РОЗВИТОК ТУРИЗМУ В УМОВАХ СИСТЕМНИХ І СТРУКТУРНИХ ЗМІН: МЕТОДОЛОГІЯ КРОСКУЛЬТУРНОГО АНАЛІЗУ
DOI:
https://doi.org/10.26661/hst-2020-6-83-01Ключові слова:
туризм, глобальний розвиток, кроскультурний аналіз, комунікація, пандемія, глобальна проблемаАнотація
Актуальність дослідження у тому, що у суспільстві відбуваються системні та глибокі зміни, які впливають на всі сфери життєдіяльності суспільства і слугують тими рушійними силами, що породжують нові мегатренди креативності. Зміни викликані глибинною трансформацією, тобто точками докорінних технологічних зламів та їх суспільного впливу, які свідчать, що людина почала жити у зовсім іншому світі, а це означає, що людина має пристосовуватися та розвиватися у всіх сферах діяльності – освіті, культурі, туризмі, бізнесі, так і особистісно у професійному житті, знайти своє вираження у свідомій і цілеспрямованій діяльності по перетворенню і саморозвитку самого себе і суспільства в цілому. Мета дослідження – концептуалізація розвитку туризму в умовах системних і структурних змін в контексті методології кросскультурного аналізу. Завдання дослідження: проаналізувати туризм як один з феноменів кроскультурної комунікації та розкрити туризм як «царство рафінованої свободи»; з’ясувати види туризму як складного соціального і культурного явища та виявити сутність туризму як культуростворюючої сили і суб’єктно-активного конструкту соціального буття; дати аналіз ризиків, які можуть виникати під час реалізації проектів туристського сервісу в умовах глобалізації і кроскультурної комунікації та розробити практичні рекомендації щодо удосконалення розвитку туризму в умовах глобального розвитку. Методологічними засадами аналізу туризму в умовах глобального розвитку в контексті методології кроскультурного аналізу туризму виступають наступні методи та підходи: інституційний, соціологічний, системний, історичний, економічний, управлінський, міждисциплінарний, що дозволили проаналізувати туризм як складне соціальне, культурне та економічне явище у співвіднесенні об’єктивного і суб’єктивного факторів у суспільних процесах. Доведено, що сьогодні цивілізація увійшла в нову еру глобальних процесів, в основі яких нова проблема COVID-19 як глобальна проблема, яка сприяє новим викликам. Все це дає можливість сформувати по-новому механізми подолання нових ризиків і розробити у зв’язку з цим практичні заходи, які повинні бути направлені не тільки на стримання пандемії, але й подальшого розвитку туризму як найбільш перспективної сфери креативного ровитку як людини, так і суспільства.
Посилання
Nikitenko, E. K. (2019). Turyzm yak chynnyk kreatyvnosti osobystosti ta rushiynoyi syly kreatyvnoyi ekonomiky. Materialy XXIV naukovo-tekhnichnoyi konferentsiyi studentiv, mahistrantiv, aspirantiv, molodykh vchenykh ta vykladachiv. Problemy ekonomichnoho rozvytku v suchasnykh umovakh. Tom IV. II ZNU. Zaporizhzhya: II ZNU, 56-57.
Niktenko, E. K. (2019). Kreatyvnistʹ yak suttyevyy marker turyzmu, kreatyvnoyi ekonomiky ta kreatyvnoyi osobystosti. Zbirnyk naukovykh pratsʹ studentiv, aspirantiv i molodykh vchenykh «Moloda nauka-2019» : u 5 t. Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet. Zaporizhzhya : ZNU, 5, 288-289.
Nikitenko, V. (2017). Educational discourse of tourism business in the context of information society. Osvitniy dyskurs, 16(2), 17-24.
Nykytenko V. A. Turyzm kak faktor razvytyya kreatyvnoy lychnosty y tsennostnoho yzmerenyya ynnovatsyonno-ynformatsyonnoho obshchestva. Mokslas ir praktika: Aktualijos ir Perspektyvos Mokslinių straipsnių rinkinys Theory and practice: problems and prospects Scientific articles. Kaunas. 2020. P. 333-341.
Nykytenko V. A. Kontseptsyya usovershenstvovanyya kommunykatsyonnykh trendov v razvytyy turyzma v uslovyyakh tsyfrovoy transformatsyy obshchestva. Laisvalaikio tyrimai: elektroninis mokslo žurnalas, 2018 1(1). S. 1-10.
Andryukaytene, R., Voronkova, H., Kyvlyuk, O., Nykytenko, V. (2017). Stanovlenye y razvytye smart-obshchestva kak vysokorazumnoho, vysokotekhnolohycheskoho, vysokoyntellektualʹnoho. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 71, 17 – 25.
Andryukaytene, R., Voronkova, V., Kyvlyuk, O., Romanenko, T., Ryzhova I. (2017). Kontseptualyzatsyya smart-obshchestva y smart-tekhnolohyy v kontekste razvytyya sovremennoy tsyvylyzatsyy. Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos, 11-12.
Voronkova, V. H., Romanenko, T. P. Andryukaytene, R. (2016). Kontseptsiya rozvytku proektno-oriyentovanoho biznesu v umovakh tsyfrovoyi transformatsiyi do smart-suspilʹstva. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 67, 13-27.
Voronkova, V. H. (2013). Formyrovanye novoho myrovozzrenyya, novoho cheloveka, novoho obshchestva budushcheho. Antropolohycheskye yzmerenyya fylosofskykh yssledovanyy: Dnepropetrovskyy natsyonalʹnyy unyversytet zheleznodorozhnoho transporta ym. akademyka V. Lazaryana, 3, 69-79.
Voronkova, V. H. (2008). Hlobalizatsiya yak protses universalizatsiyi stosunkiv mizh derzhavoyu ta rynkom. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 35, 15-35.
Nikitenko, V., Andriukaitiene, R., Punchenko, O. (2019). Developing corporate management to improve the quality of customer service. Humanities studies: Collection of Scientific Papers, 1(78), 140-153.
Oleksenko, R. (2017). Lyudyna v umovakh informatsiynoho suspilʹstva yak ob'yekt sotsialʹno-ekonomichnoyi refleksiyi. Stanovlennya i rozvytok informatsiynoho suspilʹstva yak osnovy zabezpechennya konkurentospromozhnosti Ukrayiny u sviti ta staloho rozvytku suspilʹstva i derzhavy, 59-62.
Oleksenko, R. I. (2013). Hlobalʹni problemy filosofiyi vid Antychnosti do sʹohodennya v dyskursi rynkovykh transformatsiy. Prydniprovsʹki sotsialʹno-humanitarni chytannya: u 6-ty chastynakh. ch 2: materialy Dnipropetrovsʹkoyi sesiyi I I Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnarodnoyu uchastyu, 148-151.
Richard, F. (2018). Homo creatives. Yak novyy klas zavoyovuye svit / per. z anhl. Maksym Yakovlyev. Kyyiv: Nash format.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В. О. Нікітенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу