Подальші дослідження повинні бути спрямованими на оцінку можливості і адаптацію розробок цифрового маркетингу 4.0 для використання їх у цифровій економіці та подальшого розвитку вітчизняного маркетингу у добу цифрових технологій.

Посилання

Ажажа М. А., Фурсін О. О., Венгер О. М. Зарубіжний досвід регіонального економічного розвитку: інновації, екосистема, місцеве самоврядування. Humanities studies: Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2022. 11 (88). P. 169–182.

Andriukaitene R., Cherep A. V., Voronkova V. H. Level of corporate social responsibility: the case of tourism. Управління соціально-економічним розвитком регіонів і держави : збірник матеріалів XVI Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. А. В. Череп. Запоріжжя : Запорізький національний університет. 2022. С. 183–186.

Андрюкайтене Регіна, Метеленко Наталя, Воронкова, Валентина. Системний аналіз нових проблем та тенденцій економічного розвитку в умовах цифрової революції. Системний аналіз в управлінні: міжгалузеві дослідження : матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції за міжнародної участі 26–27 травня 2022 року / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ : Ореол-Сервіс, 2022. C. 126–129.

Buhaychuk, Oksana, Nikitenko, Vitalina, Voronkova, Valentyna, Andriukaitiene, Regina, Malysh, Myroslava. Interaction of the digital person and society in the context of the philosophy of politics. Cuestiones Políticas. 2022. Volumen 40, Número 72. P. 558–572.

Воронкова Валентина, Нікітенко Віталіна, Андрюкайтене Регіна. Філософія цифрової трансформації: проблеми, виклики, можливості. Цифрова трансформація соціоекономічних, управлінських та освітянських систем сучасного суспільства : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 23–24 листопада 2022 року / ред.-упорядник: д. філософ. н., проф. В. Г. Воронкова. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2022. С. 42–46.

Воронкова В. Г., Нікітенко В. О. Філософія цифрової людини і цифрового суспільства: теорія і практика : монографія. Львів-Торунь : Liha-Pres, 2022. 460 с.

Воронкова В. Г., Ажажа М. А., Нікітенко В О. Концепції та моделі сучасного менеджменту : науково-методичний посібник для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії у галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент». Запоріжжя : ЗНУ. 2022. 202 с.

Voronkova Valentina, Nikitenko Vitalina, Metelenko, Natalya. AGILE-economy as a factor in improving the digital society. Baltic Journal of Economic Studies. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022, Vol. 8. № 2 P. 51–58.

Voronkova Valentyna, Kaganov Yuriy, Metelenko Natalia. Conceptual basis of “the digital economy forsite model”: european experience (Концептуальні засади моделі «форсайт цифрової економіки»: європейський досвід). Humanities studies: Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2022. 10 (87). С. 9–19.

Воронкова В. Г., Андрюкайтене, Регіна. Процес глобалізації економіки в умовах цифровізації. Управління соціально-економічним розвитком регіонів і держави : збірник матеріалів XVI Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. А. В. Череп. Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2022. С. 40–41.

Nikitenko Vitalina. Digital transformation as a factor of professionaly oriented foreign language teaching improvement. Humanities studies : збірник наукових праць / гол. ред. В. Г. Воронкова. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Випуск 12 (89). С. 92–97.

Нікітенко Віталіна, Метеленко, Наталя Шапуров Олександр. Концепція цифрової трансформації як чинник підтримки сталого екологічного, соціального та економічного розвитку. Humanities studies: Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhia : Publishing house “Helvetica”, 2022. 12 (89). P. 142–152.

Нікітенко В. О., Васильчук Г. М., Мержинський Є. К. Мережева економіка як чинник підвищення ефективності цифровізації у контексті розвитку цифрового суспільства від 1G до 5G. Humanities studies: Collection of Scientific Papers / Ed. V. Voronkova. Zaporizhzhiа : Publishing house “Helvetica”, 2022. 10 (87). С. 112–121.

Нікітенко В. О. Розробка цифрової моделі трансформації економіки. Економіко-правові дискусії : матеріали ІIІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції студентів, аспірантів та науковців, 30 квітня 2022 р. Кропивницький : ЛА НАУ, 2022. С. 116–118.

Промисловий потенціал складних соціально-економічних систем цифрового суспільства: макро-, мезо- та мікрорівень : колективна монографія / за ред. д. філософ. н., проф. В. Г. Воронкової, д. е. н., проф. Н. Г. Метеленко. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика». 2022. 480 с.

Цифрова трансформація соціоекономічних, управлінських та освітянських систем сучасного суспільства : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 23–24 листопада 2022 року / ред.-упорядник д. філософ. н., проф., В. Г. Воронкова. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2022. 692 с.

Череп А. В., Воронкова, В. Г. Стратегічні напрямки розвитку цифрової трансформації економіки України. Сучасні напрями розвитку економіки, підприємництва, технологій та їх правового забезпечення : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції / відповід. за вип.: проф. Б. Б. Семак. Львів : Вид-во Львівського торговельно-економічного університету, 2022. С. 26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-26

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ