КОНЦЕПЦІЯ ЗМІСТУ ТА НАПРЯМІВ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ МЕТАЛУРГІЙНОЇ ОСВІТИ ЗА СТАДАРТАМИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВИМІРУ КРАЇН ЄС ДЛЯ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/hst-2024-21-98-26Ключові слова:
металургійна освіта, стандарти освіти країн ЄС, контроль якості навчання, технологічний прогрес, європейські екологічні стандарти, вдосконалення освітніх систем, інтеграція України в європейський освітній простір, «зелена металургія», нова генерація фахівцівАнотація
У сучасних умовах глобалізації та інтеграції України в європейський освітній простір підвищення якості металургійної освіти є надзвичайно актуальним завданням. Мета дослідження: проаналізувати аналіз можливостей адаптації українських освітніх програм із металургії до стандартів Європейського Союзу, зокрема Європейської рамки кваліфікацій (EQF) та Європейських стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості вищої освіти (ESG) та сформувати концепцію змісту та напрямів металургійної освіти за стандартами освіти країн ЄС. Розглянуто ключові елементи, такі як розробка навчальних програм на основі компетентнісного підходу, впровадження цифрових технологій та інновацій, розвиток практичних навичок у студентів через співпрацю з промисловими підприємствами, а також забезпечення міжнародної мобільності через програми Erasmus+. Особлива увага приділена питанням контролю та оцінювання якості освітніх процесів, що сприятиме підготовці висококваліфікованих фахівців для сучасного ринку праці. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм та посилення інтеграції українських закладів вищої освіти у міжнародний освітній простір. Мета дослідження – проаналізувати теоретичні і практичні засади підвищення якості металургійної освіти за стадартами освіти країн ЄС. Завдання дослідження: 1) проаналізувати наукові та практичні засади підвищення якості металургійної освіти у контексті адаптація до вимог сучасного ринку праці та міжнародних стандартів; 2) з’ясувати концептуальні виміри підвищення якості металургійної освіти за стандартами освіти країн ЄС; 3) розкрити праксеологічні засади зарубіжного досвіду країн ЄС підвищення якості металургійної освіти як чинник вдосконалення освітніх систем. З урахуванням європейських екологічних стандартів особливу увагу приділяють: підготовці фахівців у сфері «зеленої металургії» (Green Metallurgy); розробці та впровадженню технологій переробки металургійних відходів; зниженню енерговитрат у процесах виробництва та мінімізації викидів шкідливих речовин. Застосування європейських методик контролю якості навчання дозволяє удосконалити систему оцінювання знань студентів і сприяє запровадженню сучасних методів тестування та оцінювання практичних навичок; акредитації навчальних програм на європейському рівні. Таким чином, підвищення якості металургійної освіти за стандартами країн ЄС сприяє формуванню нової генерації фахівців, які відповідають сучасним викликам ринку та технологічному прогресу. Це не лише підвищує конкурентоспроможність випускників, а й зміцнює позиції національної металургійної галузі на світовому рівні.
Посилання
Вища освіта в Україні: зміни через війну: аналітичний звіт / Є. Ніколаєв, Г. Рій, І. Шемелинець. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. 94 с.
Вдосконалення викладання у вищій освіті: теорія та практика: монографія / [Калашнікова С., Базелюк Н., Базелюк О. та ін.] ; за наук. ред. С. Калашнікової. Київ: Інститут вищої освіти НАПН України, 2023. 255 с
Концепція змісту освіти для європейського виміру України https://osvita.ua/school/method/581/
London Communiqué Towards the European Higher Education Area: responding to challenges in a globalised world.
The Bologna Process 2020 – The European Higher Education Area in the new decade. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education, Leuven and Louvain-la-Neuve. URL: http:// www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Leuven_Louvain_la_Neuve_Communique_April_2009_595061.pdf
Budapest-Vienna Declaration on the European Higher Education Area. URL: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Budapest_Vienna_Declaration_598640.pdf
Making the Most of Our Potential: Consolidating the European Higher Education Area Bucharest Communiqué. URL:http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Bucharest_Communique_2012_610673.pdf
Paris Communiqué. URL: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf
Rome Ministerial Communiqué. URL: http://www.ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_Communique.pdf
Higher Education in the World 7. Humanities and Higher Education: Synergies between Science, Technology and Humanities. URL: https://www.guninetwork.org/files/download_full_report_heiw7.pdf
Global University Network for Innovation (GUNi). URL: https://www.guninetwork.org/ 13Higher Education in the World 7 Humanities and Higher Education: Synergies between Science, Technology and Humanities. URL: https://www.guninetwork.org/files/download_full_report_heiw7.pdf
Trends 2018. Learning and teaching in the European Higher Education Area (by M.Gaebel, Th. Zhang, L. Bunescu, H. Stoeber). 2018. URL: https://eua.eu/downloads/publications/trends-2018-learning-and-teaching-in-the-europeanhighereducation-area.pdf
European University Association. Learning & Teaching. URL: https://eua.eu/issues/20:learning-teaching.html
Leadership and Organisation for Teaching and Learning at European Universities. URL: https://eua.eu/resources/publications/1041:leadership-and-organisation-for-teaching-and-learning-at-european-universities.html
European Learning & Teaching Forum. URL: https://eua.eu/events/238:2023-european-learning-teaching-forum.html
European Principles for the Enhancement of Learning and Teaching. URL: https://eua.eu/resources/publications/818:enhancing-the-education-mission-of-european-universities-a-proactive-response-to-change.html
Європейські принципи вдосконалення викладання та навчання. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/yevropeiski_pryntsypy_vdoskonalennia_navchanya.pdf
Curriculum Framework. URL: https://static.reading.ac.uk/content/PDFs/files/Curriculum-framework/ UoR_Curriculum_Framework.pdf
Global Teaching Excellence Award. URL: https://www.advance-he.ac.uk/awards/teaching-excellence-awards/globalteaching-excellence-awards
Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/vco/Strategic-Plan-reduced.pdf
University of Huddersfield Teaching and Learning Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/teachingandlearning/tl-strategy.p
University of Huddersfield Teaching and Learning Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/teachingandlearning/tl-strategy.pdf
National Teaching Fellowship. URL: https://www.advance-he.ac.uk/awards/teaching-excellence-awards/nationalteaching-fellowship
University of Huddersfield Teaching and Learning Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/teachingandlearning/tl-strategy.pdf
Teaching Excellence and Student Outcomes Framework. URL: https://www.gov.uk/government/collections/teachingexcellence-framework
National Student Survey. URL: https://www.thestudentsurvey.com
University College London. URL: https://www.ucl.ac.uk
Research Excellence Framework. URL: https://www.ref.ac.uk/
UCL 2034: a 20-year strategy for UCL. URL: https://www.ucl.ac.uk/2034/
UCL Teaching & Learning Portal. URL: https://www.ucl.ac.uk/teaching-learning/
Learning, Teaching and Assessment Strategy 2020-23. URL: https://www.leedstrinity.ac.uk/media/site-assets/documents/key-documents/pdfs/learning-teaching-and-assessment-strategy.pdf
Digital Education Action Plan (2021-2027). European Commission. 2020. URL: https://education.ec.europa.eu/focustopics/digital-education/action-plan
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Подаючи текст статті до редакції, автор погоджується з тим, що авторські права на статтю переходять до видавця, при умові, якщо стаття приймається до публікації. Авторські права включають ексклюзивні права на копіювання, розповсюдження і переклад статті.
Автор зобов’язаний:
- нести відповідальність за достовірність представленої інформації та оригінальність поданих матеріалів своєї роботи до друку;
- зберігати за собою всі авторські права і одночасно надавати збірнику наукових праць право першої публікації, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал з підтвердженням авторства і первинності публікації у даному збірнику;
- відмова в публікації не обов’язково супроводжується роз’ясненням причини і не може вважатися негативним висновком відносно наукової і практичної цінності роботи.
Автори зберігають за собою авторські права на роботу і представляють збірнику наукових праць право першої публікації роботи, що дозволяє іншим розповсюджувати дану роботу з обов’язковим збереженням посилань на авторів оригінальної праці і оригінальну публікацію у даному збірнику.
Автори зберігають за собою право заключати окремі контрактні домовленості, що стосуються не-ексклюзивного розповсюдження версії роботи в опублікованому вигляді (наприклад, розміщення її в книгосховищі академії, публікацію в монографії), з посиланням на оригінальну публікацію в збірнику наукових праць.
Автори мають право розміщати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в книгосховищі академії чи на персональному сайті) до і під часу розгляду її в даному збірнику наукових праць, так як це може привести до продуктивного обговорення її даним збірником і великої кількості посилань на дану роботу