РОЗВИТОК ТУРИЗМУ В УМОВАХ СИСТЕМНИХ І СТРУКТУРНИХ ЗМІН: МЕТОДОЛОГІЯ КРОСКУЛЬТУРНОГО АНАЛІЗУ

Автор(и)

  • В. О. Нікітенко Інженерний навчально-науковий інститут Запорізького національного університету

DOI:

https://doi.org/10.26661/hst-2020-6-83-01

Ключові слова:

туризм, глобальний розвиток, кроскультурний аналіз, комунікація, пандемія, глобальна проблема

Анотація

Актуальність дослідження у тому, що у суспільстві відбуваються системні та глибокі зміни, які впливають на всі сфери життєдіяльності суспільства і слугують тими рушійними силами, що породжують нові мегатренди креативності. Зміни викликані глибинною трансформацією, тобто точками докорінних технологічних зламів та їх суспільного впливу, які свідчать, що людина почала жити у зовсім іншому світі, а це означає, що людина має пристосовуватися та розвиватися у всіх сферах діяльності – освіті, культурі, туризмі, бізнесі, так і особистісно у професійному житті, знайти своє вираження у свідомій і цілеспрямованій діяльності по перетворенню і саморозвитку самого себе і суспільства в цілому. Мета дослідження – концептуалізація розвитку туризму в умовах системних і структурних змін в контексті методології кросскультурного аналізу. Завдання дослідження: проаналізувати туризм як один з феноменів кроскультурної комунікації та розкрити туризм як «царство рафінованої свободи»; з’ясувати види туризму як складного соціального і культурного явища та виявити сутність туризму як культуростворюючої сили і суб’єктно-активного конструкту соціального буття; дати аналіз ризиків, які можуть виникати під час реалізації проектів туристського сервісу в умовах глобалізації і кроскультурної комунікації та розробити практичні рекомендації щодо удосконалення розвитку туризму в умовах глобального розвитку. Методологічними засадами аналізу туризму в умовах глобального розвитку в контексті методології кроскультурного аналізу туризму виступають наступні методи та підходи: інституційний, соціологічний, системний, історичний, економічний, управлінський, міждисциплінарний, що дозволили проаналізувати туризм як складне соціальне, культурне та економічне явище у співвіднесенні об’єктивного і суб’єктивного факторів у суспільних процесах. Доведено, що сьогодні цивілізація увійшла в нову еру глобальних процесів, в основі яких нова проблема COVID-19 як глобальна проблема, яка сприяє новим викликам. Все це дає можливість сформувати по-новому механізми подолання нових ризиків і розробити у зв’язку з цим практичні заходи, які повинні бути направлені не тільки на стримання пандемії, але й подальшого розвитку туризму як найбільш перспективної сфери креативного ровитку як людини, так і суспільства.

Біографія автора

В. О. Нікітенко, Інженерний навчально-науковий інститут Запорізького національного університету

Кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій та управління проектами

Посилання

Nikitenko, E. K. (2019). Turyzm yak chynnyk kreatyvnosti osobystosti ta rushiynoyi syly kreatyvnoyi ekonomiky. Materialy XXIV naukovo-tekhnichnoyi konferentsiyi studentiv, mahistrantiv, aspirantiv, molodykh vchenykh ta vykladachiv. Problemy ekonomichnoho rozvytku v suchasnykh umovakh. Tom IV. II ZNU. Zaporizhzhya: II ZNU, 56-57.

Niktenko, E. K. (2019). Kreatyvnistʹ yak suttyevyy marker turyzmu, kreatyvnoyi ekonomiky ta kreatyvnoyi osobystosti. Zbirnyk naukovykh pratsʹ studentiv, aspirantiv i molodykh vchenykh «Moloda nauka-2019» : u 5 t. Zaporizʹkyy natsionalʹnyy universytet. Zaporizhzhya : ZNU, 5, 288-289.

Nikitenko, V. (2017). Educational discourse of tourism business in the context of information society. Osvitniy dyskurs, 16(2), 17-24.

Nykytenko V. A. Turyzm kak faktor razvytyya kreatyvnoy lychnosty y tsennostnoho yzmerenyya ynnovatsyonno-ynformatsyonnoho obshchestva. Mokslas ir praktika: Aktualijos ir Perspektyvos Mokslinių straipsnių rinkinys Theory and practice: problems and prospects Scientific articles. Kaunas. 2020. P. 333-341.

Nykytenko V. A. Kontseptsyya usovershenstvovanyya kommunykatsyonnykh trendov v razvytyy turyzma v uslovyyakh tsyfrovoy transformatsyy obshchestva. Laisvalaikio tyrimai: elektroninis mokslo žurnalas, 2018 1(1). S. 1-10.

Andryukaytene, R., Voronkova, H., Kyvlyuk, O., Nykytenko, V. (2017). Stanovlenye y razvytye smart-obshchestva kak vysokorazumnoho, vysokotekhnolohycheskoho, vysokoyntellektualʹnoho. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 71, 17 – 25.

Andryukaytene, R., Voronkova, V., Kyvlyuk, O., Romanenko, T., Ryzhova I. (2017). Kontseptualyzatsyya smart-obshchestva y smart-tekhnolohyy v kontekste razvytyya sovremennoy tsyvylyzatsyy. Mokslas ir praktika: aktualijos ir perspektyvos, 11-12.

Voronkova, V. H., Romanenko, T. P. Andryukaytene, R. (2016). Kontseptsiya rozvytku proektno-oriyentovanoho biznesu v umovakh tsyfrovoyi transformatsiyi do smart-suspilʹstva. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 67, 13-27.

Voronkova, V. H. (2013). Formyrovanye novoho myrovozzrenyya, novoho cheloveka, novoho obshchestva budushcheho. Antropolohycheskye yzmerenyya fylosofskykh yssledovanyy: Dnepropetrovskyy natsyonalʹnyy unyversytet zheleznodorozhnoho transporta ym. akademyka V. Lazaryana, 3, 69-79.

Voronkova, V. H. (2008). Hlobalizatsiya yak protses universalizatsiyi stosunkiv mizh derzhavoyu ta rynkom. Humanitarnyy visnyk Zaporizʹkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 35, 15-35.

Nikitenko, V., Andriukaitiene, R., Punchenko, O. (2019). Developing corporate management to improve the quality of customer service. Humanities studies: Collection of Scientific Papers, 1(78), 140-153.

Oleksenko, R. (2017). Lyudyna v umovakh informatsiynoho suspilʹstva yak ob'yekt sotsialʹno-ekonomichnoyi refleksiyi. Stanovlennya i rozvytok informatsiynoho suspilʹstva yak osnovy zabezpechennya konkurentospromozhnosti Ukrayiny u sviti ta staloho rozvytku suspilʹstva i derzhavy, 59-62.

Oleksenko, R. I. (2013). Hlobalʹni problemy filosofiyi vid Antychnosti do sʹohodennya v dyskursi rynkovykh transformatsiy. Prydniprovsʹki sotsialʹno-humanitarni chytannya: u 6-ty chastynakh. ch 2: materialy Dnipropetrovsʹkoyi sesiyi I I Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnarodnoyu uchastyu, 148-151.

Richard, F. (2018). Homo creatives. Yak novyy klas zavoyovuye svit / per. z anhl. Maksym Yakovlyev. Kyyiv: Nash format.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-23

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ