КОНЦЕПЦІЯ ЗМІСТУ ТА НАПРЯМІВ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ МЕТАЛУРГІЙНОЇ ОСВІТИ ЗА СТАДАРТАМИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВИМІРУ КРАЇН ЄС ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • НАТАЛЯ МЕТЕЛЕНКО Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-6757-3124
  • ВАЛЕНТИНА ВОРОНКОВА Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-0719-1546
  • ВІТАЛІНА НІКІТЕНКО Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9588-7836
  • ВІКТОР СКАЧКОВ Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-4447-4641
  • ГАННА КАРПЕНКО Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю. М. Потебні Запорізького національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0003-3504-0283

DOI:

https://doi.org/10.32782/hst-2024-21-98-26

Ключові слова:

металургійна освіта, стандарти освіти країн ЄС, контроль якості навчання, технологічний прогрес, європейські екологічні стандарти, вдосконалення освітніх систем, інтеграція України в європейський освітній простір, «зелена металургія», нова генерація фахівців

Анотація

У сучасних умовах глобалізації та інтеграції України в європейський освітній простір підвищення якості металургійної освіти є надзвичайно актуальним завданням. Мета дослідження: проаналізувати аналіз можливостей адаптації українських освітніх програм із металургії до стандартів Європейського Союзу, зокрема Європейської рамки кваліфікацій (EQF) та Європейських стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості вищої освіти (ESG) та сформувати концепцію змісту та напрямів металургійної освіти за стандартами освіти країн ЄС. Розглянуто ключові елементи, такі як розробка навчальних програм на основі компетентнісного підходу, впровадження цифрових технологій та інновацій, розвиток практичних навичок у студентів через співпрацю з промисловими підприємствами, а також забезпечення міжнародної мобільності через програми Erasmus+. Особлива увага приділена питанням контролю та оцінювання якості освітніх процесів, що сприятиме підготовці висококваліфікованих фахівців для сучасного ринку праці. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм та посилення інтеграції українських закладів вищої освіти у міжнародний освітній простір. Мета дослідження – проаналізувати теоретичні і практичні засади підвищення якості металургійної освіти за стадартами освіти країн ЄС. Завдання дослідження: 1) проаналізувати наукові та практичні засади підвищення якості металургійної освіти у контексті адаптація до вимог сучасного ринку праці та міжнародних стандартів; 2) з’ясувати концептуальні виміри підвищення якості металургійної освіти за стандартами освіти країн ЄС; 3) розкрити праксеологічні засади зарубіжного досвіду країн ЄС підвищення якості металургійної освіти як чинник вдосконалення освітніх систем. З урахуванням європейських екологічних стандартів особливу увагу приділяють: підготовці фахівців у сфері «зеленої металургії» (Green Metallurgy); розробці та впровадженню технологій переробки металургійних відходів; зниженню енерговитрат у процесах виробництва та мінімізації викидів шкідливих речовин. Застосування європейських методик контролю якості навчання дозволяє удосконалити систему оцінювання знань студентів і сприяє запровадженню сучасних методів тестування та оцінювання практичних навичок; акредитації навчальних програм на європейському рівні. Таким чином, підвищення якості металургійної освіти за стандартами країн ЄС сприяє формуванню нової генерації фахівців, які відповідають сучасним викликам ринку та технологічному прогресу. Це не лише підвищує конкурентоспроможність випускників, а й зміцнює позиції національної металургійної галузі на світовому рівні.

Посилання

Вища освіта в Україні: зміни через війну: аналітичний звіт / Є. Ніколаєв, Г. Рій, І. Шемелинець. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2023. 94 с.

Вдосконалення викладання у вищій освіті: теорія та практика: монографія / [Калашнікова С., Базелюк Н., Базелюк О. та ін.] ; за наук. ред. С. Калашнікової. Київ: Інститут вищої освіти НАПН України, 2023. 255 с

Концепція змісту освіти для європейського виміру України https://osvita.ua/school/method/581/

London Communiqué Towards the European Higher Education Area: responding to challenges in a globalised world.

URL: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/2007_London_Communique_English_588697.pdf

The Bologna Process 2020 – The European Higher Education Area in the new decade. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education, Leuven and Louvain-la-Neuve. URL: http:// www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Leuven_Louvain_la_Neuve_Communique_April_2009_595061.pdf

Budapest-Vienna Declaration on the European Higher Education Area. URL: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Budapest_Vienna_Declaration_598640.pdf

Making the Most of Our Potential: Consolidating the European Higher Education Area Bucharest Communiqué. URL:http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Bucharest_Communique_2012_610673.pdf

Paris Communiqué. URL: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf

Rome Ministerial Communiqué. URL: http://www.ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_Communique.pdf

Higher Education in the World 7. Humanities and Higher Education: Synergies between Science, Technology and Humanities. URL: https://www.guninetwork.org/files/download_full_report_heiw7.pdf

Global University Network for Innovation (GUNi). URL: https://www.guninetwork.org/ 13Higher Education in the World 7 Humanities and Higher Education: Synergies between Science, Technology and Humanities. URL: https://www.guninetwork.org/files/download_full_report_heiw7.pdf

Trends 2018. Learning and teaching in the European Higher Education Area (by M.Gaebel, Th. Zhang, L. Bunescu, H. Stoeber). 2018. URL: https://eua.eu/downloads/publications/trends-2018-learning-and-teaching-in-the-europeanhighereducation-area.pdf

European University Association. Learning & Teaching. URL: https://eua.eu/issues/20:learning-teaching.html

Leadership and Organisation for Teaching and Learning at European Universities. URL: https://eua.eu/resources/publications/1041:leadership-and-organisation-for-teaching-and-learning-at-european-universities.html

European Learning & Teaching Forum. URL: https://eua.eu/events/238:2023-european-learning-teaching-forum.html

European Principles for the Enhancement of Learning and Teaching. URL: https://eua.eu/resources/publications/818:enhancing-the-education-mission-of-european-universities-a-proactive-response-to-change.html

Європейські принципи вдосконалення викладання та навчання. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/yevropeiski_pryntsypy_vdoskonalennia_navchanya.pdf

Curriculum Framework. URL: https://static.reading.ac.uk/content/PDFs/files/Curriculum-framework/ UoR_Curriculum_Framework.pdf

Global Teaching Excellence Award. URL: https://www.advance-he.ac.uk/awards/teaching-excellence-awards/globalteaching-excellence-awards

Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/vco/Strategic-Plan-reduced.pdf

University of Huddersfield Teaching and Learning Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/teachingandlearning/tl-strategy.p

University of Huddersfield Teaching and Learning Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/teachingandlearning/tl-strategy.pdf

National Teaching Fellowship. URL: https://www.advance-he.ac.uk/awards/teaching-excellence-awards/nationalteaching-fellowship

University of Huddersfield Teaching and Learning Strategy. URL: https://www.hud.ac.uk/media/assets/document/teachingandlearning/tl-strategy.pdf

Teaching Excellence and Student Outcomes Framework. URL: https://www.gov.uk/government/collections/teachingexcellence-framework

National Student Survey. URL: https://www.thestudentsurvey.com

University College London. URL: https://www.ucl.ac.uk

Research Excellence Framework. URL: https://www.ref.ac.uk/

UCL 2034: a 20-year strategy for UCL. URL: https://www.ucl.ac.uk/2034/

UCL Teaching & Learning Portal. URL: https://www.ucl.ac.uk/teaching-learning/

Learning, Teaching and Assessment Strategy 2020-23. URL: https://www.leedstrinity.ac.uk/media/site-assets/documents/key-documents/pdfs/learning-teaching-and-assessment-strategy.pdf

Digital Education Action Plan (2021-2027). European Commission. 2020. URL: https://education.ec.europa.eu/focustopics/digital-education/action-plan

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ